Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 2385 ggr
Dojdan
0

Mätte ni er?

Mätte ni era mått (midja, bröst, armar, lår etc.) innan ni började er viktminskning?

Dojdan
0

Jag gjorde det, och är väldigt glad för det! 12cm har jag tappat i midjan, 6cm runt brösten och 2-3 cm på andra ställen :)

[YlvaP]
0

Nej det har jag inte gjort men jag har ingen direkt diet som jag följer.

Helajna
0

jag mätte  lite olika saker innan jag började och följde resultaten hela vägen in i mål :)

Dojdan
0

#3 Visst är det roligt att se på så vis.. och kunna hålla ut måttbandet på det mått som det var förut.. Ska tillägga att jag började för 8 veckor sedan.

inisklo
0

Tidigare har jag gort det o det har varit till stor hjälp för i bland är det bara så att vågen visar va den vill Flörto då blir det liten tröst av måttbandet..det var faktist rätt så kul att göra så..

Det gör jag i morgon,men inte säker att jag skriver upp här nåntigSkrattande

SaJo123
0

Jag mätte 1 januari. Länge sedan nu när jag mätte om.

Ylva-Li
0

Äsch.. jag har helt glömt bort att göra det! Ibland kan man ju ser större resultat där än på vågen.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

TjockaBerta
0

Jag har mätt mig i två år ungefär. Tyvärr inget resultat hittills.

>>>Malum domesticum<<<

wanna-be-thin
0

jag mätte mig för någon vecka sedan, men väntar ett tag till så jag kört lite till med min flitiga träning innan jag mäter igen :D

Zaphix
0

Jag gör det, mycket bättre än vägning för mig.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Druke
0

Åh, jag har inte gjort det ännu. Men ska komma ihåg att göra det! Det tror jag är jättebra :)

[SarahOhrn]
0

Jag har gett upp mätandet för inget hände där i midjan trots 6,3 kg mindre. Fattar inte hur det är möjligt att inte en cm mindre i midjan men…

Nu började jag ju VV idag, så jag ska mäta nu och sen kanske inte mäta veckovis men kika lite då o då vad som hänt! :) Imorgon ska jag mäta mage, bröst, lår och armar…

Calmare
0

Måttbandet är ett bättre instrument än en våg! Glad

inisklo
0

#13     Obestämd…tjaaaa smaken är delat som….morotSkrattande

Jag ska göra det i dag allafall, sen när jag vaknart

rktigt o dentlig o fåt bort allt grys från ögonen,att

jag kan se sifrona rättTungan ute

[linda-pinda]
0

Förr brukade jag mäta och väga mig rätt hysteriskt när jag höll på med någon sorts viktminskningsmetod. Numera väger jag mig en gång i veckan och går i övrigt på hur kläderna känns på kroppen. Men jag håller med om att mätningen är ett bra och roligt sätt att se hur man minskar!

voranna
0

Japp,jag mätte mage bröst,lår och överarmar för två veckor sen innan jag började på vv-online.Ingen rolig läsning av måttbandet då..ska kolla igen när en månad gått.Tänker fortsätta kolla en gång i månaden sen oxå.Men jag inbillar mej att det känns redan att någon millimeter försvunnit Flört

Helajna
0

Nu har jag tagit fram min lilla bok :)
såg att dert var ett tag sedan jag mätte å gorde det nu.
Vad jag minskat i cm sedan start:
Vad: -4,5-5
Knä:-4,5
Lår:-13,5
Höfter:-11
Midja:-21
Byst:-14
Överarm:-8
Hals:-5

Dock var det lite småpluss på sina ställen nu, inte alls mycket. Men det är ett bra tecken på att jag kännt rätt, dags att skärpa sig igen! :)
Kommer garanterat köra ännu hårdare på spinningen idag ;)

TjockaBerta
0

# 17

Oj oj oj vilken skillnad. Skulle jag gå ner 21 i midjan skulle jag få ett normalt midjemått. Helt otroligt. Det måste märkas mycket på byxorna också med -13 cm på låren. Kul! Spinn på du! det verkar ge resultat. Hur lång tid har det tagit?

>>>Malum domesticum<<<

Zaphix
0

#17: Oj, du minskade mycket om vaderna.. Det vill jag också göra!

Men jag är fet överallt annars, men på vaderna känns det som att det är mest musklel. :(
Men hoppas på att minska där. :)

Min och Dackes blogg

[LucyInTheSky]
0

Jag har gått från 107cm runt magen till 97 =) Jätte nöjd.. och mer ska det bli =)

Helajna
0

Åh, tack snälla ni :)
Det är en oerhörd skillnad på kläderna, fick byta ut allt :) känns jätte skönt!
Från allra första början hade jag ett midjemått på29 cm mer än jag har idag, innan jag gick ned lite på egen hand (dum idé!)
Vet att jag lade undan ett par "stora byxor" för en tid sedan för att se skillnaden men vet inte var de tagit vägen :s… hittar de väl om några år eller så :)

Jag började 14e Mars 2009 (snart ett års jubileum;))
gick i mål med min vikt i början av oktober. sedan har jag minskat lite mer sedan dess. :)

#19 jag blev oerhört förvånad över att jag tappade så mycket på sina ställen,. tillochmed runt knä och hals.:)

#20 Grattis!!:D Oerhört bra jobbat :D

Hennum
0

Grattis till er måttminskning! ^^

Jag är ny här. Försöker gå ner i vikt och framför allt få en mer vältränad och fast kropp. Allt fett sätter sig på min mage, och det känns inte bra. Har oxå mätt mig. Har dock inte följt upp det än. Däremot väger jag mig varje morgon, och har gått ner något kilo, men det går långsamt… Vill träna mer…

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

TjockaBerta
0

Vilket roligt år du måste ha haft med nya kläder jämt och ständigt.Glad

>>>Malum domesticum<<<

Helajna
0

#21 men DYRT:p
Hehe.. jag tvingades gå på rea hela tiden:P

Det var inte fören jag kom ned i XS-S i storlek som jag vågade köpa hem lite dyrare kläder att ha kvar:)

[SarahOhrn]
0

#24 Förstår detta! :) Jag känner lite ångest att det blir dyrt men guuuud så kul ändå! Speciellt när man nått målet och kan köpa kläder man ska kunna ha för gott sen :D Under viktminskningen ska man nog köpa så lite som möjligt eftersom kläderna bara kommer passa ett par, tre månader… :)

Hur lång är du? Så du kommer i XS-S nu? Jag vill nämligen nå S men känner att jag är 175 lång och väger ju 93,7 nu, känns inte som jag nånsin kommer komma i S men det är mitt mål. Vet dock att XS kan bli svårt eftersom jag har grov benstomme och ibland är man för lång för XS, så är glad om jag hamnar på S men är osäker om jag kommer kunna ha det, men hoppas det!! :D Medium känns lite väl stort ändå för att jag inte skulle kunna bli mindre än så, va ju väldigt smal när jag va yngre.

Åh, llängtar tills jag får köpa hem! Trist bara att inte kunna köpa en massa fint i sommar när man håller på att gå ner, då jag inte kan ha det sen, men får hoppas jag nåt M till sommaren och kan köpa nån oversizrskjorta o lite sånt jag kan använda sen ändå, och en massa skor som jag inet gillar att ha nu för små skor se konstigt ut mot mina tjocka ben :P Hehe…

Zaphix
0

Ja, det bästa är ju att köpa nya kläder. Köpte två par jeans igår, visst ska jag gå ned massa till, men tänkte att jag kan ju ha dom som stalljeans sen i alla fall med skärp.

Mina andra jeans är aldeles för stora redan. :)

Min och Dackes blogg

Helajna
0

Ja, som sagt, dyrt men så kul!:D
Ett tips är att lägga unden lite redan nu, så att inte det blir en "ångest" på grund av pengarna, det ska va en trevlig upplevelse :)

Jag kommer i XS-S nu.. till min förvåning!
Jag trodde precis som du att det inte skulle gå, är 175 på pricken jag med.
Men jodå. i vissa fall är S för stort :)
Så det är kul! Kommer för EVIGT spara min första S- t-shirt Den är lite stor nu, men den får vara kvar i alla fall… skön är den :) hihi

#26 Vad härligt!:D
DEt tog JÄTTE lång tid innan jag vågade gå på affären och köpa jeans… jag hade alltid sådan ångest över det innan och även om jag visste att jag hade gått ned massor så vågade jag inte i fall jag skulle bli besviken och ledsen. men sen kom höstern och det var inte mycket till val att gå och köpa, och det var ju bara ropligt :)
Tidigare kunde jag endast köpa på Lindex.. på alla andra affärer var de för små :S Nu kan jag köpa jeans var som helst :)

[SarahOhrn]
0

Vad skönt! :) Jag har alltid bara leggings nu så det får jag fortsätta med tills jag gått ner allt, det är smidigt att köpa nya för 50 kr :)

Zaphix
0

#27: Jo, byxånget har jag också. Detta är första byxorna jag har köpt på säkert två år (förutom ridbyxor då), är en klänningstjej egentligen. Men ska snart ut på praktik, så då måste jag har nåt att ha på mig! :)

Min och Dackes blogg

inisklo
0

Glad..efter nåntids vilan av kämppandet på riktig av att gå ner i vikt o allt annat palanserig i kroppen o knoppen har jag trots allt nu bestämt mig…att nu måste jag forsätta..vilan är slut.

Jag mätte mig i går o kollade vikten har börjat  skriva upp var jag äter o motionerar o lite annat.Det ser jätte bra ut o kännes sköt också på alla sätt o vis.

Jag tappade nästan all lust efter vikt ner gång..för jag  "körde"kanska hårt nån månad.Sen tyckte jag"gammal tant inisklo"nu är det bra osv..bra…hah-haa jag blir inte yngre o får inte mer krafter ju längre tiden går. Ny måste det bra gå neråt-neråt.Ny när jag ändå är inte precis 100 årign o har lite krafter kvar.

HELT ENKELT FÅR JAG TACKA ER ALLA HÄR I SAJTEN FÖR DET ÄR NI SOM HAR GET NU INSPIRATION TILL MIG.

Allt fick fart till när jag kom hit o börjat läsa var ni skriver o sen att själv våga skriva osv

Så händer det många tror jag ..man smyger innan man vågar komma fram. o skriva.Fast jag fattar,att alla inte skriver för till dom räker det att läsa.

Jaa-jaa..de var mättnig härFlörtTack Dojdan!

Tummen upp pep-pep

Dojdan
0

Jag kör ju på viktväktarna, och jag måste säga att det är så sjukt bra! Nu ikväll har vi haft mys med Carte dór daimglass och popcorn… ingen ångest där inte! Så länge man håller sig inom sina points så går man ner en då.. hur skönt som helst! :)

inisklo
0

Glad Det tar lite tid innan man kan fatta detta,att man kan äta…allt osv

Min väninna sa när hon gåt ner i vikt minst 54kg,att hon har inte behövat vara hungrig nånsin.Hon har kuna unna sig dittan o dattan.
Hon sa samma som du, man ska bara hålla sina points…

Jag har ingen möjlighet att besöka VV personlig o datoren ska jag lämna tillbaks slutet av mars.Då har jag liten tiden kvar att vara här osv…därför vill jag kämpa att får lite fart innan jag blir..ensam.

[SarahOhrn]
0

Ja, det är ju underbart! Jag får nästan lite ångest när jag äter gott trots att det ryms i pointsen för jag är rädd att jag inte ska gå ner, just för att man får äta saker jag annars inte kunnat äta! :S Men man får väl printa in det i huvudet helt enkelt! :)

Har nu 5 pp kvar idag som jag BÖR äta upp men då har jag inget gott hemma, när jag väl har plats i mitt dagliga intag :P

Chestnut
0

Mätte mig för första gången idag, tänker mäta mig ung. varannan vecka. Glad Tog massor av olika mått.

Med vänliga hälsningar
Chess

Helajna
0

Som ni säger, så skönt med viktvätarna, man kan lära sig att leva livet inom rimliga former och gå ned i vikt :)

Druke
0

Idag fick jag tummen ur och mätte mig. Ingen trevlig upplevelse… Men det kommer det att bli framöver!

Kom fram till att halsen och överarmarna har samma omkrets :(