Tar time out
Den här vikthetsen jag har lyckats att skapa, har gjort mig labil.
Jag mår inte psykiskt bra, så nu struntar jag i det för ett tag.
Jag får väl bli fetare, helt enkelt. Det finns ju större kläder. *suck*
Men jag ger upp för tillfället. Jag orkar inte mer.
Sa till min sambo, att när jag nått 85 kg blir jag ett tungt lik. Rått men känns sant - just nu.
Ja, långt ner i skoskaften är jag på viktpunkten.
Jag följer Er andra här, givetvis!
Kommer ändå att vara medlem här.
Lycka till på Era viktresor - varenda en av Er!
Tack för mig - så länge!
Du kanske ska försöka att inte hetsa upp dig över det eller gå på någon diet. Utan bara försöka tänka lite när du äter att äta näringsrik mat i lagom storlek som mättar så då inte behöver småäta så mycket och sen bara försöka välja bort det värsta, skapa nya små vanor som gör skillnad men så du inte behöver tänka så mycket på det :) Då behöver du inte gå upp i alla fall..
Ta en promenad då o då när du känner för det bara för att slappna av, korta promenader..
Lycka till i alla fall! :)
Tråkigt att du har haft det så :(
Men bra att du har insikt i att det inte fungerar för dig.
Men du är givetvis välkommen att stanna kvar och ta del av oss och den dagen du är redo att ta tag i det igen så är du varmt välkommen :)
Stort lycka till! :)
Är du säker på att det inte bara är en tillfällig leda?
För det kan man drabbas av när man ska göra en resa som kan kännas oöverstigligt lång.
Oavsett vilket, så ta en paus och återvänd när motivationen är tillbaks!
Ajdå, Bara att ta nya tag, jag trodde det gick bra i och med tråden - "Nu minns jag"

Hoppas du finner motivationen och orken snart igen och att du mår bättre…
Ibland tror jag faktiskt att det är nyttigt med ett break.
Hoppas du kommer tillbaks igen så småningom 
~Quila Roze~
Med tanke på tidigare samtal så tycker jag att det är bra att du slappnar av lite :) Du är ju ändå välkommen att läsa och tycka här :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Shintaida, känner med dig. Har också haft ett par jobbiga veckor. Förkylning, mens, vintern som aldrig tar slut, PPM-fonder som går dåligt, stressigt på jobbet… Äsch…
Det är några i tråden som sa det bra - det kanske är leda? Jag vet inte… Funderar själv vad man ska göra? Har du några bra tips för mig? Jag är rätt trött på viktminskning just nu, men ändå känner jag att jag borde nog gå ner ett antal kg…
Har ju trots allt gått ner ett antal kg som är bra för mig både medicinskt och psykiskt - dvs jag borde ha fått ett antal hälsovinster tack vara att jag gått ner ett antal kg och kläderna sitter bättre. MEN jag glömmer nog bort att vara glad för vart jag kommit?! Är det likadant för dig? Jag kan liksom inte vara riktigt glad för att mitt slutmål ligger så långt borta i kg och i tid?
Funderar på om det är att jag fuskat med den mentala träningen? Hade kanske varit bra som några här berättar om att gå med i VV eller vara en grupp eller några stycken som följs åt… Jag har inte varit ute och gått på två veckor pga dåligt väder, förkylning mm…
hoppas du hjälper till att peppa oss andra i alla fall Shintaida! Jag tycker jag har fått jättemånga bra tips och heja-rop från dig!
Varma Kramar till Dig!
#7 SaJo!
Klart att jag fortsätter peppa!! Vore f*n annars! 
Ja, jag har, nu för tillfället, inga kg att glädjas åt som kommit bort. *suck*
Du är ju SUPERDUKTIG med Din gnista, ska Du veta!
Jo, jag och min sambo, eller rättare sagt min sambo, började prata om VV när jag sprang ner i psykträsket.
Han visste om att jag läst mycket på nätet, mailat dom viktiga frågor och frågat Er, här på forumet.
Idag tyckte han att jag allt skulle gå med VV!
Jajaja…. *orka va´?*
Men jag gjorde det med halvt hjärta.
Och när jag väl kom in på VV:s sida, så blev jag paff!
INGA FÖRBUD!
Förr var det i princip grönsallad och svält, som gällde!
Nu äter man ju som en kung (drottning)!
Man får äta FULLKORSMAKARONER, BRÖD, RIS, POTATIS, FRIA MÄNGDER FRUKT OCH BÄR mm, mm!!
Det DÄR fick mig NÄSTAN positiv igen!
I morgon börjar jag på allvar, för i dag blev det så sent på dagen, så inköp och och vägning blev lite galet. I morgon ska jag handla OCH ÄTA!
Och jag kan inte se NÅGONSTANS att man är TVUNGEN att motionera som en j*vla blådåre! Positivt, positivt!
Ge inte upp hoppet SaJo!
Har jag rest mig nu, så sträcker jag ut en hand till Dig för att hjälpa Dig upp!
*upp och hoppa* 
Nej, Viktväktarna har INGA förbud eller krav.
Det är en "dietmetod" som baserar på livet. Lär en att förstå och läsa sin kropp. Att på egna sätt göra rätt val på ett sunt sätt. Du äter altl men inom rimliga former, det gör det så mycet lättare att leva som smal efter nedgången då.
Inget som helst krav på motion för att det ska fungera heller, men visst är det bra och visst går det fortare, men fungerar i alla fall, för de allra flesta.
Tycker helt klart du ska testa, för det är en sån känsla att se resultaten.

Shintaida, åh, jag får nästan tårar i ögonen… jag får det… Du är ju BÄST! Jag kanske också ska testa vv??? Jag har nog också lite förlegad syn på det. Jag ska ta tag i det igen - imorgon! Nu är det dax för sängen för mig! Vi hörs!!!
#10 tycker jag absolut :)
Jag fick bara vara med ETT DYGN på VV Online!
Detta för att jag har FEL KORT att betala med. Och jag får inget RIKTIGT Visa-kort, för att jag har betalningsanmärkningar!
Så jag kan inte vara med Online och jag kan inte vara med i Falun. För långt och dyrt att åka. Och det är dyrare att vara med i Falun.
NU åkte jag rutschkana ner i skiten IGEN! 
Du kan inte sätta betalningen på någon annan?
Din sambo eller så? Vi hade betalningen på VV på min sambos kort för att jag fick väldigt olika betalning förut.
Så om någon annan betalar och du har en överföring till den?
Puuh! 
Ringde VV TVÅ gånger! Den första sa att mitt kort inte fungerade att betala med.
Ringde igen och fick prata med en annan. Hon vägledde mig igenom allt…och HOPPLA
… så betalades det från mitt kort och jag är med i gamet igen!
ÄR SKITGLAD, MÄTT OCH NÖJD! 
Nu ska jag bara varva ner lite i nerverna genom att lägga mig en stund.
Puss på Er alla där ute! 
Nu kämpar vi!
ååh så bra!:D
Så glad gör din skull :)
Hoppas du får samma härliga, unika underbara upplevelse av VV som jag fick :)
Många kramar!
#15 Helajna
Oh, tack så mycket! Ja, här ska trivas, minsann! Får hjälp av min älskade, stöttande sambo!
Tiotusen röda rosor till honom för att han stoppade min psykiska nedgång i tid!
Visst har Du gått ner till Ditt ideal? Eller har jag fel?
OM jag har rätt, var det med hjälp av VV?
#16 Shintaida
Ja, det stämmer. jag har gått ned till min målvikt och lite till…
och det var tackvare VV :) Klarade det inte utan dem :)
#16 Helajna
Det svaret gör mig MERA motiverad än Du kan tro! TACK!
Tjohooo…det finns hopp om att bli smal!! 
Jag är SÅ lyrisk idag så Du kan aldrig ana! *dansar runt*
Men jag räknar inte med att gå ner något den första veckan, med tanke på omställningen i kroppen.
Det är något som är härligt!
Att släppa tankarna på vågen, trots att jag väger mig varje dag och för in i ett Excel-diagram. Jag gör det för att det är kul och för framtiden.
Även jag har tre gånger klarat att gå ner till min målvikt med hjälp av Vv.
Dock är det bara 1 gång som jag lyckats hålla vikten en längre tid.
Första gången kom ett diskbråck emellan som orsakade grym smärta, mkt värktabletter, orörlighet, deppighet och tröstätande.
Tredje gången, vilket var förra året, kom mina egentliga depressioner tillbaks i ett oönskat återfall.
Men nu är jag stabil och tänkte mig genomföra detta och sedan ha kvar målvikt!
#19 Bergspuma
Använder Du också VV nu?
Är det i så fall över internet/online?
Du klarar det återigen, ska du se!
Pepp till Dig!
Du kommer att bli smal med hjälp av VV bara du vill :)
och du har verkligen viljan och motivationen nu :D
Min störtsta skräck just nu är att gå upp igen, att hålla vikten är en utmaning i sig. men jag känner mig otrligt motiverad och nu, efter en tid känner jag verkligen att det kommer att lyckas :)
Stort lycka till igen! Jag hoppas att du utan problem får hålla din målvikt denna gång!
#20, 21. Tack!
Ja, jag är onlinemedlem, går inte på möten. Har inte svårt att klara av att motivera mig och disciplinera mig på egen hand. Det svåraste har varit att INNAN JAG BÖRJADE IGEN, nå fram till den järnhårda motivation jag behöver för att genomföra det här, men har jag den, så funkar allt liksom. Alltså jag menar att samla ihop mental styrka, långsamt jäsa upp till benhård beslutsamhet, om ni förstår hur jag menar.
Lyckades ju ta bort 18 kg förra året, hade 4 kg kvar… nog ska jag lyckas