Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: kost
Läst 2310 ggr
shintaida
0

Hur ska jag äta med VV?!

Går bara upp! Skrikandes

Frukost: Rågflingegröt med ca 2,5 dl blandade bär, 1 glas vatten, kaffe

Mellanmål (glömmer det ofta): En frukt

Lunch: Rågflingegröt med blandade bär, 1 pumpernickelskiva med lite bregott och kalkon, 1 glas vatten, kaffe

Mellanmål (glömmer det med ibland): En frukt

Middag: Wokgrönsaker, kyckling eller kycklingköttbullar eller kalkonkorv, 1 glas vatten

Kväll: 1-2 pumpernickelskivor med bregott och kalkon, 1 kopp kaffe.

Sen kanske någon frukt igen.

Kaffe dricker jag ca 5 ggr/dag med laktosfri lättmjölk i.

Motion: Snöslungning eller cykling eller/och promenad. Promenader blir det inte nu när snön faller så mycket. Mest cykling i 60 minuter.

VAD GÖR JAG FÖR FEL?? Gråter

Chestnut
0

Hur länge har du hållt på med VV?

Vet det att du testat en hel del annat innan och även om man vill att allting sker NU, men vill att vågen visar minus direkt för att bli peppad till att fortsätta, så måste du låta det ta tid. Kroppen behöver ställa om sig. För vissa kanske det bara tar en vecka för andra tar det månader.

Tycker att du äter vettigt, rör på dig dagligen, så det bäddar för en SUND viktnedgång.

Ge inte upp nu!

Med vänliga hälsningar
Chess

shintaida
0

Jag började söndagen. Då fortsätter jag att äta som jag gör.

Jag ger inte upp, så länge ni finns här! Skrattande Ja, jag rör på mig dagligen på något vis.

Ylva-Li
0

Med vv vet jag att många säger att det är inte alltid något händer de första veckorna. Efter en 2-3 veckor brukar dock de allra flesta se att det rör sig nedåt. Sen kommer det givetvis inte alltid att gå ner. Ibland går man också upp lite, men så länge man går mer ner än upp så. ;)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

fruktgumman
0

Jag tror att du äter för mycket kolhydrater. Tips: Byt ut gröt och bröd mot ex ägg

shintaida
0

#4 fruktgumman

Jag HAR provar LCHF. Det gjorde mer skada än nytta.

Jag väntar ut de 2-3 veckorna som förespråkas. För jag litar på de VV:arna som gått ner. Och det är många!

fruktgumman
0

Ville faktiskt bara ge ett tips i all välmening

shintaida
0

Ingen skada skedd! *tummis* Skrattande

Helajna
0

Väger du dig ofta? man går upp och ned hela tiden och vägar ofta olika olika tider. många går upp de första 2-3 veckorna för att sedan rasna ned. håll ut :)

shintaida
0

Jag väger mig varje dag för jag för diagram i excel. På både vikt, fett-%, vatten-%, och muskel-%.

Jag gör det för att det är ROLIGT, inte för att bli uppstressad. Och det blir jag inte heller, utan jag kan lugnt sitta och analysera vilka mediciner jag tog då och då och om jag tagit vattendrivande m m, m m.

Men annars har jag nu fokus på söndagar, som är den STORA VÄGARDAGEN! Den ser jag fram emot med skräckblandad förtjusning! Skrattande Förvånad

IaMiaMaria
0

Som andra skriver så provar du väldigt många olika metoder och kroppen behöver lite tid för att ställa om sig vid en ny typ av kosthållning, men då det inet händer något för dig så byter du metod och jag tror att det kan stressa din kropp väldigt mycket.

Ge en typ av metod tex VV minst 6 månader och utvärdera sen vad den totala viknedgången är.

Lycka till

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

shintaida
0

Tjohoo, idag har jag kommit ner till samma vikt som jag började med förra söndagen när jag började med VV!

Kände på/i kroppen att jag gått ner en hel del. Och det var sant!

NU tror jag att något håller på att hända! Skrattande

Ylva-Li
0

Nu ska du se att det rör på sig!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Helajna
0

härligt :)
nu kommer du nog se saker hända :)