Snabb viktnedgång
Hur går jag lättast ner i vikt? Och helst snabbt.
#1 Kirurgi, fettsugning, amputeringar… 
#2 Svälta sig. Helt ovetenskapligt skulle jag gissa att Cambridgekuren är ganska snabb.
Ingen av ovan är att rekommendera, kostomläggning för livet bör var det rätta. 
Har inte testat Cambridge. Vet bara att den är dyr. :(
Har svårt med svältandet. Jag har tråkigt och går omkring och småäter. Dock svälter jag mig på dagarna och hetsar på eftermiddagen/kvällen.
Det verkar som om du behöver äta dig mätt, ät helt enkelt mat som mättar bäst och ät endast när du är hungrig(inte bara sugen) 
#3 Tror du har problemet precis där. Du äter inget på dagen, men massvis på kvällen. Precis som jag gjort i många år nu.. Vilket varken är bra för hälsan eller vikten. Man äter för mycket då, och gärna fel saker, för man är ju vrålhungrig då.
Försök äta spritt över dagen istället kanske? :)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Jo det blir alldeles fel saker jag stoppar i mig för att det är lättare att äta det än att laga något vettigt.
Vet precis hur du menar.. Det blir en extremt ond cirkel där. Jag får tvinga i mig mat under dagen. Gör jag inte det så blir det inget.. det vet jag. Och minsta lilla knas, huvudvärk etc, så missar jag lunch eller frukost.
Mitt problem har mest varit att jag sover för mycket, så jag vaknade mitt på dagen, lite svårt att äta frukost och lunch då tyckte man.
Vet inte hur dina dagar ser ut, men om du går upp i normal tid, så kanske du kan sätta påminnelser (mobilen t.ex om du har den funktionen) för att hjälpa till att se till att man kommer ihåg att äta.
Sen kan du ju förbereda mat innan. Ät inte sånt som är jättekrångligt att göra. Då orkar man inte.
Havrgrynsgröt i micron tar t.ex 3 min. Inget krångel heller. Lunch är ju lättast att värma mat från dagen innan.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Jag måste upp kl 8 då barnen skall till skola och dagis kl 9. Jag äter en macka eller skål med fil och flingor till frukosten. Sen blir det lunch vid 11-1130 och då blir det en tallrik med mat, Lika mycket som barnet som är hemma. Ibland äter jag mellis men det är inte alltid vi gör det hemma heller. Till middag blir det någon macka och te igen.
Det är från mellis tills kvällen som jag springer i skåperna och letar efter något gott att äta. För det mesta hittar jag inget eftersom inget går att spara här hemma.
Då äter du ju iaf under dagen, vilket är jättebra!
Men eftersom du springer i skåpen efter mellis till kvällen, så verkar du ju fortfarande hungrig? Det kanske är där problemet ligger? Hm.. svårt att råda andra förstås. :) Stadigare mellis kanske? Grovt bröd, frukt, gröt eller nåt? så du står dig till nästa mål.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Egentligen är jag inte hungrig mera uttråkad. Eller jag vetta tusan.
Jag kan inte äta så mycket under varje måltid för det blir för mycket och jag vill istället spy upp allt. Dock har jag aldrig gjort det och skulle inte våga med barn i familjen.
Lite och några få gånger skulle vara det bästa för maten är jobbig att behöva tänka på.
Hm. Om det är sötsug som strular, så gav min coach tipset att dricka vatten. Jag var mycket skeptisk, men det funkar 9 av 10 gånger. Kroppen signalerar lite fel där.
Du ska ju inte äta för mycket heller. Inte så att du mår dåligt. Funderar lite om det kan funka att öka matintaget successivt? Nu kanske jag missförstod helt men jag förstår det som att det är psykiskt att du vill spy upp om du äter för mycket?
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Jo det är nog sötsuget som strular, även att ha något att tugga på hela tiden.
Helst vill jag inte öka på matintaget utan minska det mera för jag vill ju inte bli fetare än vad jag är. Har väldiga komplex för min kropp och jag äcklas av den.
Vet inte riktigt vad jag skall svara på det sista men jag känner både fysiskt och psykiskt att jag vill spy.
#12 Men minska på matintaget kommer inte att hjälpa dig. Visst första dagarna kanske du tappar, sen kommer inget mer hända än att du går upp i vikt igen när du äter normalt igen.
Bättre om du byter ut dåliga vanor mot goda vanor, äter regelbundet och äter lite men ofta. 
Med vänliga hälsningar
Chess
Då blir det bara att jag måste äta mera än vad jag vill.
Men finns det några bra måltider med få kalorier tar jag emot det.
#15 Sallader överlag, pastasallad med vinägerett, Soppor.
En tanke bara, är det att du känner ett behov av att hålla kontroll och gör detta genom maten? Skulle att räkna kalorier hjälpa dig att hålla kontroll och på så sätt göra det lättare för dig att inte vilja spy av maten?
För då kan du ju sätta upp att du ska äta t ex (ca):
frukost 350 kcal
mellis 50 kcal
lunch 450 kcal
mellis 50 kcal
middag 500 kcal
kvällsmål 100 kcal
Det blir totalt 1500 kcal vilket är rimligt om man vill gå ner i vikt att äta per dag.
Men bara förslag från min sida! Det viktiga är att du hittar något som passar dig och gör att du sedan kan behålla din vikt! 
Med vänliga hälsningar
Chess
Jag har nog inte tänkt så mycket med det där om kontroll men det kan det ju vara. Jag har ingen kontroll över mitt liv med barn och allt så det kan nog vara så att jag behöver kontroll över det jag äter.
Jag kollar ju efter kalorier när jag skall äta och lika så på jobbet (jobbar i en matbutik så det blir mat därifrån). Jag väljer en måltid med så få kalorier som möjligt. Köper hem mejeriprodukter med väldigt lite fett i sig.
Fick tips från LSM om olika produkter som innehåller socker så där har jag ändrat mig och äter bara osötat.
Sallad har jag börjat äta mera av och det känns inte jobbigt att behöva slösa pengar på det eftersom ingen äter sallad ändå. Numera har jag en hamster och den äter ju inte så mycket så det räcker till mig med.
En normal dag hos mig ser ut så här:
Frukost: 50kcal (lättfil med flingor, te)
Lunch: 450-500 kcal
Mellis: runt 100-150 kcal (mkt bröd)
Middag/kvällsmål: runt 100-150 kcal (mkt bröd)
Sen blir det en del nallandes från eftermiddagen tills jag går och lägger mig.