Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 3278 ggr
voranna
0

Första veckan -1,4kg!

Blev såå glad imorse vid vägningen.Gick med i vv-online förra sönda´n och tycker jag ätit som en häst under veckan.Jag som är en riktig godisråtta har inte ens varit sugen!Har ca 8 kg kvar nu och dom ska väck dom oxå.Det kanske inte låter så mycket,men belastar iaf knäna i onödan.Jag har fibro så jag vill inte ha mer ledont än jag har.Sen vid 50  så sitter kilona hårdare fast!Flört

Programmet har varit lätt att följa,inga konstigheter.Just on line systemet tycker jag är toppen!Där jag bor finns endast vv-möten på kvällen och då jobbar jag oftast.Som motion har jag promenerat med stegräknare,dock inte vv´s egen.Men några rekomenderade 10 000 steg har jag inte kommit upp i,hälften ungefär om da´n.

Ska försöka öka sen men vill inte gå ut för hårt så jag lessnar.Det gör jag fort nämligen annars hihi.Nu är det bara att köra på en vecka till,hoppas vågen visar minus nästa söndag oxå.Jag vet ju att mycket är vätska man förlorar första veckan och det går långsammare sen.Men ni håller väl tummarna,kram!

Liiniz
0

Grattis!!!Skrattande Alltid kul att se minus direkt på vågen. Jag håller tummarna för dig och hoppas att du klarar ditt målGlad Som du säger kan det vara lätt att tröttna på träningen om man börjar för hårt, men sätt upp lite mål att du t.ex. ska klara 1000 steg ytterligare per dag efter 2-3 veckor eller bara några 100 steg ytterligare. Kommer att bli lättare ju mer man går ner.Skrattande Ta det i din takt och långsiktigt är bra Glad Men som sagt, jag håller tummarna för dig och jag tror att du kommer att klara det galant bara du är bestämdSkrattande

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

voranna
0

Tack snälla du för de fina orden,det värmde verkligen!KyssTänk om vi fick lite värmande vårsol oxå som tog bort all denna snö,tack och lov det är 1 mars idag iaf.Åtminstonde enligt almanackan..Obestämd

inisklo
0

Glad..juu.u många säger,att det är svåt att bli av med kilona när man bli äldre,men det gå..du visar det..tänkt,att nu har du inte kvar…mer 8kg som du skrivit…utan mycke mindre..Lycka till o grattis

det är bätre försöka få bort dom också som du skriver o vill än att ,vänta att kanse en dag har du 1 före Flört8

Liiniz
0

Det var så lite så, jag menade de orden och menar dem fortfarande så det är bara att ta åt digSkrattande Vi behöver ju alla peppning när det gäller vikten, både när det går dåligt och när det går braGlad Skriv gärna lite varje vecka om hur det går för dig, alltid kul att läsa och så finns vi här på sajten för dig, så vi kan peppa dig. Då kan du även titta tillbaka och se dina framgångar och då även ha det som en peppkälla som visar att du kan göra detta, du klarar detSkrattande

Ja vårsolen vill vi nog alla att den ska komma, dock har snön här nere i Malmö så gott som försvunnit heltSkrattande Dock är det ingen sol och det blåser väldigt kallt, men det fina vädret är på vägSkrattande

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

voranna
0

Woow,tack!Jättegärna fortsätter jag berätta hur det går, oavsett bra eller dåligt.Med så gott gensvar gör jag gärna det.

#3 Så sant!Kilona har en tendens att smyga sej på och helt plötsligt har 1 pluskilon blivit 8.FörvånadSen är det ju olika för människor hur kilona sätter sej..,,jag har tendensen att få allt runt midjan.Japp,där ligger all julgodis och chokladkakor som var såå gott just då.Men jag tog till vara tipset att mäta mej innan jag satte igång,för när vågen står stilla kan det ändå ha hänt att centimetrar försvunnit!

Sen peppkällan här på sidan då oxå..tänkte faktiskt inte på att jag kan gå tillbaka och kolla när inspirationen tryter.Vilken bra idé!

Tack snälla,ni har gjort mej så glad!!Skrattande

inisklo
0

Glad..wow då blev jag glad också…

Obestämdmyyyyyyyyyy mina kilon sitter så fint framme…jaa om det skulle vara bröst Flörtdå skulle jag inta klaga…men det är min mage..eller rättare sakt min tarmpåse som är …bara för mycke.Rynkar på näsan

Helajna
0

Grattis!:D
Så kul! :D

Stort lycka till i fortsättningen detta kommer gå fint ska du se :)

[YlvaP]
0

Grattis och lycka till med resten av kilorna.

TjockaBerta
0

Grattis till viktnedgången. Jag har faktiskt gått ner lika mycket fast mig tog det 1 månad. Vi får kämpa på.

>>>Malum domesticum<<<

voranna
0

Tack alla snälla goa människor här på sajten!Visst fortsätter vi kämpa på och när stödet är så bra som här så blir det dubbelt så roligt!Stegräknaren som jag envisas med har jag kunnat öka på med några hundra steg om da´n.Nu är jag uppe i runt 5000 steg iaf,så det går framåt.Ska nog damma av orbitreken oxå,bara min fibro inte protesterar för mycket..det tjänar ju inget till att ta i så jag sen blir sittande eller ännu värre liggande.Så därför går jag ut lite lugnt och o´key småfegt hihi.Men trägen vinner..

SaJo123
0

Voronna! Härligt jobbat! Passa på och njut av att det går bra! Vilka bra mål du sätter. Ett steg i taget och i lagom takt!

TjockaBerta
0

Jag blir lite avundsjuk på orbitrecken. En sån skulle jag också vilja ha. Det ser så kul ut.

>>>Malum domesticum<<<