Tar en paus
Mitt mående är inte bra. Varken psykiskt eller fysiskt. Håller på för fullt med att trassla upp mitt liv och jag orkar inte väga mig, hålla koll på kalorier och fett mitt bland allt det andra. 
Det mest grundläggande funkar inte ens för mig nu. Så försöker backa tillbaka dit och jobba med saker som att äta dagligen (även om magen bråkar), gärna 3 huvudmål och 2-4 mellanmål samt andra basala saker som sova varje natt, röra på mig lite varje dag och liknande.
Men kommer fortsätta att läsa här om era resor och när jag mår bättre ta tag i min egna vikt :-)
/Amanda
Med vänliga hälsningar
Chess
Håller tummarna för dig Chestnut, välkommen tebax! 
#0…nu vet jag ingenting om dig efter som jag är nu här..o är bara besökare
men vill bara säga till dig,att försöka gå ner i vikt är sååååååå mycke mer än bara mat osv.
Att orkar göra detta resa om det är kortare eller längre är mellan varvena himmelens jobbit.
Det som du känner dig just nu är väll…bäst att du försöker kopla av allt som handlar om vikt o mat osv o samlar krafter o lir bra igen o sen tar du nua tag.
Rom byggdes inte på en dag.
Tänker på dig…
Ha de…

Du kan ta en paus från kaloriräkning - men det är bra att du inte tar en paus från försöken att må bra! För det är väl det du vill - att må bra? Det att gå ner i vikt är ju bara en parameter. Och ibland tror jag att det kan bli huvudsaken och man tappar proportionerna.
Tror det är sunt att ta en liten mental paus från det.
Pepp, pepp!
Pausa på Du! Vi finns kvar här för Dig när Du behöver oss! Vi behöver ju DIG, vännen! 
Tack alla ni fina människor 
Precis, behöver en mental paus, slippa krav utöver det som krävs för att man ska kunna leva och fokusera på det där som krävs för att hålla mig upprätt ;)
Viktminskning är som sagt en del i bättre mående när man är överviktig och kanske har jag fokuserat för mycket på den enskilda biten?
Sen är inte kampen mot vikten det enda jag tar paus från, trappar även ner kraftigt på skolan från den här veckan för jag orkar inte mer just nu.
Så nu blir det fokus på att sova minst 5 timmar varje natt (gärna 8-10), äta ordentligt och träna knäet så det blir bättre.
Sen när jag känner att energin hittar tillbaka tar jag tag i mina extra kilon igen :-)
Förhoppningsvis blir det lättare att tappa de där extra när kroppen är mera i balans också, så vem vet - kanske går ner i vikt nu iaf? Fast det är oväsentligt om jag går ner eller upp nu :)
Med vänliga hälsningar
Chess
Vet precis hur du menar.
Det GÅR inte att gå ner i vikt, när man mår dåligt psykiskt. Det har jag försökt många många gånger. Det kanske går några kilon.. Men faktiskt så måste psyket vara i balans för att man ska nå en bättre minskning.
Så jag tycker du gör helt rätt i att ta en paus. Sen behöver det ju inte betyda vräka i sig allt man kan. Utan kanske bara ta en paus från aktiv viktminskning. Räkna kalorier eller vad man nu gör. :)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
#6 kloga ordt Ylva-Li….
Jag har inte äns presenterat mig till dig….men jag säger lite så här hastigt HEJ…jag hör av mig senare..
#6 Precis, är man "nere i skiten" går det bara inte..
Med vänliga hälsningar
Chess
Du gör rätt som stannar upp då du mår dåligt och har kommit bort från det mest grundläggande. Det är svårt att hålla motivationen och viljan uppe då det inte fungerar med dessa saker!
Jag hoppas att du snart mår bättre och att det kommer gå bra att hitta tillbaka!
Stort Lycka till och vi finns här du du behöver oss :)
När man själv inte mår bra så är det läge att stanna upp och blir ett med sig själv.
Lycka till.