Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 1250 ggr
[SarahOhrn]
0

Tips på bra mat!

Jag måste säga att det är svårare än jag trodde att komma upp i rätt mängd kalorier varje dag. Speciellt nu när jag ska hålla nere på fettet eftersom jag äter alli. Men när jag håller nere fettet så mycket som möjligt får jag i mig för lite kalorier, alldeles för lite.

Så nu behöver jag tips på bra, mättande matvaror och som innehåller en del kalorier men är ganska fettsnålt så att jag kan sätta ihop lite recept efter det! :) Behöver alla tips jag kan få då mitt "mavarutförråd" tydligen inte är så stort som jag trodde ;)

Zaphix
0

Inget mattips egentligen, men ett mellanmålstips. :)

Har lagt till rostade sojabönor (475 kcal/100 g) till mellanmål. Sjukt gott, mycket protein och bra kalorier. Iofs rätt salt eftersom de är saltade, men jag har aldrig salt i maten annars.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[SarahOhrn]
0

#1 Okej! :) Tack för tipset. Inget fett?

Zaphix
0

37% protein

30% kolhydrater

23% fett

3% kostfiber

3% natruim

Helt okej tycker jag. :)

Min och Dackes blogg

[SarahOhrn]
0

#3 Ja det är ju bra fördelat i alla fall! :) Dock får jag bara äta typ 10g som mellanmål i såfall =P Så jag får nog hitta nåt annat =/ Får bara äta 3g fett till melanmål..

Zaphix
0

Ah, ja då var det inte så bra. :\

En deciliter är 50 g, brkar äta en halv deciliter och en frukt till mellis.

Min och Dackes blogg

wanna-be-thin
0

jag kan iaf säga att de sojabönorna är skitgoda!! ^^

SaJo123
0

Har ätit tacos idag. Men jag köpte isbergssallad till mig själv som "bröd". Och fyllde med köttfärs, tomater, gurka, sås, ost mm. Känns supernyttigt och gott var det också. Bladen höll ihop bra och det kändes lyxigt att få äta "samma" mat som familjen och ändå hålla sig till det nyttiga!

[SarahOhrn]
0

#7 Ja, det är supergott med salladsblad, nyttigt, fräscht och nästan godare än med bröd om jag får säga det själv! För det är innehåller som är grejen ju :)