Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettköp-sälj-byt
Läst 2238 ggr
[tililili]
0

Betalning?

Någon som har bra idé /tips på hur man ska göra med betalning?

shintaida
0

När jag köper något över nätet, så får jag den andras kontonummer. Så sätter jag in pengarna + porto. Och när säljaren ser att mina pengar kommit in, så skickar denne grejorna.

Likaså gör jag när jag säljer; ger mitt kontonummer, uppger kostnad + portot, när jag ser pengarna på mitt konto så skickar jag.

Det har aldrig strulat.

MEN, tänk på att det är en ÖVERFÖRING mellan konto och INTE en bank- eller privatgiroinbetalning! Då blir det fel.

[tililili]
0

ok, ja, det är ju jag som ska sälja, bara den andra vågar stätta in pengar så:)

shintaida
0

Det handlar alltid om trovärdighet och tillit i en sån situation. Ja, det kan vara lurigt.

Det är när det VERKAR skumt, som man bör avstå från en sån här transaktion.

Annars finns det ju det vanliga postförskottet. Men då tillkommer postförskottsavgiften. Jag vet inte hur mycket det är, däremot. Men då är det en relativt säker affär.

[tililili]
0

Hur fungerar det då?

shintaida
0

Ta reda på hur mycket postförskottet är på. Sen meddelar Du köparen om hur mycket ALLT kommer att kosta tillsammans.

Sen går Du till postinlämningsstället och säger att det ska vara mot postförskott.

När köparen löst ut paketet, så får Du Dina pengar, efter några dagar.

SKULLE inte köparen lösa ut det, så kommer det tillbaka till Dig. Men då har Du förlorat postförskottsavgiften, inget mer.

Aetlun
0

När jag handlar via nätet, oavsett vad så använder jag mitt payson-konto på www.payson.se

perfekt att man ser att pengarna finns, men att mottagaren av varan inte tillåter slutleverans av pengarna förrän den personen har fått varan levererad.