Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 1513 ggr
Sunshine1
0

Tips och råd önskas! Gastric by pass

Hej allihopa! På torsdag ska jag göra en gastric by pass operation. Börjar bli nervös nu…

Ni som varit med om detta kan väl berätta lite för mig, både för och nackdelar.

Sunshine1
0

Ingen här som vet något?

SaJo123
0

Tyvärr har jag ingen erfarenhet, men jag hoppas allt går bra! Lycka till!

Calmare
0

Här skriver en läkare om vad han tycker om gastric by pass.

Sunshine1
0

Nog en gammal artikel. Tydligen ska man bland annat inte längre kunna kräkas så lätt. Metoden har förändrats sista åren.

Calmare
0

Om du tycker oktober 2009 är gammalt så, visst.

[SarahOhrn]
0

Calamare, du behöver inte svara så spydigt, hon kanske missade det och då kan du ju påpeka det lite trevligare!

Calmare
0

Oh, nej det ska inte uppfattas spydigt! Uppfattade du det så? det var inte min mening! Glad

Jag skrev det med intentionen - neutral ton, precis som hennes kommentar var neutral tidigare(och detta är också en neutral mening).

Sarahorn, jag tror du läser in mer i texten än vad som finns där. Glad

[linda-pinda]
0

Jag har ingen erfarenhet av operationen, vet bara det jag har läst mig till. Personligen tycker jag att det verkar lite skrämmande. Men eftersom du har bokad operation i morgon, utgår jag ifrån att du har samlat in och fått den information som du behöver för att kunna fatta ett beslut som är bra för dig och som du känner dig trygg i! Jag önskar dig lycka till och håller tummarna för att du uppnår det resultat du önskar! Berätta gärna sedan hur det har gått och hur du mår!

[SarahOhrn]
0

#7 Okej! :) Jag ville bara säga det då det kunde uppfattas så.

Branneli
0

En vän gjorde det för 6 månader sen

Tappat 30 kg.

Haft lite svårt med att dricka lite, när törsten satt in. Blev en nära- döden-upplevelse sa hon…ringde efter sambon & nära att kalla på ambulans.

Urviktigt att endast äta/dricka som mest 1/2 dl åt gången. Äter varannan timme.

Hon ångrar ingenting

Detta är resten av livet…