Min egen tråd!
Dags för mig också att skapa en tråd här tror jag!
Läser mer än jag skriver, men det är nog bra med en egen tråd för att riktigt kunna läsa igenom vad man gjort.
Jag är 21 år och började med detta för snart en månad sen.
Har till skillnad från många andra, svag benstomme och borde därför väga ganska lite i förhållande till min längd. Till skillnad från de med kraftig benstomme.
Mina mål är väl egentligen att gå ner ungefär 8kg till min målvikt, och på kuppen bli väldigt mycket mer vältränad.
Är sjukt otränad just nu!
Lever ett hyfsat hälsosamt liv, så det är mest träningsbiten jag ändrat på.
Inget godis eller chips sedan snart ett år tillbaka. Inget ris/pasta/potatis i veckorna. Dock strävar jag inte efter någon extrembantning, utan på helgerna kan de slinka ner en kladdkakebit eller så. Då äter jag även det jag känner för i matväg. Har ju tur att tycka att allt utom vatten i drickväg är äckligt!
Längd: 174cm
Vikt: 68kg

Denna veckan har ju inte hunnit så långt men igår var jag på gymmet och joggade 6 km. Det är riktigt långt för att vara mig!
Mitt första delmål har inget med vikten att göra, utan jag ska kunna jogga en mil på löpband innan 1 april!

Tjaaaha, i tisdags joggade jag 3km på gymmet, hade så jädrans ont i knät.
Igår powerwalkade jag 5 km, hann inget annat.
Äter jag bra? En vanlig dag ser ut ungefär såhär:
Frukost: Havregrynsgröt eller mannagrynsgröt, 1 port med 1 msk sylt/äppelmos.
Lunch: Kött/kyckling & grönsaker + lite keso.
Mellanmål: En frukt
Middag: Tex. Köttgryta, broccoli, morot och grönsaker.
Kvällsmål: Endast ibland, då en apelsin eller ett knäckebröd.

Tjohoo, igår var jag så sugen på kladdkaka så jag höll på att gå åt. Men jag åt en tallrik havregrynsgröt istället =)
Var på gymmet också, körde 3 varv cirkel och en halvtimma cross. Uppskattad förbränning ca 700kcal.
Grattis till ditt "nya liv"!:D
Jätte bra jobbat!
Du har kommit igång med din träning och ditt tänk och du kommer snart (kanske redan nu) känna att du får en mängd med energi :)
Jag tycker att du ser ut att äta mycket bra :)
känns det bra? känner du dig lagomt mätt? :)
BRA! Att motstå en frästelse och ta något annat nyttigt alternativt är JÄTTE svårt och bra jobbat! :)

Tack så mycket!
Det känns jättebra, och mätt är jag! Ovant att äta så ofta, jag slarvade med det förut. Men nu försöker jag få in en rutin, hittils har det gått jättebra.
Äter nog för stora portioner egentligen, men det känns bra och det är bättre att äta för mycket av bra mat, än att gå och småäta allt man kommer över, tycker jag! :)
Nu ska jag äta luncj, idag blir det kycklingcurrygryta.
Men tjoho, i helgen blir det kladdkaka. Det är jag värd!
Vad härlit att du känner dig mätt :)
som du säger, att minska portionera är nästa steg. Nu ändrar du vanor och då blir det lättare sen att dra ned på portionera om du tycker att det behövs. om du dessutom ökar kontion och träning så kan du ju ligga kvar lite där du ligger beroende på hur mycket av de olika.
Skönt att det känns så bra :D
bra jobbat!
ja det är du verkligen värd :)

Ja jag har verkligen svårt att veta hur mycket jag bör äta. Jag är ju på gymmet 4 gånger i veckan o resterande tre tar jag promenader på en halvmil ungefär. Så det går ju åt lite, skamligt att äta för lite också! :)

Mjaaha, det knallar på här!
Jag har varit helt slut i en vecka nu, så jag har faktiskt låtit bli gymmet.
Jag vet inte, det är som att en förkylning håller på att bryta ut.
Med maten går det alldeles förträffligt. slarvar inget, är mätt och nöjd.
Dagsintaget igår:
Frukost: Havregrynsgröt
Lunch: Korvstroganoff, broccoli och grönsaker.
Mellan: en apelsin
Middag: Lite mer korvstroganoff, broccoli, grönsaker och keso.
Kvällsmat: En morot & en tomat.
Idag:
Frukost: Havregrynsgröt
Lunch: Blomkål & broccoligratäng med kassler och grönsaker
och det är vad jag hunnit med hittills.
Blir en sväng med samma mat till middag!
Låter jätte bra :)
Inte att du tror du håller på att bli förkyld dock :(
Jag har inte kunnat tärna som jag vill denna vecka jag helller.. fick en släng av någonslags magsjuka:s Är piggare nu men känne rmig inte helt hundra än. trist! :S