Grillad kyckling VV
Enligt Viktväktarna så är en styck grillad kyckling 26 points. Lite mycket.. Är det samma points även om man inte äter skinnet tro?
Är så sugen på det ju.. Potatissallad var rätt illa också iofs. 1dl för 6 points. Vem äter bara 1dl? ><
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Tar man bort skinnet blir det mindre.. Vet inte hur mycket mindre men, det är extra fett som sitter där! Sen kanske du inte äter en hel? Eller jag vet inte, vi brukar dela på en..
#2 Ja, det är ju det, tycker inte kycklingen i sig borde vara lika mycket när man tar bort skinnet, hon pratade om det på mötet sist. Hmm… Ska se om jag kan hitta något! Gillar inte heller skinnet, snacka om onödigt fett :)
Oh nice! Det hittade inte jag när jag letade. :D 8 points är ok. Det var det där till då.. Vill ha nåt ruskigt lätt och enkelt idag. Iofs kan vi kanske äta lunch/middag då vi inte ätit lunch än, då kan man ju ha lite mer points ändå. Inte hunnit äta frukost heller.. *suck på mig*
Kan ta en smörgås senare sen om man blir hungrig.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
#5 Gör så! :) 8 är ju okej om man känner att man har råd med det, t ex veckobonusen! :) Det är ju den där jäkla potatissalladen ;)
Själv ska jag utstå att sambon köper hem mat från stans godaste gatukök idag. Med hemmagjort gott mos och räksallad, åhhh! Tur att jag precis ätit lunch när han frågade om vi kunde köpa därifrån och jag ska äta tomatsoppa från VV till middag som bara räcker till mig så det va väl lika bra …. :P
Logiskt att det kostar fler points att äta två halva kycklingar än en hel…
En grillad kyckling 26 points
½ grillad kyckling 18 points
= 2 st ½ grillad kyckling 18*2=36
#9 Fast det var ju vad jag hade skrivit. Och jag hade sett helt fel. Vete sjutton vart jag kollade faktiskt.
1/2 kyckling 8 points, 1 hel 17 points, enligt VV. Antagligen är det 8.3 eller nåt sånt, och då rundar de ner något vid mindre delar, men inte vid större. Om du hänger med?
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Då hänger jag med :)
Ja, ibland blir det inte precis dubbelt när man tar en hel i stället för en halv, utan räknas ibland upp eller ner liiite beroende på om det egentligen är någon del points i den halva t ex… Svårt det där för det är inte bara att tänka "en potatis 1 pp, 2 potatisar 2 pp" typ :P Det va ett exempel dock, potatis är väl inte så lite men, dom ränkar lite konstigt ibland :P
Kör inte VV mer den där boken ButiksGuide jag har deras Points/DuoVal(11:e reviderade upplagan)
Bara som exp.
Nästan alla fabrikat ha kyckling filen 2 1/2 points a/125g sen varierar kanska mycke om dom olika delar som grillat kycklins klubba 6.5 points a/125 g…
Fattar inte riktigt hur det kan skiljas så mycke…här kollar jag en annan fabrikat kycklings klubba 6 points a/140g 
#13 HOn förklarade det på mötet sist, förstod inte riktigt men det hade något att göra med hur köttet är, kompakt o sånt… Även om det väger lika mycket, ja jag förstod som sagt inte men det hade med det att göra :P
#14 Ok tack ändo.Då måste man kolla extra var man tar,att man får lite mer kött o lite mindre points
..
Jag kan alltid kolla detta med min väninna… hon går ju dår,men just nu går det inte.Hon har andra saker än VV o mina frågor.
Hennes mamma dog här om dagen…
#15 Precis! En kycklingfilé är mer värt än en kycklingklubba t ex eftersom det är färre points, och för min del tycker jag dem är godare! :)
# 16
hih-hii vi mat glada människor..
Jag vill gärna
äta allt..utom ben
Har dom ButiksGuide…kvar nyförtiden?
#17 Hehe! :)
Japp, dom har Butiksguiden kvar, i ny version.
ooooooo jag skrattar här lite mella åt fast det är allvarliga saker för vi ska ju ner hele baletten
men måste skoja också annas orkar man 0.
Jag känner bara glädjen allafall just nu…alla dom små som exp.Ylva-LI skrivit *morr*
Jag blir som ung på nytt…kul!+att jag börjat gå ner igen efter nån tids vila..TACK vare ER också inte bara tack till mig,att jag fattar galoppen bätre i dag än i går.

Ylva-LI…brätta nu ärligt va blev det för mat då???
Jo, det är ju mer fett i den grillade då det går in i den på nåt sättt när den grillats med skinnet..
………hmyyy-hmyyy..
…Var den go?
Jag ska äta nu..lite för sent men..men…
Man pratar så mycke om mat,att mitt i allt kommer man ihåg,att det skulle smaka gott,med nåt just nu…men sen måste man ha tålamod o laga mat också osv.ooooooooo
Jag hadde kvar mat sen lunch… äter pasta mer soja stekt file o JÄTTE MASSA KÅL+MOROTS SALLAD MED CITRON SAFT ÖVER SALLAD.
Det var gott men glömde bort,att jag kokte potatis på dan heh-heh..letade efter pastan hah-haa innan jag kom på att.. kolla kastrullen…VA POTATIS…höh-hö stekte dom tillsaman mer köttet.
Jag räknade,att det blev 6 1/2 points
både dag o kväll,om jag har räknat rätt…för jag åt det högsta antal points.Jag hadde på dan också minimalt smör när jag stekte köttet o sen samma stekpannan när jag stekte kokta potatis nu på kvällen.
Försök nu,att äta på dan också…Jaa… skärpning!
Det bli bra så småning om ska du se….
Hur har det gått annars där i VV tycker du?
Jorå, annars tycker jag VV är toppen! Just för att man får äta allt, bara man håller sig inom sina points. Det är så svårt att ändra fula vanor dock.. som att inte äta vanlig mat. Lunch och frukost. Men jag kämpar! För jag mår ju faktiskt bättre när jag äter mer och flera gånger under dagen. :)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Vist är det svårt o svårare bli det om man bara väntar.Det är så lätt fasna till dom "dumma"saker…man bli så inbiten,att fyi…det gäller alla mer eller mindre.
Det är bra,att man kommer så långt,att man vet var man vill o hur o när…det är magen som säger…nu är det dax..
Vanlig mat det ser så himmelens olika ut också till oss alla o tider osv i bland det blir bara snur.snur
Juu du apropå vanlig mat…hur många tror du att vill äta bara 1 1/2 dl röda kokta linser som lunch
det gorde jag igår (dubbelt) blev 4 points o magen full o gott var det
+kål sallad med morötter äter jag alltid eller allafall kål.Jag har ätit så mycke grönsaker lång period,att om ingentin annat tror jag,att mina öronen har börjat växa hah-haa

bäst om du grillar den utan skinn , jag gjorde så… innan jag blev vegetarian.. ;)