Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 2710 ggr
SaJo123
0

4:e veckan m VLCD och mat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det blir ny rubrik, eftersom jag börjat blanda VLCD med mat nu.

Förra veckan resultat -1.1 kg. (mensvecka+mat) Så jag är jättenöjd! Nu har jag mindre än 10 kg kvar till min målvikt! Började med BMI fetma och jag vill komma ner till BMI normalvikt. Jag är 170 cm lång och väger nu 81,9 kg. Har stora händer och fötter och breda handleder, så jag kommer aldrig att bli "tunn" i kroppen - så jag tror att ett BMI i den högre delen av normalskalan är ett realistiskt mål. Ska snart börja jogga också!

Har ett belöningsmål att se fram emot i början av februari. Ska ta en dag ledigt och gå och klippa mig, shoppa och bara njuta av en dag på stan med en kompis! På kvällen ska vi gå på en föreläsning om hälsa.

[SarahOhrn]
0

Grattis, det går ju jättebra! =) Och en bra belöning där :D

Helajna
0

Grattis! Jätte bra jobbat!
Vilken mysig belöning! den är du värld :)

SaJo123
0

Tack! Skäms

SaJo123
0

Så, nu är det nedräkning för sista veckan i januari. -1.1 förra veckan. Så imorse var jag ute på långpromenad med broddar och stavar, mössa och vantar och musik i lurarna. Det blev 1 timme 20 minuter (ca 7 km). Sitter svettig och trött, ska duscha och njuta av söndagen.

Känns bättre idag igen. Har haft det jobbigt med helgerna. Mannen jobbar över mycket nu.

flikkan77
0

Kul at det går så bra för dig!

"You just have to belive…"

SaJo123
0

Idag har jag Ätit MIDDAG!! :-)

Det blev stekt sej och stekta/wokade grönsaker (Broccoli, vitkål, paprika, lök, vitlök, morot - kryddat med chiliflakes, sambal oelek, soya och stekta i olja).

MUMS, MUMS! Mätt och belåten är jag!!!

Tänker köra denna veckan med Allevo på jobbet och middag på kvällen med familjen. Tar själv proteinerna och grönsaker (hoppar över koldhyrater som potatis, ris och pasta än så länge).

Mycket vatten och så en påse allevo till kvällsmat…

Så ska jag utvärdera detta efter lördagens vägning. Jag vill börja trappa upp maten för snart ska jag börja min joggnings-träning.

SaJo123
0

Middag idag med. Allevo till frukost, lunch och mellanmål. Middag fisk och grönsaker och kvällsmat allevo. Försöker dricka mycket vatten och te. Ett par liter om dagen. Har varit ute och gått - dryga halvtimmen idag… Känner mig full av energi. Kan det vara att jag börjat äta mer?

Ska köra "halvfart" denna veckan och i nästa vecka ska jag börja mitt jogging-program! :-)

SaJo123
0

Köttsoppa till middag. Annars allevo… Det går bra att äta ett mål mat om dagen. Har haft ork och det funkar bra, tränade igår - en promenad i rask takt och stryketräning hemma - plankan, magträning, några yoga-övningar. Har träningsvärk i armarna idag…

Bara två dagar kvar till nästa vägning.

shintaida
0

#8 SaJo

Vad bra det går för Dig! Och vad DUKTIG Du är!

Det enda jag gör nu, är situps och backups. Men det blir minst 70 av varje, varje dag!

Jag lyckas alltid skada mina tår så illa när jag promenerar!

Vad glad jag blir när jag ser att Du orkar och kan GÖRA så mycket!

Heja Dig! *tummen upp*

Kram

SaJo123
0

Nu har det varit två dagar utan träning. Har däremot haft träningsvärk! Så det får gå det med… Det är lite väl kallt för kvällspromenad i dag. Ska nog bara slappa ner mig efter en tuff vecka på jobbet.

Igår var vi dock iväg och lyxade till det. Hade barnvakt och var iväg och bubblade bubbelpool - jag och mannen. Jättemysigt!

Liten belöning för att jag kämpat så med maten.

Det känns verkligen annorlunda i kroppen nu. Och så mycket enklare att tex gå ner på huk o upp igen. Och att gå i trapopor mm. Jättekul!