Hjälp med träning
Som alldeles otränad skall jag nu börja träna. Jag har ingen koll alls på vad som kan vara lagom att börja med?
Vill så småningom träna runt 4 gånger i veckan- Det blir både gym och olika pass.
Tacksam för lite hjälp

putt

Promenader! Det är alltid bra. Och så kan du leta efter hemmaträning på nätet. Gå till ett gym annars. Det gjorde jag innan jag var mer "låst" hemma med barnen. De är jätteduktiga på att sätta ihop ett bra program. Ofta kan man testa hur man ligger till innan man börjar… Kolla om ni har nåt Friskis i närheten. Sök på Friskis och din ort på google.
Om du tänkte börja på gym, som du nämnde, så är det nog bäst att fråga personal, dom brukar vara ganska bra på att sätta ihop personliga träningsprogram :)

Håller med nr 4. Bättre att ta det lugnt i början och variera lite.

Jag har gymkort samt kort så jag kan vara med på passen. Funderat på o köra spinning någon gång i veckan, någon som testat på spinning som tränings metod och har fått trevliga resultat av det?

Bra!!!
#6 Jag kör spinning 1-3 ggr i veckan, började i somras och wow vilka resultat :D Ingen viktminskning men oj vilka starka o uthålliga ben jag fått! Konditionen förbättrades ju också mycket eftersom jag aldrig konditionstränat förut utan bara kört styrketräning. Nu orkar benen med mycket längre promenader än förr o i snabbare takt :) Jag hade säkert gått ner i vikt också om det inte varit för att jag redan gått ner 14 kilo innan jag började spinna. Men jag tycker dte är en utmärkt träningsform :)
På mitt gym är det dessutom rockspinning på måndagar o det är en musikstil som passar mig bättre o gör passet roligare :)
I början orkar man inte ett helt pass som de andra gör men det blir lättare o lättare för varje vecka.
Du får väl träna så mycket du orkar, 2-3 ggr i veckan tycker jag är lagom med spinning o styrketräning men man känner ju själv om kroppen orkar. Du får ju garanterat världens träningsvärk dom första gångerna så då kan du behöva vila några extra dagar ;) Man känner det, orkar inte kroppen ska man inte träna.

#8 tack! Första passet avklarat, nytt inbokat på torsdag! Kul och jobbigt!