Delmål

Några tips om att sätta mål!
http://www.hejalinkoping.nu/klart/att_satta_mal_12_viktiga_principer.htm
Dvs sätt inte bara mål som "gå ner 2 kg" - sätt andra typer av mål också.
Ändrat beteende: Äta lagad mat 1 gång per dag. Gå ut och gå 2 km 2 gånger i veckan osv…
Känslomässiga mål: "jag ska skriva upp 3 roliga/bra saker jag gjort varje dag"

Ändrat beteende: Äta lagad mat 1 gång per dag. Gå ut och gå 2 km 2 gånger i veckan osv…

Hurra mej! Idag nådde jag första Viktklubbs målet på 69,5. Slutdatum för det var egentligen 1/3. Kör på ändå och ser vad jag landar på 1/3 och sätter därefter ett nytt delmål på ca 5kg på 8 veckor
Jag har inte ändrat kosten så mycket, det är mest att jag inte överäter på samma sätt längre. Tränar Linedance två gånger i veckan, totalt 3 timmar. Men det är mer nöje än träning fast man blir svettig och det ger bra cardio

Bra jobbat!
Bra jobbat! :)
Rolig belöning :)
kanske ett tips?
kaske låta någon annan köpa små saker tille n som de tror att man gillar, slå in i paket och sätta en vikt på dem. då vikten uppnås får man uppna paketet :)
#6: vilken kul idé! Det kanske jag skall föreslå för min make :-)
#7 ja, så att jag ångrar att jag inte kom på det själv innan jag gick ned :)
kul att inte veta sin belöning riktigt… gör en nog väldigt motiverad :)

Kul tips #6!

Först gick jag ner till delmålet för tidigt, med sedan gick upp lite igen på grund av för mycket god mat och tårta. Men nu har det stabiliserat sig ser det ut som. I onsdags nådde jag mitt mål som var 5kg på 8v
Det blev en dag sent men det spelar ju ingen roll
Jag väger mej på tisdagar istället för måndagar och det tog till onsdagen att få ner siffrorna.
Mitt nya mål är 3kg på 8v. Räknar kallt med att det tar längre tid denna gång.
Det blir tårta och grillat i helgen också. Viktmässigt så vore det ju fint om man kunde ta alla årets födelsedagar en helg, men det vore ju väldigt tråkigt om man ser till den sociala biten.
…Jag blir ofta så glad när jag läser här hur alla hittar sin egen väg,att vandra..o kilon så smonig om "trillar"ner.Kul med delmål o nåt som man köper till sig själv så uppm.o som tack.
Jag känner hur min kropp "krymper "fast jag har inte börjat riktig än.Låter kroppen stapilisera för det som jag minskat för..men jag går ner hela tiden bara av--------- för jag är så glad här,när alla delar sitt…osv
Jag köpte i dag bodsduk+2 övedrag till kuddar(gröna)Jag har bestämt mig,att varje 5kg då blir det nåt,,har hunnit exc.köpa ett par skor,ett par väskor,hanskar o lite till inte så vansinnit dyra saker.Då har jag kunat köpa lite mer på en gång…Jag unnar mig till nåt annat än mat..då när jag nå min "delmål"..det är kul..fast i dag köpte jag dom saker för att …fira er andra heh-hee

#12 ååh så underbart kul att höra! :D
Det finns faktiskt bara en person i hela världen som bersämmer om du ska gå ned i vikt elelr inte, och det är givetvis du! :)
#13 Toppen bra!

det låter som ett väldigt sunt sätt att gå ner i vikt. ^^ Jag ska verkligen ta till mig av det som står i tråden här.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#6 Verkligen bra tips!! Det ska jag få min sambo att göra, att varje delmål hos VV ska jag få något litet inslaget, behöver inte vara något dyrt men nån liten grej jag får öppna! Ska be honom köpa dom nu och slå in och hänga upp typ och skriva delmålen på sen får jga öppna när jag nått det målet! :D Frågan är om han hittar något åt mig dock… :P Kanske får be en kompis hjälpa honom, hehe.

#17 Jättebra tips! Jag vill ju ha ett sånt Thomas Sabo armband, kanske ska tipsa om det :)