Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbulimia-nervosa
Läst 1828 ggr
litentjejj
2010-01-27 23:31
0

problem child.

har ett större problem nu som jag hellre vill ta hand om än att berätta för mina vänner.. Vad ska jag göra med min pojkvän?

Jag pratade med honom idag om att han gör mig deprimerad och hans dumma kommentarer han slänger ur sig får mig att må skit. Det är inga hemska saker egentligen, men jag mår så fruktansvärt dåligt av de.

Det var för 4.5 timmar sedan jag pratade med honom om det och nu står han å gnäller över vilket beteende jag har och bara, ger dålig energi helt enkelt.

Känns som om allt det viktiga jag säger till honom går rakt igenom.

Zaphix
2010-01-28 01:35
0

Varför är ni tillsammans?

Vad är så pass bra hos honom att du stannar trots att han gör dig deprimerad och får dig att må skit?

Seriöst, du kan hitta nån bättre.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Helajna
2010-01-28 09:22
0

Ställer samma fråga som Zaphix.
Jag känner igen "allt jag säger går igenom honom" så kan det vara här från och till men då löser vi det.
Men kommentarer som gör dig deprimerad och HAN klagar på dig?
Det håller inte. Jag skulle inte stanna…

litentjejj
2010-01-28 16:47
0

en sak jag glömde berätta var att jag har bulimi & det är i och med det som jag blir deprimerad lätt av små kommentarer som egentligen inte betyder något. Men jag vänder om allt och gör det hemskt.

Jag tror snarare att det är han som kan hitta något bättre än mig.
Om jag hade varit killen i förhållandet & haft en tjej som blivit sjuk och inte riktigt berättar sina känslor för mig så hade jag inte tyckt det vart så lätt att veta hur man ska hantera henne.

JAG måste bättra mig.

Helajna
2010-01-28 21:02
1

är man tillsammans så är man ett. Ni måste bättra er tillsammans.
Sätt er ned, prata om problemen, prata om vad DU behöver för stöd och vad HAN i sin tur behöver för stöd.
Älskar ni varandra så får ni det att fungera. man kan inte rå för att man blir sjuk och då måste ni stötta varandra :)

litentjejj
2010-01-28 21:43
0

tack! dina ord värmer verkligen. Tack så mycket!