Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 4330 ggr
Zaphix
0

Äta som stillasittande..

Har som vanligt skadat mig, denna gången fotleden (hoppas och ber för att den bara är stukad). Men lär ju bli stillasittande eller i alla fall ta det riktigt lugnt minst en vecka i alla fall..

Vilket är riktigt illa för min viktnedgång.. Just nu äter jag tillräckligt för att jag ska orka träna, men nu måste jag alltså börja äta mindre.

Vad ska man dra ned på? Behöver får bort runt 400 kcal om dagen.

Borde byta ut mellanmålen till riktigt kalorisnåla.. Tips?

Äter inga lättprodukter nu, borde jag byta ut till det?

Blir så less.. När man väl kommit igång med träning och allt. Karma antar jag.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Zaphix
0

Jo, förresten.

Skulle vilja ha tips på träning man kan utföra med trasig fot. Gärna konditionskrävande om det finns..

Min och Dackes blogg

HannaM
0

Hur är det med simning? I värsta fall kan du ju slänga upp benen på någon såndär flytsak och bara använda armarna, det blir ordentligt träning det=) Annars är det väl mest styrketräning när man har fotskador.

Zaphix
0

Nu kan jag gå i alla fall, fast långpromenader väntar jag med ett par dagar. :)

Ska börja träna upp foten så snart jag inte har ont längre. Känns jobbigt bara, ägnat hela hösten till att bygga upp fotlederna, och nu förstördes det igen..

Simma är inte min grej, jag passar inte i badkläder. :)

Min och Dackes blogg

HannaM
0

Balansplatta är guld för att träna upp fotleder! Stå på den tillexempel när du borstar tänderna så har du minst två tillfällen om dagen när tränignen kommer naturligt.

Lätt cykling? Då belastar du ju inte så farligt? Om du har en motionscykel med väldigt lite motstånd och där du kan sätta fast foten blir det väl inte så mycket belastning?

Lorita
0

När skadan är färsk så ska man inte träna, jag skulle rekommendera hantlar eller gummiband och bara göra övningar för överkroppen.

När det gäller fotleden så ha de lindad minst ett halvår framåt, framförallt när du är i stallet, det är så lätt att hamna lite fel, det är ju kanska många levande kilo vi jobba med Flört

Jag hade tur i oturen när jag skade mig får 1½ vecka sen, det var muskeln bakom mitt höger knä som fick ta smällen = jag får ont av att sitta. Det löste jag genom att stå vid datorn på jobbet och det att man står och jobbar ökar förbrukningen på en arbetsdag med 400-500 kcal så jag tänker inte sätta mig igen på jobbet Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Zaphix
0

#4: Jo, ska införskaffra en balansbräda, har varit på inköpslistan för länge nu..

#5: Gummiband är en bra idé, tack. :)

Tack också för tipset om lindningen, måste komma ihåg det. Brukar vara mindre bra på att komma ihåg det.

Just nu är det värmande hästlinement, back on track och fleecelinda som gäller för att få bort svullnaden. Fungerar riktigt bra. :)

Min och Dackes blogg

Lorita
0

#6 det finns färdiga stöd man kan köpa också till leder, det är enklare och an vara lättare att få på sig skor över.

Typiskt ryttare, så gör jag också vid skada, ut i stallet och leta och sen samma behandling som hästen hade fått Skrattande funkar ofta bäst Flört

Zaphix
0

#7: Jo, såg något bra skydd för något år sedan som man kunde beställa på nätet. Var i hårdplast, typ som en skena, med en plastbit un der foten. Var så den kunde vridas vid fotleden, men bara framåt och bakåt. Vill ha sånt till att ha vid tillfällen då jag måste gå i terräng och så, men kommer inte ihåg vart man kan köpa det..

Haha, ja, fast jag är inte rädd att ta i för mycket med vämen så jag skulle bränna mig, det känner jag ju direkt. Skulle inte ta linement och bot npå en häst.. :)

Min och Dackes blogg

Lorita
0

nej inte BT och liniment samtidigt på en häst men du kan ju ta av dig när det blir varmt.

Jag tänkte mer på liknade en stödstrumpa med hål för hälen, dom finns på Apoteket vet jag att köpa.

Zaphix
0

#9: Aha, men sån har jag, fast i bot's modell då.

Men hittade vad jag ville ha.

http://www.mediroyal.se/index.php?id=137&tx_commerce_pi1[showUid]=846&tx_commerce_pi1[catUid]=59&cHash=6358de688f

Beställt nu, hoppas den är lika stabil som den ser ut. :)

Min och Dackes blogg

HannaM
0

#10 Det är dom, känner många som har sånna… finns lite för mycket stukade fötter inom handbollsvärlden.

Zaphix
0

#11: Åh, vad bra. Det där verkar vara precis det jag behöver när jag går i ojämn terräng och när jag rider. :)

Min och Dackes blogg

[SarahOhrn]
0

Du behöver inte äta lättprodukter men kan ju hålla nere på dom riktigt feta sakerna! :)

Kalorisnåla mellanmål är t ex Kesella med olika tillbehör. Hört att det ska va gott o blanda i lite, lite saft. Jag har sjläv inte testat kesella ännu, är lite kräsen haha. Men de går nog att googla fram endel det är ju rätt nyttigt :)

HannaM
0

#12 Däremot tar dom lite plats så du kommer få dom skor du använder till skyddet uttänjda misstänker jag men det är det väl värt för att slippa fler skador.

Zaphix
0

#13: Försöker äta så lite mjölkprodukter som möjligt, men tack för tipset. :)

Har i veckan bytt ut alla vanliga kolhydrater (pasta, potatis, ris) till grönsaker och rotsaker igen. Det fungerar bra, mina centimetrar fortsätter minska trots noll motion. :)

#14: Mina stallskor, jordphurs, har resår i sidorna, mycket praktiskt. :)

Min och Dackes blogg

[SarahOhrn]
0

#15 Ah okej! Då blev det svårare :)