Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 20650 ggr
shintaida
21

Tjock av keso?

Ja, som Ni flesta vet, har jag slutat att banta medvetet. Det får kroppen sköta om själv.

Givetvis tänker jag på VAD och hur MYCKET jag får i mig.

Men nu undrar jag om någon vet om man lägger på sig av KESO?

Jag är en inbiten "kesoman"!

Gillar bäst ananas/passion-smaken och äpple/päron/vanilj-smaken.

Burkarna är på 250 gram styck. Och jag kan äta 2-3 sådana om DAGEN! (mums!)

Hoppas att någon vet, för då minskar jag på DET intaget, om det visar sig att man kan lägga på sig av keso.

Hausswolff
1

Du kan lägga på dig av det mesta, beroende på hur mycket du äter. Det handlar om kalorier in och ut.

Tre burkar ananas/passions-Keso blir 825 kcal.

shintaida
0

Auuuh!!!! Förvånad  Det är ju mer än halva dagsintaget!

Nähä - drar ner på det goda nu!

Tack för infon!

MEN - gäller det även den naturella? Den är ju nyckelhålsmärkt.

Hausswolff
2

Nja, den naturella ger 675 kcal om du äter tre burkar…

shintaida
0

Tack!

Men det blir indragning ändå! Jag BLIR ju mätt, men det är ju så GOTT!

En liten ful fälla, helt enkelt. Cool

Hausswolff
0

Du, det finns gott om såna…. fula fällor alltså. Flört

shintaida
1

Usch, ja, även om man inte bantar medvetet, så behöver man ju inte lägga in en överväxel och äta som f-n och tro att "det ordnar sig - nog"!

Hemulen
2

Mejeriprodukter överlag kan göra att man antingen går upp i vikt eller att viktminskning avstannar. Du ska nog begränsa ditt intag lite men absolut inte sluta med det. Jag äter själv mycket keso eftersom det innehåller bra med protein och är nyttigare än t ex sås till maten eller annat pålägg till mackan. Dock tror jag att du ska kolla innehållsförteckningen på all mat du äter för det är otroligt mycket mer socker i maten vi äter än man kan ana. Undvik socker så tror jag att du kommer gå ner av dig själv utan problem.

shintaida
0

Det är ingen fara längre. Har börjat med GI. Har kontroll över allt nu. Skrattande Och gått ner!

Hemulen
0

Gött! Grattis!

vinteralvan
0

Om du äter en burk som frukost eller lunch så är det ju ok.

eljope
0

Det är en hel del socker i smaksatta varianten. Ta halva och blanda ut med en halv naturell burk och ät en sån (sammanlagt 250gr) om dagen. Mindre socker, mindre kalorier =)

Calmare
0

Som nummer #11

Bullisxxx
0

Det är ju som vanligt, instämmer i #1:s kommentar. Det är in och ut som gäller eller som någon sa att visst - det går att banta på gelehallon också. Det är ju bara till att räkna kalorier, "svårare" än så är det inte. Sen är de ju vad man väljer att lägga sin dagliga kalorimängd på - mycket eller lite mat eller vad det nu är. Får du inte i dig mer än 1000 kalorier så spelar det förmodligen ingen roll vad du ätit s a s - hänger ni med? Väljer jag kalorisnåla grejer kan jag ju äta betydligt större mängd mat och det är ju frågan vad man prioriterar - olika för oss alla!

vinteralvan
0

Bara räkna kalorier tror inte jag på. Kroppen reagerar olika på olika typer av näringsämnen. Kolhydrater gör att kroppen producerar insulin och insulin hämmar fettförbränningen.

Bullisxxx
0

Jaa, det kanske är så, inte lätt detta…

hjartelyckanskaniner
1

Äter du bara keso då? har bara ätit naturell och jag tycker det är fruktanstvärt.. Samma med sushi och chokladpudding. Jag är inte jättekräsen men det kan ingen tvinga mig att äta!

Kanske får testa med någon smak=) Fast då blir det bara på helgerna. Mammas mat på vardagarna;) fast blev nåågot fel igår. Kycklingpajen smakade bränt utan att den var det. Mamma och pappa åt men jag åt grönsaker och 1 grov macka och 3-4 skivor av baguette. Skivorna var ca 3-4cm tjocka.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

[SarahOhrn]
1

I mindre mängd är det helt okej. Speciellt minikeso, men åh andra sidan är jag inte ett dugg fettskrämd så lagom mängd av fullfet keso så! :) Men sen är det ju liiite mer i dom smaksatta, kalorier då. Men en burk om dagen till en måltid ska väl funka =) Mättande och bra.

Jag gillar keso helt okej, den smaksatta är underbar. Den naturella har jag till blodpudding och varma äpplen med kanel ibland men jag har lite, lite svårt för det. Jag är ganska kräsen!

#16 Sushi som är så gott! ;) Det tog mig 3-4 sushi-måltider sen älskade jag det. Första gången HATADE jag det, hehe. Lika så sambon. Han har ätit 3 gånger nu och gillar det lite mer :)

wanna-be-thin
0

#17 precis samma för mig ang sushin, nu ÄLSKAR jag det! :D smått beroende ^^(A)

#TS tror att det är bäst om du tar en burk om dagen istället för tre, för tre låter väldigt mycket och för mig gör en om dagen det också ^^ men det är iaf mycket bättre :P

[SarahOhrn]
0

#18 Ja eller hur! Det verkar vara så för många att man måste äta det några gånger.. Tror inte sambon kommer bli beroende men han frågade t o m sista om vi skulle äta sushi! =P Jag är/var jäkligt beroende, åt det två-tre gånger i veckan, haha. Inte bra för vikten och definitivt inte vra för ekonomin! Nu blir det 1-2 gånger i månaden.. Tröttnade väl lite men det är sååå gott, har ingen bra restaurang där jga bor bara, en som är sådär. Men på riktigt bra ställen, åh det rinner ur mina mungipor när jag tänker på det, hahaha.

Det är ju bättre än t ex pizza också om man ändå ska äta snabbmat! Mycket bättre. 8 bitar sushi är ungefär 300-400 kcal tror jag. Beroende på vilka bitar..

wanna-be-thin
0

#19 ah jaa :D  som belöning till när jag kommit ner på antingen 61 (då jag blivit "normalviktig") eller till 60kg (vägde 61,6 igår morse) så ska jag äta på sushirestaurangen i stan :D ny o där är verkliegn jättegott!! :D *längtar*

hjartelyckanskaniner
1

#19 Har du inte läst KP där en kille gick ner 21 kg på några månader av bara ägg och bacon och Pizza;) Den dieten börde man testa!

Men den sushin jag ätit bröp av vinäger! Det var så äckligt så jag knappt åt ett riskorn. Det var hemma gjorda. Det är okej med innehållet men inte det runt om (kommer inte på vad det heter just nu^^). När jag bor ihop med min kompis så kommer vi väll äta det så det sprutar ur öronen på oss. Hon älskar sushi.

Pappa är inte någon som gråter eller spottar ut mat när det är stark men pepparotsbollen han åt den flög ut snabbare än den kom in. Sen drack han ganska mycket=P Han trodde det var någon pecanboll eller så=P

Mvh Emma

Allamej
0

Man kan gå ner i vikt av att äta godis, chips, snack… ja vad som helst så länge man tillämpar fysikens lagar att mer kalorier måste förbrännas än vad man stoppar i sig. Det är ju sedan helt och hållet upp till en själv om man vill få näringsbrist eller inte :)

Keso är en väldigt bra "mat". Innehåller proteiner som man annars har svårt att få i sig.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

monka-me
0

#21 hej jag tror att du menar Atins diet "ät fett gå ner i vikt" Min kusin testade den och gick ner i vikt 10 kg i 2 månader.

Vill du läsa mer http://www.atkinsdieten.se/

Men för mig det skulle aldrig funka gillar inte fett och inte heller kött

Calmare
0

#22 Det är myycket bättre att äta riktig mat som mättar istället för "tom" energi i form av chips, godis eller andra former av socker.

hjartelyckanskaniner
0

#23 Ja, det är nog den. Fast han åt inte bröd eller annat som innehöll snabba kolhydrater. Alltså åt han bara tillbehöret på pizzan.

Mvh Emma

Allamej
0

#24 Läs om mitt inlägg en gång till och läs rätt.

Jag förespråkar inte för fem öre att man ska gå ner i vikt av godis och annan skit.

Jag säger att keso är bra ur näringssynpunkt och inget man ska vara rädd för.

Man kan ju GÅ UPP I VIKT av nutrilett, naturdiet och alla andra vlcd, om man dricker tillräckligt mycket av dom.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Calmare
0

#26 Vad bra! Glad

hjartelyckanskaniner
0

Jag letade i 3 butiker efter keso med äpple, päson och vanilj. Ingen hade de!

Mvh Emma

wanna-be-thin
0

#28 jag köpte på willys för ett bra tag sen, men jag gillade inte den :/ vill ha naturell ^^ om man ska vara lite onyttig o göra det lite godare för sig kan man ta det på macka med jordgubbs- eller hallonsylt ;D smaskens!

[SarahOhrn]
0

#28 Här har dom det bara på maxi..

Wilse18
0

Att någonting är nyckelhålsmärkt betyder ju bara att det innehåller mer fibrer o andra nyttigheter, inte att det är mindre fett i. Det kan ju lika gärna vara nyckelhålsmärkt sockerkaka om man har i frön och fullkornsmjöl etc.

Calmare
0

#31 fibrer, hur är dom nyttiga? jag trodde inte människokroppen kunde bryta ner dom? Åker inte fibrer bara rakt igenom kroppen och retar/skadar tarmarna, ger gas och gör att du får springa på muggen flera ggr per dag… mm ?

Hausswolff
0

#32 Tja, det stämmer. Människokroppen kan inte tillgodogöra sig fibrer alls, de far rakt igenom. Men det finns de som anser att de kan göra nytta genom att dra med sig annat "skräp" på vägen ut…

Personligen anser jag inte att de ska behövas. Varför ska vi äta saker som bara går rakt igenom, menar jag…

Calmare
0

#34 Kan det vara dom som säljer dessa produkter kanske Flört

hjartelyckanskaniner
0

#29 Jag har smakat naturell men tycker inte om den.

Jag äter inte hallon-/jordgubbsylt;) inte mer än på pankakor då vilket är väldigt sällan.

Mvh Emma

Hausswolff
0

Jag blandar Keso Naturell med vispad grädde och vanilj (riktig vanilj, inte vaniljsocker) och äter ibland, det är gott.

Men Keso är DYRT.