Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: ätstörning-utan-närmare-specifikation-uns
Läst 4866 ggr
Calmare
1

Därför kan du inte sluta äta!

Sockerboven som lurar hjärnan bra att media uppmärksammar problemet!

SaJo123
0

Hittade glukos i kaffeautomaten på jobbet. Det som heter kaffe med mjölk är egentligen kaffe med Whitening. Och Whitening-påsen börjar med ingrediensen Glukossirap… *hmmm*

Har börjat dricka kaffet svart.

Calmare
0

…

T.ex.

Bara det att människor fortfarande tror att mörkt bröd med fiber är nyttigt, det innehåller över 50% sockerarter!

Osötade fullkornsskorpor kan man tro är nyttiga men dom innehåller över 64% sockerarter!

…Pasta(spaghetti, makaoroner, cous cous mm) 72% sockerarter, Dadlar 68% osv…  

Nuförtiden är det enkelt att ta reda på hur människokroppen fungerar kemiskt/biologiskt och hormonellt. Vilka mekanismer som styr för att utveckla det ena än det andra. Internet är en fantastisk möjlighet att själv på en minut få fram fakta om hur människokroppen fungerar. GladGladGlad 

Det är så här enkelt… Socker i kroppen ger insulinpåslag. Insulin är ett FETTINLAGRANDE hormon som används för att sänka farligt högt blodsocker i din kropp. Blodsockret i din kropp omvandlas alltså till energireserv(fett) = (fettinlagring = ökad vikt och fetma)

Sen är det tyvärr beroendeframkallande precis som länken ovan säger.

HannaM
0

Fast man är väl olika känslig? Jag har inga problem med sötsug, jag blir lätt äcklad av söta saker, kan inte dricka tillexempel läsk för det är så sött. Äter sällan mer än några bitar lösgodis innan det blir kväljande. Får inte heller den där ruschen i kroppen av socker som många andra får.

Calmare
0

#3 självklart är det olika. Det är när det blir ett problem(fetma) som man bör ta tag i det direkt.

Förväxlar du inte mängd socker med sötma(personligt uppfattad sötma nivå)? Ett exempel, det är mer socker i bröd än vad det är i läsk trots att läsk smakar mycket sötare…. Skillnaden mellan bröd och läsk är att det är olika sockerarter men resultatet i din kropp är lika dåligt. hänger du med?

HannaM
0

#4 Jepp jag hänger med men tror att jag inte förväxlar. Jag reagerar inte på det sättet på bröd heller.

Calmare
0

Vad skönt då har du ju inga problem med detta Glad

Själv är jag numer "normalviktig" och tycker att 70% choklad smakar sött Flört