Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1588 ggr
shintaida
0

NU minns jag!

I mars 2007 gick jag ner 8 kg på 16 dagar. Utan några större förändringar.

Men sen hände något, kanske jag fick ryggskott, jag minns inte. Men jag slutade med det jag höll på med i alla fall.

Och jag har VERKLIGEN försökt att komma ihåg VAD/HUR jag gjorde som gjorde det så bra!

(Har ju haft hjärnblödning, så närminnet är inte alls bra.)

Min sambo och jag satt idag och pratade om det.

Och mindes jag äntligen!!

Så här gjorde jag:

Kaffe tillsammans med sambon innan han stack till jobbet. Ytterligare lite kaffe sen.

När det sen var tillräckligt ljust ute, tog jag en lagom snabb stavpromenad på 4 km.

Frukost inom en timma (kunde vara på morgonen eller förmiddagen): 2-3 kokta ägg, lite majonnäs kanske, ½ - 1 paket stekt bacon. Kaffe eller vatten till det.

Sen dom vanliga vardagssysslorna.

Drack mycket kaffe och vatten under dagen.

Middag, mellan 17 och 19 någon gång: Broccolimos med ca 30-50 gr smör och ca 20 gr vispgrädde eller creme fraiche. Mixade det med allehanda STARKA kryddor. Och till moset hade jag något kött. Hur mycket, var hur mycket jag var sugen på.

Sen mer kaffe och vatten tills det var läggdags.

Därefter, efter middagen, var jag INTE hungrig! Ej heller sugen på något. Jag var NÖJD!

Började så idag igen, för att se hur det går denna gången.

Inga tabletter och inga konstigheter….JAG VAR GLAD/LYCKLIG!

Denna gång ska jag däremot varva med blomkålsmos.

Ser fram emot den närmaste framtiden! Skrattande

Moonstrike
0

Ska bli spännande att höra hur det går! :D

Calmare
0

Shintaida, den kosthållningen kallas för Atkinsmetoden, LCHF osv, roligt att du minns!  Glad Och du har rätt, träning(promenader) i samband med denna kosthållning sätter fart på förbränningen som bara den!

shintaida
0

#2 Calmare

Jag föredrar att i så fall kalla den för Atkinsmetoden. Har dåliga vibbar med LCHF. Skäms

Ja, den gör verkligen susen! UTAN att det blir dyrt med tabletter och sånt.

Mat måste man ju ha och promenaderna är gratis! Kan det bli bättre, tro? Obestämd Glad

Tisdag
0

Hej Shintaida

Hur har det gått med GI-noll? (väljer att kalla det det så).

shintaida
0

Tja, jag köpte en ny, dyr, fin våg och den vägde mer rätt än den andra. Så automatiskt har jag gått upp igen. Skrikandes

Känner mig inte alls glad. Är neråt och tröstäter faktiskt för tillfället. Ja, ialla fall de fyra senaste dagarna OCH nätterna!

Och jag som hållit mig ifrån nattätandet i nästan två veckor!

Men i natt bestämde jag mig för att ta mig i kragen. RIKTIGT!

Men samtidigt känner jag, att jag knappt gitter tänka på vikten mer. Får väl köpa större kläder i stället.

Jag får gå här och kalla mig själv för Dunderklumpen som vanligt.

Skulle vilja slänga mig över köksbordet och storgråta över att jag inte klarar något!

Tisdag
0

Hmmm, kanske bättre att köpa en billig våg istället… Flört 

Det blir ju en psykologisk effekt av siffrorna där på vågen. Tröstäta ägg och bacon kanske kan vara en "tillfällig lösnining". Nej, nya tag, idag är en ny dag! Kör hårt!

shintaida
0

Ja, jag ska försöka! *pust*

Idag har jag motionscyklat 30 min och stavgått 55 minuter.

Ska FÖRSÖKA att göra detta dagligen, då det nu börjar bli ljusare på morgonen. Hinner med mer då.

Men FY, mitt första delmål knäcktes direkt ju! Och det var 80 kg. Jag låg på 79,8 kg innan den nya vågen. *suck o stön*

Men det är bara att börja jobba sig neråt igen!

Calmare
0

Go go go!!! Glad