Snart iväg på träning - Äntligen!:D
Jag har haft oerhört jobbigta 1,5-2 veckor. Sjuk från och till samt oerhört mycket studier, att varken mat, träning och framförallt sömn har prioriterats. Nu är det nya tag och idag ska jag träna spinning igen <3
Gym hann jag med några gånger för nån vecka sedan och lite på trampmaskin … men spinning är spining ;)
Tänkte först gyma sedan gå på spinningen.
Sedan är det dags för nya matplaneringar, för nu har det varit slarvigt på det mesta med godis och allt.
Men det är lite så här jag måste leva för att hålla målvikten, lite i perioder. "Slarvigt" en stund och sedan noga igen. :)
Jag hoppas att ni alla får en underbart dag och att ni har sol så som vi har i Uppsala idag!
Varma kramar!
Vad skönt att komma igång igen. :)
Är spinning roligt? Alltså, inte bara bra träning, utan roligt? :)
Jag skulle också vilja träna något. Lycka till idag.
Ojojoj, så kroppen var trött idag :P
^Men det är ganska härligt att komma tillbaka efter ett uppehåll och känna hur "svag" kroppen är i gemförelse av vad den är van vid… det är för att jag nu genast taggar till och tänker "undrar hur långt tid det tar för mig att komma till samma form. hur ska jag lägga upp det? Nu jäklar ska jag visa vad jag kan" osv :)
Spinning är oerhört skoj!:D
Men en del tycker att det är tortyr, men det är det jag gillar. Det är svårt att säga omd et är kul eller inte om man inte testar det, men jag var fast efter 2-3 pass sedan blev jag beroende :p
Som du säger Ylva-Li… gå vidare, börja om!
Man kan inte stirra blint på att nå framgång…för det vore att inte leva.
Livet går upp och ned, stressen går upp och ned. lika så vikt och form. Om livet vore efter en strikt uppgång… tänk så tråkigt! Ingenting att sätta mål för, ingenting att kämpa och följa framgångarna för.
För mig är en "svacka" någonting bra, det gör att jag håller vikten :)
#4: Mamma spinner (heter det så?), flera gånger i veckan och har försökt fått med mig en massa gånger. Är sugen, men är ju pinsamt att ha sämre kondition än mamma.. :)
Jag HATAR spinning, men funderar på att ge det en chans igen när jag gått ner lite i vikt och orkar lite mer i alla fall (åtminstone inte har lika många extrakilon att släpa på…) så kanske man faller för det till slut :P

Jag hoppas kunna komma igång igen också. Tappade orken efter min förkylning. Sedan kom halkan. Snö var inte så jobbigt, men nu är det is. Så mina promenader har inte varit så lockande. Och så har jag börjat äta mackor igen… Det är som ett gift… Bröd är ju inte bra för mig, min mage, min hy mm. Men det är som jag inte kan få nog…
Är spinningen bra för att förbättre konditionen? Eller, det vet jag ju att det är, men märker man fort resultat?
Förstår att det kan vara svårt att svara på men innan det är dags för springning utomhus behöver jag träna upp mig så att jag inte ger upp direkt när jag inser att det går dåligt. ;)
Spinning är ju så bra just för att alla kan vara med utifrån sin egen förmåga, att ha sämre kondition är inget konstigt, men går att göra åt :) Tycker du ska följa med henne ett par gånger och i alla fall testa:)
Tråkigt att tappa lust och ork efter en förkylning… jag hade samma problem. det gäller då att bara göra tills man kommer in i det igen, så att det inte går för lång tid.
Förstår vad du menar med mackor :( Det samma problem har jag haft ett par veckor. men nu köpt hem fullkorns knäcke bröd för att ersätta det, det går bra för mig i alla fall.
#8 Spinning är MYCKET bra för konditionen!
Redan efter 2-3 känner man skillnad i ork och kondition och det är oerhört bra för fettförbränningen, mina kilon bara rann av :)
Men i början är det oerhört jobbigt., särskillt med en övervikt.. men jag säger bara .. ge det några gånger så blir det tillslut en underbar känsla :)
#9 Låter helt fantastiskt att du hittade något så bra för dig! Nu är det bara pengar till gymkort som saknas sedan ska jag spinna på!