Relativt ny här.
Har äntligen bestämt mig slutgiltigt för att gå ner i vikt.
Efter ett besök hos husläkaren så ville hon få koll på om min övervikt kunde härledas till sköldkörtelproblem eller om jag rent av har lyckats få diabetes. Så blodprovslapp med klistermärken fick jag, men det var fullt i väntrummet till labbet - så jag väntade till veckan därpå. Var in på Karolinska och lämnade blodprov i måndes och fick en del provsvar redan i fredags.
Enligt min läkare hade de totalt missat att kolla mitt blodsocker för diabetesgrejen - så jag får en ny blodprovslapp hemskickad nu i veckan. Sköldkörteln var det åtminstone inget fel på, och det var skönt att höra. Bad även att hon skulle inkludera ett test för laktosintolerans, då jag har blivit notoriskt bättre i magen efter att ha bytt ut både fil och framförallt mjölk till laktosfria alternativ istället. Det tar dock någon eller några veckor till, då det ska odlas som jag förstod.
Har slutat småäta, och blir bara lite fredagsmys(eller lördag) istället för godis och skräp varje kväll som innan. :P Och läsken är bortplockad, dricker kolsyrat kranvatten istället.
Rör mig gör jag massor, både med hundarna (har två i schäfer/labbe storlek) och på jobbet. Var med i Xtravaganza förra sommaren - och tjejen som höll i grupperna kom fram till att det var mina matvanor som gjorde att jag inte tappar i vikt. Jag går 15-20000 steg om dagen. ;)
Ska komma igång att träna också. Passa på att åka över till gymmet de dagarna jag inte har uppdrag på jobbet.
Nu jävlar! =)
Lycka till! 
Tack! =)
Förresten, söker motionskamrater i Haninge som inte är hundrädda - som vill hänga med mig ut i motionsspåret i Jordbro med omnejd. ;)
*Putt*
Ingen motionssugen hundälskare i Haninge?:)