Det händer inte mycket
Hej!
Dagarna, veckorna och nu månaderna går och det händer inte mycket med vikten. Sedan jul, 3 kg ner. Jag har 25 kg att gå ner och jag startade sista veckan i november 09.
Vill någon dela med sig av sina glada historier om något liknande. Jag behöver höra att det kan ta dit och att det kan börja snurra på efter ett par månader.
Tack så länge. Hellepellen

Pepp, Pepp, snart är det vår och man kan börja ta långa promenader? Hur gör du? Vad äter du, rör du dig osv?
…Hellepellen…var kan jag trösta med dig…Jag har gått ner ett antal kilon o har mycke mer kvar än du o allt stå så kallat stilla..nästan
Blev du glad nu….
Det är tvärr så iblan…sur-sur o allt bara surrar ront om vikten o utseandet o ingeting tycks hända så, som man vill…
men..men..när man kopplar av lite tänkandet o frigör dåliga tankar då så vips-vips…neråt visar vågen.
Prova…du blir inte besviken..

Några tips är ju att dricka mera vatten och ut på promenader…
Tack för peppet SaJo123 och Inisklo
Jag äter en diet utan kolhydrater samt koll på nötintag och ingen mjölk. Ett tag åt jag fakiren men nej det var inte för mig.
Tycker själv att jag gör som jag ska enligt LCHF.
3 frukter i veckan. Här kan jag ju dra ner men det kickar inget sug så jag tror det är bra för mig.
Jag rör nästan inte alls på mig just nu. Jag har ett trasigt knä som väntar på op. Har hört att det inte ska göra så stor skillnad på viktnedgång som man trott. Jag har ett fysiskt ansträngande jobb som håller mina muskler igång.
Jag såg att för en del kan det ta uppemot 1 år innan det kommer igång
. Hur vanligt kan det vara. Jag ska ner 25 kg och har jojobantat lite då och då under de sista 20 åren. Jag kanske är skadad för livet, vad vet jag.
Tack för att ni engagerar er.
Hellepellen
hellå Hellepellen….
Jag har många olika "kremppor"men en sak är säkert,att allt vikt som man bär över
… fint"sakt"eller hur?All övervikt som man bär är för mycke o skadar kroppen ett eller på annat sätt.
Allt vikt som du tappar är det bara bra till kroppen o knoppen.Själv klar,att knän "mår bätre"att man gå ner i vikt.Min har gort det allafall lika som min ryggen.
När jag går upp i vikt reagerar hela inisklo…när jag går ner reagerar alla i viktminskings sajten

Vi engagerar oss för det gör du också
#4 Har också ett trasigt knä, kunde inte röra mig på ett år innan operationen mer än det absolut nödvändigaste. Men det beror ju på hur det är trasigt med så att säga. Det vanliga är ju att man påbörjar sjukgymnastik innan operationen, har du fått något träningsprogram? För även om det är fjuttig motion är det motion som bränner lite och hjälper dig att komma igång efter operation. Så det är viktigt (såvida man inte fått strikta order om stillhet) att röra på sig i den mån man kan. Det underlättar eftertiden.
Antaglgien vet du redan att det är viktigt men skriver med det iaf 
Sen är motion inte det viktigaste när det gäller viktminskning. Vägde 93,3 kg 14/10 och på op-dagen, 10/12 vägde jag 85,9 kg. Detta utan motion då mitt knä var i riktigt dåligt skick. Utan enbart kostförändring. Dock körde jag på motsatsen till LCHF, alli-kapslar och fettreducerad kost. Men det är individuellt vilken väg man väljer - bara man väljer en hållbar metod som passar sig själv! 
Du fixar det här ska du se!
Med vänliga hälsningar
Chess
Tack för era inlägg och goda råd
Det är ju så svårt att föreställa sig att 3 frukter i veckan kan vara för mkt när man förr i tiden bara skyfflade in.
Jag längtar så innerligt tills jag väger normalt och kommit i mål.
Jag vill inte tänka så mkt på viktnedgången men när man står stilla så är det lätt att vackla………
Jag har en annan tråd där jag vill se om någon bytt LCHF till GI.
De förändringarna som krävs i LCHF tänket är jag kanske inte pigg att göra. Jag vill följa något, hålla fast och få resultat.
Jag vill ju så gärna lyckas.
Hellepellen
Så här gjorde jag -> la om kosten, gick ner i vikt, behöll den nya kosten och målvikten… Du kanske inte ska stirra dig blind på att öka fettet, tänk istället mer protein/kött/fisk/fågel. 
GI handlar mer om lååååååååååångsamma kolhydtrater, dvs hur lång tid det tar för kroppen att ta upp den sockerarten. Det spelar egentligen mindre roll eftersom resultatet blir det samma… en kort intensiv blodsockerhöjning eller en längre utdragen sådan(gi). Alla sockerarter(även långsamma) som den mänskliga kroppen kan bryta ner ombildas till glukos i vår kropp vilket ger insulinhöjning. Insulin är i kroppen ett fettinlagrande hormon, läs mer här. Eller googla… 
Vill du ha snabba resultat finns det soppalösningar, vv, pulverdieter, cambridge, alli eller allt vad dom heter. Problemet är att det är för en viss tid man gör ändringen och resultatet blir sällan bestående(Det kallas jojo-bantning då man ofta efter en avslutad kur så småningom går upp i vikt igen)
Pepp pepp!
Som slutord så handlar det tillslut ändå om att göra en livsstiländring alternativt en kostomläggning för att bibehålla en viktreducering.
Tack Calmare
Kloka ord till en frustrerad kvinna. 8kg på 2 1/2 månad är kanske inte sååå dåligt.
Tack för engagemanget. Det hjälpte mig
.
Hellepellen
8kg är kanonbra! Du är jätteduktig!!! 
Nu ler jag. Tack
Visst är det ganska bra men det är ju så mkt kvar att stirra sig blind på.
Ibland blir jag så trött på hela viktgrejen. Jag är så lycklig egentligen. Det är bara det här som fattas. Den saknade pusselbiten. Jag har längtat efter det sedan jag var 18 år och då vägde jag 10kg för mkt. Sen har det sakta stigit uuuuppåt. Till 107 kg som mest. Och då var det länge sen minstingen föddes.
Jag vill inte vara den där som alltid längtar efter att vara smal. Jag ska ta det till den nivån där längtan är ett faktum.
Hellepellen
Efter drygt fyra år har jag gått ner fyra kilo och åtta hekto. Konditionstränar med prömenader varje dag samt tränar med pilatesboll och rubberband tre gånger i veckan. Det tar tid och det sägs att tålamod är en dygd.
Så sant Isatis. Man vill så mkt och så snabbt.
Ofta hör man andras historier och jämför sig med dem. För en del händer det saker FORT och det verkar ju vara såå mkt roligare
.
Hellepellen

8 kg är jättebra. Du har redan nu fått en bättre hälsa. Stilla vind för båten säkert i hamn - ett ordspråk som är bra att ha med sig. D
8 kg är som sagt jätte bra!
Du har gått ned en bra vikt på bra tid för att din kropp ska hänga med bra och må bra. Risken finns att det går för fort, kropp och sinne hinner inte anpassa sig och VIPPS så står man där på 10+ istället igen, så det är jätte bra!
Grattis:D
Tack för att alla är så fina och skriver uppmuntrande ord.
Tusen och tusen till i Tack!!!
Hellepellen
…men Hellepellen din lilla luring..det är ju jätte bra 8kg…
Lita på va Helajna säger #16…du ser hon inne en ros 
Det är så sköt också höra sanninges ord av en som har kommit i mål.
Ps..jag ska bara fråga här lite i smyg av dig Helajna ..går det bra ,att hålla vikten?
O du Hellepellen pepp-pepp

Inisklo. Du är så söt.
Jag blev så glad av ditt inlägg. Idag skrev jag in mig på GIviktkoll.
Lite ny inspiration kanske blir bra. Jag kommer fortsätta vakta mina kolhydrater som ögat. Men minska lite på creme fraiche och grädde. Mer grönt och en och annan frukt. Sparsamt ändå.
Tidigare i livet har jag tappat kilon superfort och det är det jag jämför med. Jag måste tänka långsiktigt. Det har ju inte funkat med snabbantningen tydligen eftersom jag kämpar nu.
Jag återkommer med rapport om vad som händer
Kram kram
Hellepellen
Det är alltid skönt att höra att det faktiskt går. det ÄR jobbigt och det känns omöjligt ibland… men likförbaskat så kan man klara det bara man gör sitt bästa och hittar sin väg :)
Så kul att höra att man "peppar" lite, därför jag är här :)
Tack, det går bra att hålla vikten! Oväntat bra faktiskt :) Jag täntke faktiskt skriva ett längre utlåtande om det i ett inlägg lite senare ikväll eller imorgon. Berätta lite hur jag upplever det, hur jag gör för att inte bli tokig av allt tänkande osv :)
Men tack som frågar, har fortsatt gått ned lite hela tiden utan vidare försök.. men insåg sen att kroppen tillslut tycks anpassa ig själv till det den vill vara utifrån min nya livsstil :)