Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1558 ggr
Bergspuman
0

På banan igen...

Gjorde en lyckosam viktresa, med Viktväktarna, förra året. Gick ned ca 18 kg på 6 månader. Men då, när jag hade 4 kg var till målvikt, fick jag ett återfall i de depressioner som plågat mig av och till senaste 6 åren.

In med medicin igen. Invänjning, och hela den baletten. Mådde mycket dåligt innan medicinen började hjälpa, och det blev ingen ordning med maten alls. I samband med det försvann motivationen att fullborda, totalt.

Så jag lade av. Och lade på mig istället haha.

Men nu är drivkraften här igen, äntligen.

Jag går inte på möten hos Viktväktarna eftersom det inte finns klasser som passar mina arbetstider, pendlar 3 timmar om dagen eftersom jag jobbar på annan ort. Hinner inte hem till någon klass, och det finns inga mötestider som passar på jobborten heller.

Förra året körde jag istället Brevkurs, det fungerade skitbra. Jag vägde mig strikt 1 gång i veckan, samma dag, på samma våg.

Har inga problem att disciplinera mig eller så.

Kanske finns det andra här som också kör Vv?

Vill passa på och berätta att jag är kolhydrattypen. Jag funkar inte med mat med hög fetthalt. Avskyr gräddtårta, smörgåstårta, majonnäs och feta röror. Får magproblem och mår illa.

Klarar av att käka bröd, potatis, ris, pasta, frukt utan att bli sötsugen. Klarar av att gå ner i vikt ändå.

Så ingen propaganda om LCHF snälla, det är ett koncept som inte passar min metabolism och matsmältning för fem öre.

Nu ska det köras!!!

Chestnut
0

Tycker att din plan låter väldigt vettig!

Äter inte VV själv, men vet att det finns några här som gör det.

Lycka till! :)

Med vänliga hälsningar
Chess

Calmare
0

Det är bara att köra på, svälta kroppen, håller tummarna.

Bergspuman
0

#2 Jag svälter mig inte.

alexia27
0

Roligt att det funkar med VV för dig! :)

Jag klarade inte av det, jag var hungrig och trött hela tiden.