Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 3806 ggr
Magda
0

minska hunger?

hej!

jag har just hittat hit!

finns det något bra sätt man kan minska hungern och suget på?

jag var jätteduktig på att gå ner i vikt ett tag men nu har jag lagt på mig 10 kg igen och är hungrig jämt, en halvtimme efter middagen kan magen börja knorra ordentligt fast jag ätit en ordentlig portion :(

just nu väger jag 81 kilo och är 160 cm lång, ca 20 kg som jag inte vill ha..

Ylva-Li
0

Vad äter du till middag? Känns som att nåt är galet där om du blir så hungrig efteråt. Maten ska du ju kunna stå dig på ett bra tag. :)
Hur ser dagen ut i övrigt? Vad äter du under en normal dag?

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Magda
0

#1 igår var det pasta och typ korvstrognoff med lite bacon i, dagen där innan var det panerad fisk med potatis & morotsmos..

jag har alldeles nyss registrerat mig på matdagboken för att ta reda på vad jag egentligen äter under en dag, jag vet att jag just nu äter mkt sämre än innan, känner mig beroende av godis och dricker cola,

så anledningen till att jag inte går ner i vikt vet jag iaf, jag bara önskar att en vanlig middag skulle kunna hålla mig mätt länge,

om jag äter jätteportioner så kan jag hålla mig mätt längre, men då menar jag mer än en tallrik full..

Helajna
0

Ät 4-5 ånger om dagen. frukost, lunch och middage och två mellanmåldär emellan. Mellanmål kan tex vara två fullkornsskorpor och en frukt, det hjälper dig att tappa suget och hålla dig mätt.
Drick mycket vatten! Ofta när man känner ett sug av att stoppa i sig saker att äta så är man egentligen törstig, så se till att alltid ha en vattenflaska med dig.
Se till att den maten du äter har hög mättnadsfaktor. Fullkornsris, fullkornspasta och liknande så att du står dig på det längre.
Ät gransaker till maten, det är nyttigt, du får i dig det du behöver och det hjälper dig att reglera matmängden på tallriken.

Men det viktigtaste är egentlgien att äta 5 små mål om dagen och försöka att inte småäta onödiga saker där emellan.
Dessa tips har hjälpt mig just mot hunger och mitt beroende av att tungga på någonting. Som småningom blir du förhoppningsvis av med suget eftersom och vill hällre ta ett äpple än godis eller liknande :)

Lycka till! :)