Nytt försök
Går med på sidan här igen för det är dags för ett nytt försök att kämpa med vikten.
Jag har mer eller mindre alltid varit överviktig. Jag har haft perioder förut när jag gått ner i vikt men sen gått upp igen.
Sist jag vägde mig stod vågen på 66, men det är längesen och jag känner att min kropp har lagt på sig. Som värst har jag varit upp i 70 vad jag vet. Den perioden var jag inte psykiskt på topp och rörde inte på mig alls. Jag är ca 1.61 lång.
Tyvärr har det inte varit tillräckligt med motivation trots att jag vet att jag mår fysiskt bättre när jag motionerar varje dag. Men nu har det tyvärr blivit så att jag fått problem med ryggen. Och jag har antagligen bara mig själv att skylla.
Jag måste tänka efter när jag gör allt för att ryggen inte ska gå åt h-vete. Ligger jag fel när jag sover kan jag få ondare. När det varit som värst har varje rörelse gjort ont.
Går hos sjukgymnast och det har blivit bättre och jag hoppas jag kan få det att hålla sig bättre den här gången.
Nu måste jag helt enkelt komma igång. Och jag hoppas man kan finna stöd och råd på den här sidan. :)
Jag vill gå ner i vikt för att bli hälsosammare och må bättre. Jag hoppas min hy kan bli bättre.
Men främst är att jag vill inte ha ont. Jag är bara 23 år och det känns som en dålig start att redan ha ryggproblem.
Du har hamnat rätt!:)
Förts vill jag gratulera dig till ditt beslut och din motivation, du är redan halvvägs :)
Här inne kan du få hjälp med råd om kost, träning, och hjälp med träning och motivation kring dina ryggproblem.
Jag, liksom du hade mycket ont innan jag gick ned i vikt och det är så skönt att byta ut fettet mot muskler och bli starkare och därmed slippa ha ont.
Välkommen hit, tveka inte att ta upp och fråga det du vill :)
Tack :)
Jag har fått ett träningsprogram av min sjukgymnast jag ska göra här hemma så jag hoppas att det blir en bra start. Sen blir det promenader, jag har även lånat stavar så det blir lite stavgång.
Kosten har jag bytt helt till vegetariskt för ett tag sen. Och eftersom allt det är nytt så får jag se till att lära mig nyttiga recept på en gång ;P
Jätte braa! :)