Sjukhussoppa?
Någon som testat sjukhussoppa?
Har tänkt lägga till soppa till mina pulverdrinkar nästa vecka och gogglade på soppa och hittade detta. Jag har inte tänkt följa programmet som står i länken, men soppan verkar god!
"You just have to belive…"
tycker det är intressant att det är från ett svenskt sjukhus men det säger inte vilket. sen så undrar man ju litet med att kalorier finns ju i allt, varför skulle det inte finnas i just denna soppan?
bar mitt cyniska jag som funderar.
men soppa är gott och brukar vara kännt som smalmat.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Knappast troligt att "inga kalorier bildas" och att man blir smalare ju mer man äter.. :S Varför skulle det inte "bildas" kalorier i just den soppan. En morot innehåller t ex 9 kcal… Dom måste fått nåt om bakfoten där! =P Tror inte det funkar riktigt så i alla fall..
Men sen är den ju inte speciellt onyttig men man bör nog äta med måtta som allt annat =) Inte tills man spyr =P

Kan ju säga att jag också är skeptisk till en soppa som inte bildar några kalorier och att det inte nämns något om vilket sjukhus den är från.
"Mirakelkurer" ser ju ofta bra ut i pappret. 
Funderar på att laga till den nästa vecka fast jag tror inte jag vill ha i 2 påsar löksoppa i den…
"You just have to belive…"
Hehehe….när jag läste ingredienserna förstår jag!
Det är ju LÖK i den! Mycket! Då Sk*ter man ju mer. Alltså så blir det stor omsättning i magen ju mer man äter! *fniss*
Bara en teori. Vad tror Ni?
Vad är det man säger "Verkar nåt för bra för att vara sant, så är det oftast det". Känns så i det här fallet faktiskt.. :)
Läser man programmet verkar det vara utformat för att chocka matsmältningen så mycket som möjligt. Till exempel först inga bananer, sedan 6-8 bananer på en dag. Jag skulle garanterat gå ner i vikt av det där men frågan är hur man skulle må under veckan och hur nära man skulle behöva ha till en toalett ;)
Med vänliga hälsningar
Chess