Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: ätstörning-utan-närmare-specifikation-uns
Läst 1841 ggr
[YlvaP]
0

Idag blir det inte så mycket

Mår piss och det blir maten som blir lidandet. Hatar min kropp men jag har perioder då jag mår bättre och tänker inte så mycket på min kropp och att jag kan leva med hur jag ser ut.

Men nu är det inte en sån period och maten skärs ner radikalt. Det blir alltså mindre mat än ungarna men så att jag klarar mig. Men det blir mycket hetsandet på kvällarna eftersom jag då blir hungrig. Äter så mycket att jag nästan känner mig spyfärdig men vågar inte göra något åt det så det kan bli en tur på cykeln och nummer 2.

Har pratat om det med min psykolog men inte så mycket om det. Dessutom har jag börjat på Livstilsmottagningen och skall dit andra gången nu i veckan. För henne har jag inte berättat om något.

Så går mitt liv till. Ville bara skriva av mig.

Helajna
0

så jobbigt :(
Tror att många känner igen sig lite i det du beskriver.

Hoppas att du kan få hjälp hos Livsstilmottagningen och att du snart kan börja må bättre.

Kramar

Zaphix
0

Hoppas du får hjälp!

Vet precis hur det är och det är verkligen urjobbigt. Jag är på väg ur det, hoppas jag i alla fall. Men jag ser i alla fall ljusare tider framför mig, vilket är skönt.
Hoppas du klarar det också. Du är stark, så det här fixar du! :)

Är nog viktigt att du berättar det för personen på livsstilsmottagningen också, är mindre lätt att hjälpa utan att veta hur det egentligen ligger till. Men det är i alla fall bra att du har möjligheten att få massa hjälp och stöttning. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[YlvaP]
0

Tack så mycket men det känns ju hopplöst att jag skall bli fri från mina tankar. Men det finns väl hopp för alla antar jag.

Zaphix
0

Jo, det känns hopplöst när man är mitt inne i det. Man ser verkligen ingen utväg..

Men förhoppningsvis får du hjälp så du kan se saker ur andra perspektiv och komma på andra tankar. :)

Min och Dackes blogg

[YlvaP]
0

Men jag vill ju inte vara fet längre och jag ser bara smala personer som är bra mycket snyggare än jag är. Och jag som var smal innan jag fick min mens och innan jag fick p-piller (11-12 år) och träning.

Zaphix
0

Fast jag vill också vara smal. Men eftersom jag varit som du och knappt ätit på dagarna och hetsätit på kvällarna, dock kräkits upp det sedan, så vet jag att i alla fall jag inte blev smal av det. Det sätter bara kroppen ur balans och sedan tar den upp allt den kan.

Men nu när jag äntligen börjat lägga av med bulimi-beteendet och börjat äta mycket mer än jag någonsin ätit, så går jag ned i vikt. Gått ned ganska mycket på kort tid också, så i alla fall jag blir inte smal av att äta lite och hetsäta, utan av att äta mycket, rätt och regelbundet.

Min och Dackes blogg

[YlvaP]
0

Hade jag inte haft famiilj och så hade jag defentivt kräkts och det hade inte varit något probelm. Jag är rädd att det skall höras och att mannen min skall undra och jag vill inte att han skall bli arg och besviken på mig.

Zaphix
0

#7: Det är bra att du inte gör det. :)

Jättedåligt för magen och för tänderna.

Min och Dackes blogg

Zaphix
0

#7: Det är bra att du inte gör det. :)

Jättedåligt för magen och för tänderna.

Min och Dackes blogg

inisklo
0

# 6 Zaphix  Jag har typ samma som du..o kämpar mycke,att få balans o att på rätt sätt gå ner i vikt.

# 7 YlvaP Snälla  glöm bort såna tankar,att äta o ….. Du det kan bli sånt helvete,att svårt att komma lås.Det är en av dom dåligaste sättet,att försöka gå ner i vikten.Läs på nytt var Zaphix har skrivit om detta,att …..

Zaphix
0

#10: Är verkligen en kamp ibland, mindre lätt, men det går!
Och det känns så skönt atts e resultat, men framför allt så mår man mycket bättre av att äta rätt, både fysiskt och psykiskt. Jag har verkligen fått mer energi på senaste tiden.

Min och Dackes blogg

SaJo123
0

Pepp, pepp på dig! Jättemodigt att berätta. Jag tror mycket av "trollen" försvinner när man berättat för någon. Jag tycker det känns bra att du har förtroende för oss här i VIF och berättar…

Det är nog viktigt att hitta en bra balans mellan att äta och orka göra saker. Man behöver ju äta för att kroppen ska orka och må bra. Man ska nog inte vara för elak mot sin kropp! Den ska man ju leva med länge!

inisklo
0

# 11 Jaa..a..kamp är det.Jag har varit"sjuk"många år,men har ej uppfattat detta innan jag värkligen fick problem på många olika sätt.

För mig har det liksåm..blivit värre på nåt vis o jag försöker få så mycke kraft,att ta mig till nånstans som jag kan få hjälp..träffa såna som har samma problem.. om jag inte kan själv ta mig..ur från detta helvetet.

Zaphix
0

#13: Jag har inte ens sett det som ett problem, har mer sett det som ett praktiskt sätt att slippa ångest på. En genväg liksom.

Blivit värre, hur då?

Är jättebra att du försöker få hjälp i alla fall, kämpa på!

Min och Dackes blogg

inisklo
0

# 14..men det är väl nåt sånt..genväg..juu..u.värre för det händer oftare o oftare…hmyy…o är inte så lätt,att jag  nämne nåt.Har varit kanse bätre,att jag bara har hållit mig i den sidan som bara läser va andra skriver.

Ursäkta YlvaP…jag ska inte försöra din tråd..hoppas bara att du kan unvika detta..äta o…

[YlvaP]
0

Tack alla nya kommentarer. Nä det går nog bra inisklo att du skriver här. Det är nog inte bara jag som har problem?!

Men det är svårt att slå bort dessa tankar som rotat sig fast i hjärnan.