Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 9382 ggr
[SarahOhrn]
0

Dra ihop huden

När man går ner mycket i vikt är det ju stor risk att man får mycket hud "över". Det är ju självklart ingenting i jämförelse med att få ett längre liv såklart, men jag som är 22 år vill ju inte gå resten av mitt liv med lös hud på kroppen.

Så nu undrar jag om någon har tips eller någon i min ålder som har erfarenhet av detta? Jag har 30 kg att gå ner allt som allt och det känns som att det kommer bli mycket hud över och några bristningar har jag ju fått (dock inte så mycket att dom inte kommer blekas bort rätt snabbt..) och rätt mycket celluliter och bristningar (dock är det bara som gropar, inga röda brisningar) på låret som jag inte vet rikitgt vad det är.

Men jag hoppas såklart kunna ha shorts, linnen o liknande när jag gått ner mina 30 kg. Jag är ju 22 år och kanske har lite mer elastisk hud men blir ju ändå lite nojjig att inte kunna gå o visa armar o ben sen heller. Så vore kul att höra några som har bra erfarenheter av detta.

Eller om det finns några tips för att få ihop huden bättre. Stämmer det att om man styrketränar så blir kroppen ju mer fast och likaså huden?

siennasmams
0

jag har fått tips av en kvinna som gått ner 65 kilo att smörja mig med en hudkräm, massera in den i huden.
hon filosoferar om att det är själva massagen som är det viktiga, så det behöver inte vara nå'n dyr hudkräm eller så.

[SarahOhrn]
0

#1 Åhå! :) Det ska jag allt göra, varje dag nu då =)

Helajna
1

Jag är snart 21 år och min viktminskning har landat på 22 kilo.
Jag har under hela min viktminskningperiod varit noga med att bygga muskler och framförallt kring magen då jag tycker det är fint. och för att jag även var rädd för att få hängande hud. Jag tycker att du ska träna magen under tiden för att motverka det, jag har ingen överflödig hud nu.
Jag har också hört om att smörja in magen under tiden är bra, men det framförallt vid extrem viktminskning. Vet dock inte vad salvan heter, tyvärr. Finns säkert flera.

Både du och jag är ju dessurom ganska unga och då brukar det inte vara så stort problem för kroppen att anpassa sig. Så det ska nog gå bra med träning under tiden.
min bristningar är dock kvar.. men betydligt svagare.

[SarahOhrn]
0

#3 Ah, det är ju det att man är rätt ung så det är väl bra o ta tag i det nu =) Dt känns ju som att man är så stor hur sjutton ska all hud kunna dra sig tillbaka liksom, men jag hoppas den gör det!! =) Återstår att se och ska under tiden styrketräna (har ett hemgym jag tränar 5 ggr/v nu) och smörja mig. =)

shintaida
0

Jag smörjer med LDB varje dag. Först och främst för att jag har torr hud och för det andra, för att fukta huden och hålla den elastisk.

Jag masserar extra på magen, höfterna och innerlåren. I cirkelrörelser mellan 30 och 40 ggr per ställe.

[krufix]
0

Ah, det är ingenting. Tänk på dom som gått igenom en graviditet. (;

Huden är ett underverk, du behöver inte oroa dig. Får du "lös" hud så "krymper" den tillbaka, det tar ju en liten stund dock.

Jag hejar på massagen, att massera in en hudkräm.

Här kommer jag med mitt kaffe, men om du tar och maler ned (okokt) kaffe så det är som pulver, och blandar det i en hudkräm så sätter det fart på huden.
Kaffe är ju uppiggande, och samtidigt som huden (och dom hemska celluliterna) får sig en rivstart, fungerar kaffet som en body-scrub.

Absolut värt att prova! (:

(Låt hudkrämen med kaffet stå och dra en vecka, om du har tid att vänta så länge (; )

[SarahOhrn]
0

#6 Åh tack för det tipset! =) Jag testar allt :P

SaJo123
0

Nåt som är skönt är också att göra sockerscrub - häll upp strösocker i en skål - ett par deciliter och fyll på med olja så det täcker. Jag tar oliv- eller rapsolja men vill man lyxa till det så kan man ha jojobaolja, avocadoolja eller nåt annat du hittar på oljehyllan i din lokala affär…

Blanda olja och socker (man kan droppa i eterisk olja om man vill) men inget vatten.

Olja löser inte upp socker, så denna sockerscrub kan du ta med dig till duschen och scrubba med. Huden blir mjuk och len och händerna med. Har du i eterisk olja så luktar du gott också. Har även provat att ha i lite kryddor… Men vissa kryddor kan irritera huden. Mosad frukt kan man också ta….

Man kan också ta salt - men salt torkar ut och socker binder fukt…

Helajna
0

#8 Eksakt etta brukar jag också göra med jämna mellanrum, det är underbart :)
Som du säger så torkar salt ut men att ha salt i olja är bra att ha i ansiktet då det inte är lika groft och skadar inte tunn hud lika lätt :)