Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 9127 ggr
wanna-be-thin
0

Måltidsersättning

Funderar på att börja med måltidsersättning, eftersom då är det väldigt strikt vad man ska äta, då är det inte att jag börjar äta nåt gott o att jag tar "lite till" får nu är det bestämda portioner och måltider

Frågan är, har du testat någon måltidsersättning?

isåfall:

Vilken?

Gick du ner?

Hur länge höll du på?

Var den god?

Hur mycket kostar den?

TACk till alla som svarar :) <3

Lottizen
0

Cambridge "ren kur"

Förlorade 8,5 kg och 10 cm i midja (från 84 till 75,5)

4 veckor

Japp, men bara kycklingsoppan (kryddade med curry) och milkshake kakao, jordgubb vanilj.

69 kr per dag - 3 påsar - men man ska inte äta något annat inte ens sockerfritt tuggummi.

IaMiaMaria
0

Jag har provat herbalife, måltidsersättare från gymgrossisten, nutrilett. jag har gått ner med alla, men sen upp igen då man slutar, så tyvärr inget för mig.

Det som funkar bäst för mig är att äta vanlig mat och se ha sådna hemma för att kunna byta ut någon måltid ibland om det blivit mycket under dagen, för att kunna dra nera totala kaloriintaget.

men det kanske kommer funka jätte bra för dig!! mitt tipps är bara att ha en plan för hur du ska äta och röra på dig efter att du avlsutat din kur med måltidserättare, annars hamnar du lätt i gamla vanor igen.

Lycka till!!

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Katarina2
0

Har nu hållit på med xtravaganza i 9 veckor och tappat 12 kg på halvfart…alltså både påsar + mat…funkar kanonbra….Har sedan tidigare provat precis ALLA måltidsersättningar, bantningsmetoder, kålsoppor …..jag tror inte jag missat en enda diet….visserligen har jag gått ner….men upp lika fort…om inte fortare…

wanna-be-thin
0

okej ja alla verkar bra :D tack för svaren btw, och jag lyssnar gärna på fler som har erfarenheter av det ^^

Sockerfritt
0

Jag äter ganska låg kolhydratskost (inget socker alls). Har -18kg från sommaren. Jag äter Atkins bars som måltidsersättning (bla här) http://www.sockerfri.com/products.html ibland när man har väldigt bråttom och det har funkat för mig.

wanna-be-thin
0

#5 OJ :O det var inte lite! :D låter jättebra! hur mkt vägde du inann o hur mkt nu? hur gammal är du? hänger huden eller det är fint? :)

tack!

SaJo123
0

Började med Allevo vid årsskiftet. Köper det på ICA för 139.- för 15 påsar (3 dagar)… Har gått ner 7 kg (inkl 1,5 kg eftersom jag började trappa ner före jul & i mellandagarna och började blanda mat + Allevo redan då.)

Har testat följande smaker:

• Chocklad - äter jag oftast
  • Potatis & purjolök - rätt ok
  • Thai - rätt ok. Låt den dra en stund innan du äter. Blandat i andra kryddor som curry, chili-flakes, vitlök mm för att piffa till den. Mjölig om man äter direkt.
  • Hallon & Banan - alldeles för söt i min smak (har fryst den som slush - då är den ok.)

Har kört helfart + kombinerat med motion. Vardagsmotion - skridskor, promenader, badminton, simning mm.

Kör samtigt mental träning (Unestål), KBT Gå ner i vikt, och Mindfullness + att jag har lagt upp ett träningsprogram. Har stöd av detta forum + en kompis som också kör samma kost.

Förberedde mig mentalt och började göra upp planer i ett par månader tror jag… Hade bestämt mig för att 1 jan skulle jag börja.

Nu väger jag mindre än jag gjort efter mitt andra barn (är 42 år.) och vägde 90 när jag började - nu 83 kg. Vill ner i normalvikt = 72 kg.

Lycka till!

Sockerfritt
0

#6 Ja, skönt är det ju. När jag startade var vikten 92 kg och nu 74! Jag har just fyllt 40 och tycker inte att det har blivit ngt problem med hängande hud - som tur. Dom där Atkins bars som jag nämde är TOTALT olika från dom man kan få i butik förresten. MYCKET bättre smak och konsistens!Tungan ute

flikkan77
0

Jag äter Modifast. Första vecka gick jag ner 2.4 kilo och imorgon är det vägning igen.

Tycker Vanilj, choklad och banan är gott. Nästan för gott…Oskyldig

Har tänkt äta i 3 veckor så det blir nästa vecka med och jag äter 4 påsar om dagen.

Beställer från Modifast och då blir det ca 50 kr/dag.

"You just have to belive…"

Hausswolff
0

Äggmjölk kan jag rekommendera.

Smakar helt okej (bättre än alla pulvervarianter jag smakat) och kostar väl en sisådär 1,50/portion.

En väninnan kör med äggmjölk nu (julen kostade visst på), har hållit på i 6 dagar och har gått ner 3,5 kg. Hon har tänkt hålla på i två veckor och sedan börja lägga in sunda måltider successivt.

Gillar man kaffe eller choklad går "drinken" utmärkt att krydda med dessa smaker och även med kanel = jättegott!

shintaida
0

Hur gör man äggmjölk nu igen?

Har kunnat det, men glömt.

Hausswolff
0

1. Koka upp vatten, ca 1,5 dl.
  2. Ta av från plattan och vispa omedelbart ner 1 litet ägg + 1 äggula i det heta vattnet.
  3. Lägg i en redig klick (15-25 g) SMÖR eller kokosfett och låt den smälta ner.
  4. Smaksätt ev. med snabbkaffe, kakao, kanel eller vanilj (inte vaniljsocker) efter tycke och smak.
  5. Drick och njut.

(Jag toppar ibland av med lite grädde, men det ingår inte i originalreceptet)

Tungan ute

flikkan77
0

Jag körde 2 veckor på äggmjölk sen fixade inte min mage mer. Fick en fruktansvärd halsbränna och kunde inte ligga ner utan att magsaft rann upp i munne. Äckligt!

Däremot fungerar det superbra med modifast, som faktiskt är (bara i mitt tycke givetvis Glad) godare.

Jag gjorde min äggmjölk på ett stort ägg (över 80 gram) och ett litet ägg (ca 55 gram). 3 dl vatten och 50 gram smör.

Smaksatte med ingefära, nejlikor, kanel, cacao och vanilj.

"You just have to belive…"

Hausswolff
0

#13 Usch då, det lät inget vidare…

Ja, det gäller att hitta sina egna varianter så att man mår bra, även om man kämper med sin vikt.

Glad