Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettoff-topic
Läst 2422 ggr
shintaida
0

Till dietist idag

Ja, idag ska jag till en dietist. (Detta som i ett led att få Reductil).

Vet inte vad jag har för förväntningar på det mötet.

Känner liksom att jag redan har taggarna utåt!

Försöker att vara neutral, men jag kan inte det.

Sen förra söndagen, ökade jag mycket på fettet i maten. Alltså med creme fraiche, vispgrädde och keso.

Sen dess har jag INTE nattätit EN ENDA GÅNG! Inte ens tänkt på att gå ut i köket, när jag varit nere och rökt. (Röker ute).

Sömnen har blivit bättre, men inte bra. Det kommer den aldrig till att bli pga min PLM och RLS.

Jag tror att jag har taggarna utåt, för att jag är rädd för att hon ska "ta bort" den s k livlinan (fettet) jag har om natten. För det hjälper mig verkligen!

Jag är rädd för att hon ska "tvinga" mig att börja äta ris, potatis, pasta o bröd. Vilket jag inte har gjort sen i julas. Vörtbrödet, då. Men jag blev sjuk av det. Har jag aldrig blivit förr!

Ja, det är mycket som surrar i huvudet!

Känns som om jag ska till min egen avrättning ju! Gråter

TjockaBerta
0

För några år sedan fick jag en remiss till dietisten.

Jag följde hennes råd till punkt och pricka i 6 månader. Jag skulle äta mera, oftare, väja light produkter och fettfritt osv.

Efter ett halvår hade jag gått upp 2 kg och ökat 2cm runt magen. Sen slutade jag med den dieten. Det är det mesta jag någonsin vägt.

Hoppas du får bra råd och att det fungerar för dig.

Ingen kan tvinga dig att äta sånt du inte tror är bra men jag förstår hur du menar. Söker man hjälp vill man ju vara duktig och göra som man blir tillsagd.

>>>Malum domesticum<<<

shintaida
0

Om det var för NÅGRA ÅR sen Du var där. Så vet jag att dom har ändrat lite på sitt synsett på övervikt och intaget av mat. Speciellt det senare.

Men det hjälper inte att tänka på det heller! Skrikandes Jag blir galen! Jag ska inte vara där förrän 14,30, men innan dess kommer jag att vara arg INNAN jag kommer dit!

Jag blir FORT arg, tyvärr!

(Det var därför som jag fick hjärnblödning år 2002) *suck*

Calmare
0

Shintaida, lyssna på vad dietisten säger, det kanske är en "upplyst" sådan som inte fastnat i gamla "sanningar". Flört

Köp inte allt vad "experter" säger(även detta ska inte tas för givet) utan ta reda på hur det ligger till själv(man kommer långt med internet)

Du har ju själv upptäckt hur det funkar när man äter en för människan naturlig kost(fetare  sådan), det blir inget spring i köket efter sådan kosthållning… Glad

Och du kommer fixa detta mötet galant! Skrattande

shintaida
0

Aaah, men vad faen!!

Den sköterskan som bokade in min tid till idag, sa fel till mig!

Jag frågade henne TVÅ gånger om det var samma dag och samma tid, dvs torsdag kl 14,30 (som jag missade förra gången) som jag skulle vara hos dietisten.

Ja, sa hon.

Jag kom ner, med block och penna i högsta hugg och sa att jag skulle vara där 14,30.

Nej, säger receptionisten, Du skulle varit här 13,30.

Men Du, sa jag, det HÄR ska inte jag ha någon räkning för, för att jag inte kom, när det är en sköterskas fel!!

Nej, sa hon, det ska Du inte. Du får en ny tid till tisdagen den 23:e kl 13,00.

Jaha, suckade jag, jag får väl gå och vara fet en och en halv vecka till då. Skrikandes OCH JAG SOM HADE SETT FRAM EMOT DETTA!, sa jag.

Inget att göra åt. *H-lv-te också!* Gråter

Men idag har jag just börjat på en annan taktik, vad gäller mitt matintag. Jag törs inte berätta för Er än, för jag vet ju inte hur det går! Skrattande

Men går det BRA, lär Ni få veta! *fniss*

Funkar det inte, får Ni inget veta…haha, lång näsa!

SaJo123
0

He,hee! Jag var hos företagshälsovården och där berättade sköterskan om LCHF för mig. Så det finns alla sorters sköterskor och dietister… Du får väl testa en annan om du inte är nöjd helt enkelt.

Lycka till med dina experiment! :-)

shintaida
0

Jaha, IDAG har jag varit hos dietisten.

Jag berättade INTE att jag gått med i VV.

Ville höra vad hon hade att säga.

Summa summarum, så sa hon det som VV står för, men hon pratade inte points. Glad Men jag nickade, log och höll med…

Men hennes jSkrikandesvla VÅG visade 1,6 kg MER än min! Alltså 85,1 kg nu!

Ska dit om en månad igen, för skojs skull. Hehehe… *horn i pannan*

inisklo
0

Tungan ute…hej hallå..Du var väl där inte så tidigt på morgon..eller?

Hadde du alla kläder på digFlörtosv..osv…hos "oss"räknar dom bort 2kg…typ kläder o var man hunnit äta osv..

låt horn i pannan falla nerSkrattande

shintaida
0

Nej, jag var där kl 13,00.

Och ja, jag hade allt på mig, utan skor och jacka. Hon räknade inte bort något, vad jag såg. Utan hon skrev 85,1 kg.

Så då ÄR jag kanske inte tung ändå….Obestämd

inisklo
0

# 8 Då så…o en anna sak som är viktigt..man ska vega sig ungefär sammatid alltid o samma våge o en gång per vecka..helst..inte mer..nå du väger dig hemma o kollar nästa gång va "hennes"vågen visar jämför det som det var i dag 85,1kg,men jämför inte resultat med varandra..äs va svårt skriva o förklara heh-hee

Den dagen när jag väger så lite hoppar jag upp i himlen..nästan..får jag vara nyfiken..hur låg är du ???

inisklo
0

#8 jag menar inte hur låg är du förstås utan hur lång är du?Jag o rättstavning..ursäkta du o alla andra,att jag skriver som…int vet jag som Skäms inisklo heh-heh-hee

shintaida
0

#10 inisklo

Jag förstår vad Du menar.

Jag är 163 cm lång, eller liten. Cool

Jag har bestämt mig för att jag rättar mig efter min egen våg. Den är lite av hi-tech, nämligen. VET att DEN stämmer. Och jag väger mig vid samma tidpunkt varje gång.

Färdigkissad och innan frukost.

Idag visade den på 83,6 kg, i går var det 83,5 kg. Så jag håller nog på att vända i vikten redan. I varje fall stanna ett tag.

Jag väger mig faktiskt varje dag, för jag för diagram i Excel för framtida bruk. OM jag skulle få "matåterfall", så kan jag se där hur fort det går både upp och ner.

Känner inte någon vågstress, det är bara kul! Skrattande

inisklo
0

Glad…God morgon o god forsätning till dagen…

# 11…då så då är Du typ som kompis,med Din våg.  FlörtLåter bra,att det är ingen stress för Di.

Jag får önska lycka till,med allt som det handlar om,att nå sin idealvikt….sakta men säkert når vi dit som vi vill,men vägen är lite kurvig Obestämd jag ska också kämpa vidare..huh-huh..puh

shintaida
0

#12 inisklo

Det samma till Dig! Det var generöst skrivet, tycker jag!

Ja, jag är kompis med vågen. Gudskelov! Annars hade den attans dyra saken åkt ut genom oöppnat fönster! Skrattande

Jag får också önska Dig lycka till!

Och javisst är vägen kurvig! Inte var den sån när man gick UPP i vikt, inte! Där var det spikrakt! Kroppen är ett underligt fenomen.

Pepp till Dig, inisklo! Heja! *vinkar glatt*

inisklo
0

Skrattande…Du tyks vara en trevlig kvinna med humor o det är jätte bra egenskap…tycker jag.

Jag har läst mycke här i sajten(i smyg) säg inte till nån Flört,men tänkte inte börja skriva..men..men…här sitter jag nu o funderar var man skriva osv.

Det kanse blir lite lättare,att kämpa vidare när man vågar komma ut från skalet..o delta fast jag är inte duktig o skiva på svenska.Det har jag alltid pekat där som jag skriver nåt.

Det uppstå så mycke konflikter har jag märkt lite här o där o över allt..heh-heh..och om man  inte äns kan skriva rätt..hur kan man då förklara sig..i denna värd heh-heh..

Nå nu vet Ni,att det kan bli ett o annat fel,men huvudsaken är väl,att vi försöker göra allt,att livet bli lite LÄTTARE för oss alla…

Tack shintaida..