Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 5254 ggr
willowpysen
0

Motionstråden ;)

Här startar jag min egen lilla motionstråd, häng gärna på och skriv om era mål och framgångar. Själv är jag fet, väger nästan 100kg till mina 176 cm, så nu har jag kört igång igen med LCHF och ska ta tag i motionerandet oxå. Har en fotledsskada som gör att jag får ont av för hög belastning, men ska försöka ändå med raska promenader med hunden och träna lite boxning hemma med maken, vi körde lite grann igår kväll med handskar och mitsar. Sen har vi lånat hem WII-fit, och vi kommer nog att köpa ett sånt framöver, för det var kul jobbigt och hela familjen gillar det ;)

Idag ska jag köra 20min på Wii-fit tänkte jag, sen ska jag gå en rask promenad med hunden, tänkte lägga åtminstone en timme idag på att få upp flåset.

"En stund i taget - här & nu"

[SarahOhrn]
0

Jag är lika lång och väger lika mycket, hehe! Dock går motionen sådär, har precis kommit igång bra med kost och Alli, första gången det funkar, kanske för jag inte känner pressen att träna (har gått ner 2,2 kg på en vecka ändå) men ska komma igång med promenader med hunden mer o mer ju lättare jag blir o lite me sambons hemmagym! =)

[YlvaP]
0

Jag cyklar här hemma och till sommaren skall jag försöka komma ut och jogga.

flikkan77
0

Har gått en liten runda med valpen och en 45-minuters med Salukin idag. Strålande solsken och vindstilla ute och bara 8 minusgrader!

"You just have to belive…"

[Golgadoth]
0

Wii-fit, orättvist! :) Vill också ha ett, så otroligt skönt ju! Min mamma vill inte betala 5000 spänn på ett motionsband dessutom har vi knappt någon plats härhemma.. så ett wii skulle ju vara perfekto! :)

Jag väger 58 och mitt mål är 48, men så är jag ju ganska kort också.. 160.

Jag tänker såhär: att varje dag måste jag motionera minst en timme, gå eller springa. Till sommaren hade jag tänkt bada, hoppa rep och springa mer.

Om jag inte rör på mig, kan jag inte äta - får panik över tanken att bli tjock Tungan ute

mollycrimson
0

åh nice med Wii-fit! lite för dyrt för mig, har fixat lite Jane Fonda-aerobicsvideos att träna till haha. det är faktiskt himla kul :)

mitt mål är att gå ner från 52-53 kg ner till 45 kg innan maj iaf. får se om det går!

ska iaf träna varje dag, INTE äta godis eller bakverk, har ju varit en del nu under julen så det får faktiskt vänta nu haha!

[SarahOhrn]
0

#4 Återigen som jag skrev i förra tråden, det där är inte ett sunt beteende… 58 är normalvikt om du är 160. 48, då är du på gränsen till underviktig, eller du är snarare underviktig!

mollycrimson
0

jag tycker det är dumt att säga till andra vad som är sunt och inte. någon som är 160 och väger 48 är inte underviktig, det beror HELT på vad man har för kroppstyp, benstomme osv osv. har flera kompisar som är runt den längden och äter normalt, och är smala men inte underviktiga. stör mig på att folk försöker rätta en till vad som är rätt och fel när de inte har någon aning om hur personen i sig är.

[SarahOhrn]
0

#7 Nej men man behöver kanske inte gå ner? Men det jag syftar på är att i en annan tråd berättar hon även att ho äter 500 kcal om dagen annars mår hon illa och får ångest och att hon måste träna och här igen att hon måste träna en timme om dagen osv.

Det låter inte sunt helt enkelt, jag har varit fööör nära anorexian hos min lillasyster, därför märker jag ganska snabbt på beskrivningen att det inte står helt rätt till…

[SarahOhrn]
0

"Om jag inte rör på mig kan jag inte äta. Får panik över tanken på att bli tjock", tycker du inte att det låter osunt så okej, men jag måste ju få säga vad jag tycker och har sagt till henne i en annan tråd att hon borde söka hjälp för det. Inte för att vara elak utan för att jag har varit så nära inpå det och sett vad det gör mot en människa….

Och den andra tråden ho nskrev i handlade om Alli, och att hon inte fick köpa bantningspiller osånt för att hon är 16. Man ska inte ens äta t ex Alli om man har ett BMI under 28… Jag tycker bara att det är tråkigt! Och jag vill inte ge RÅD om hur hon ska gå ner i vikt utan snarare berätta hur det "ligger till" även o mdet inte gör någon nytta! Man behöver åtminstone inga preparat för att gå ner 10 kg när man ligger på normalvikt.. Och jag fattar om man är smal och inte går upp mer än till 48 kg t ex…

SaJo123
0

Motion idag = inget! Har tagit en vilodag. Men imorgon ska jag till gymet.

willowpysen
0

jobbat med wii-fit 25 min igår och ute med hunden, fast hunden jobbade mer än jag =S Det blev mer att hunden letar bollar och jag tittar på……

Idag började jag dagen med att dra min 6-åring och 4-åring= ca.45kg på snowracern bort till skolbussen, sen fortsatte jag en runda med 4-åringen och hunden i ca. 20 min. (Har ont i fotleden nu så det blir vila och stretch en stund. Men jag är ledig idag så mål för resten av denna dag är att spela wii-fit en stund och en rask promenad med hunden ikväll på ca 45 min. (ska hämta 6-åringen vid skolbussen igen, men tar bara en kvert ungefär). Känns mer motiverande för mig att skriva dagliga mål här, för då kan jag inte "smita undan". ha det gott, alla som kämpar med hälsan!

STOOOORA pepp-kramen från HannaCool

erikaroos
0

Heja Wii-fit, jag körde en timme igår & en halvtimme (änsålänge) idag :) Lycka till med din viktnedgång!

flikkan77
0

Borde åka till gymmet men det är så tråkigt att åka själv. Nu när vi har valp så får maken och jag dela på oss.

willowpysen
0

JAAAAA…… Har världens bästa man, har varit gift med honom i snart 7 år och han är bara BÄST!!!! han ska beställa ett Wii-fit PLUS från webbhallen, kostar nu bara 1089:- inklusive balance-board…. Med tanke på vad andra träningsredskap kostar så tycker jag att det är billigt ;) Vi ska försöka träna både han och jag.

#13 Ja, gymmet är ju kanon. Hade kort på nautilus förut men nu vill jag hellre lägga tiden på hunden oxå, även fast hon är vuxen, känns ganska bra att träna hemma för min del nu, och raska hundpromenader är inte fy skam ;)

willowpysen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

By the way… Här är min motionskompis Willma, söt va?

[Golgadoth]
0

#15 Ja väldigt! Vad är det för ras? Ser ut som en schäfer med något annat i. :)

Jag vill ha en dalmatin.. Fast har 3 katter så det funkar aldrig.

mollycrimson
0

#9 smalt är vackert

flikkan77
0

Lite över 40 minuter på crosstrainern. Puh!

siennasmams
0

nej, smalt är inte vackert.
vackert är en människa som har ro i sig själv - en sådan människa utstrålar skönhet, en skönhet som håller, oavsett vad som händer på ytan.

siennasmams
0

ja, jag håller med dig, jag.
om vi här inne ENBART ska hålla på och informera om olika kosthållningar / sätt att minska, öka eller hålla sin vikt, så ska det inte ligga några värderingar i det som skrivs.
men jag vill väldigt gärna tro att den här sajten är *mer* än det, och det verkar på majoriteten av oss som skriver här att det är det (dvs *mer*) vi vill ha / göra den här sajten till, för annars skulle vi inte heja på och stötta varandra, och inte heller välja att komma hit för att få pepp och stöd.
därför anser jag att det är HELT okej att säga till en människa som kommer hit och vill ha hjälp för att gå ner (trots att personen ifråga inte har några viktproblem, i alla fall inga viktproblem som är kopplade till ett visst antal kilon), och som dessutom skriver saker som tyder på att vederbörande har ett feltänk när det gäller vikt och mat och fysisk aktivitet - det är enligt mig HELT rätt att säga till en sådan människa att han eller hon borde söka hjälp för sitt tänk när det gäller vikt, mat och fysisk aktivitet.
det kallas "att bry sig om", och när det är som mest behövt brukar det vara som minst eftersökt - samhället (och historien) är fullt av exempel på det, på alla områden.

SaJo123
0

Promenad idag med stavar. ca 40 minuter… … skönt att komma ut.

[SarahOhrn]
0

#20 Tack för att någon förstår! Jag är medveten om att det låter hemskt att skriva så till en människa jag inte känner, men jag känner igen det så lätt och det är inte sunt, har sett flera inlägg nu som tyder på samma sak. Och det är just det, omtanke! Min syster gick ner sig i skiten och jag HATAR den sjukdomen och vad den gör mot människor, därför kan jag inte bara se någon falla och ge tåd och tips hur han/hon ska gå ner i vikt…

siennasmams
0

jättebra jobbat!
när jag fått lite bättre bli på min promenadkompis (min älskling sienna, som förresten fyller 10 månader idag - herregud, hon var ju en liten valp förut, och nu är hon helt plötsligt snart ett år!!!), så att jag kan ha henne lös utan att behöva hålla ögonen på henne varenda sekund, så ska jag testa det där med stavgång - det ser ju ut att vara rätt kul, faktiskt, och *tar* gör det säkert väldans bra också!
:)

mollycrimson
0

så nu får jag inte ha egna åsikter heller? :P

siennasmams
0

körde idag 10 minuter crosstrainer (uppvärmning), följt av 95 minuter (en massa småpauser plus en massa skratt och fniss, så det var ju inte FULL FART hela tiden) styrketräning - armar, axlar, mage och ben, och 15 minuter på gåbandet (5 km/h-fart).
SKÖNT!

nu är det "gymfritt" tills på lördag, så nu får jag köra mina youtube-snuttar, förutom promenaderna!

flikkan77
0

1 hel timme på crosstrainern idag!

SaJo123
0

Gymet i dag!!!!! :-) *Stolt*

flikkan77
0

Borde, borde, borde åka till gymmet någon dag. Min rygg skulle älska det. Men det är nästan en mil dit, tråkig väg och tråkigt att vara där själv… Rynkar på näsan

SaJo123
0

http://www.hemovningar.se/

En länk till en sida med hemövningar man kan göra - Om du har problem med ryggen så klickar du på Rygg i rutan till vänster. Då står det om bra övningar man kan göra som stärker ryggen - och som man kan göra hemma….

flikkan77
0

Tack SaJo123! Vilken superbra länk. Glad

siennasmams
0

# 27

WOOO-HOOO!!!
BRA JOBBAT!!!

Cool

willowpysen
0

#16, ja hon är schäfer/bordercollie-mix, den bästa hund jag nånsin haft. Har två katter oxå som inte gillar henne tyvärr, så katterna bor på övervåningen men smyger ner när de känner för det och hunden bor på bottenplan :)

#19 Håller med, kolla gärna in Anna Jacobssons blogg "vägen från 137kg" Den tjejen är vacker tycker jag, hon är så sprudlande positiv så behöver jag lite uppmuntran så läser jag på hennes blogg och tänker kan hon så kan jag och försöker uppskatta det "lilla" i vardagen ;)

#28 Ett tips bara, köp iforms DVD "stark mage stark rygg" Grymt bra övningar där som är minst lika bra som gymmet ;) Har den i bokhyllan och ska ta mig i kragen och köra lite själv, behöver oxå ryggträning =S

Gick en rask promenad med hunden igår på en timme, ska köra wii-fit en stund idag och ikväll ska jag och maken boxas ett kort pass, sååå KUUUL!!!!

[Golgadoth]
0

#32 hehe okej, är dom inte vana med varandra? mina katter skrämde iväg en schäfer när dem var små, men nu när dom blivit äldre, så lekte en av katterna med en chihuahua. kanske har med åldern att göra ;P

Helenas-Margit
0

Idag har jag varit ute och joggat i ca 20 min, det är inte länge, men dock har jag kommit igång med träningen den här veckan och vill inte överbelasta kroppen. jag är NÖJD med mig själv än så länge!

flikkan77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har varit ute och gått med Salukin i en hel timme. Mysigt var det!

Idrus
0

#19 utveckla det lite? Om man är smal behöver man inte vara mager och tanig och underviktig. Man kan vara i bra form och leva sunt OCH vara smal.

Besök gärna min blogg.

siennasmams
0

nej, jag tänker inte "utveckla det lite".
om man inte begriper/tycker det är helt förkastligt att kläcka ur sig en så'n sak som "smalt är vackert" i en tråd som börjat diskutera sjuka tankar som börjar närma sig anorexiahållet, så har jag inget att tillägga.

mollycrimson
0

jag håller med dig. varför skulle det inte kunna vara fint att vara smal? :P det är väl tjocka personer som är avundsjuka eller? ursäkta mig men är det fel att vilja vara snyggt smal? :S  men siennasman verkar vara en sån som tycker att dennes egna tankar är de rätta.

mollycrimson
0

*siennasmams

[SarahOhrn]
0

Ursäkta, men det är också väldigt taskigt att gå in på "Viktminskning i fokus" och säga att det är vi tjocka som är avundsjuka på dom smala! Vad gör ni här egentligen om ni inte behöver gå ner i vikt och bara är här för att uttrycka såna åsikter? Enda anledningen till att jag/vi tog upp detta var för att den här personen var här inne och visade STARKA drag på anorexi och jag tänker inte hjälpa en person som visar såna drag, att gå ner i vikt! Okej?

mollycrimson
0

haha hade du läst ordentligt så hade du fattat att det inte var så jag menade :P jag skrev att "smalt är vackert" och jag får en kommentar tillbaka om att det inte är det. då sa jag bara så som jag trodde att det var?

jag behöver gå ner i vikt, har jag sagt något annat? kan folk sluta vara så trångsynta? själv är jag avundsjuk på de som kan äta vadsomhelst utan att bli tjocka, vilket jag inte kan. fan, kolla upp lite innan du kläcker ur dig massa SKIT….

flikkan77
0

För att återgå till motion så har jag klarat av ytterligare 1 timme på crosstrainern. De sista 5 minutrarna var hemska men det gick!

SaJo123
0

Åkt skridskor med barnen idag! Imorgon långpromenad!

SaJo123
0

Åkt skridskor med barnen idag! Imorgon långpromenad!

SaJo123
0

Långpromenaden avklarad med efterföljande dusch! Skönt!

willowpysen
0

Wii-fit plus ska jag köra ikväll med boxning och kung-Fu ;) Ska inte göra nån styrketräning, har grym träningsvärk i ben och rumpa =S

flikkan77
0

Ännu en timme på crossen är avklarad. Efter 45 minuter var det riktigt jobbigt men när jag gjort en timme så kunde jag stått lite till. Tyvärr måste jag snart gå och dusch för vi får besök. Dumt!

Ylva-Li
0

Hörrni! Skärpning i tråden!
På viktminskning.ifokus ska man behandla sina med-medlemmar med respekt. Respekt går åt alla håll.

Merparten på det här forumet har en större övervikt, så ni som inte är överviktiga bör tänka lite på hur ni skriver och kommenterar. Det är lätt att det skrivna ordet missuppfattas.

Men forumet tar också upp frågor om anorexi och bulimi, så det handlar egentligen om alla viktminskningsfrågor.

Blir ni upprörda på vad någon har skrivit. Ta ett steg tillbaka, andas, och svara sen.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

flikkan77
0

Puh! Har börjat motionera i trappor också och på nervägen bär jag alltid 10 kilo.

(Detta beror på en viss valp som precis kommit på hur man går upp för trappan men sen inte kan gå ner. Oskyldig)

[SarahOhrn]
0

Jag förstår att den handlar om ätstörningar och anorexia också. Men det är skillnad på att prata OM anorexia och visa anorektiska drag och samtidigt fråga efter hur man ska gå ner i vikt. Då känner jag att det är min skyldighet att åtminstone påpeka detta då jag inte vill hjälpa en med anorektiskt tänkande mes tips.

wanna-be-thin
0

jag vägde ca 65kg när jag började o är 156cm

nu väger jag runt 63kg :D

jag går en hel del, o vi har köpt motionscykel

igår cyklade jag 3,7h altså 63km :)

idag cyklade jag 1h altså 15km :)

Idrus
0
#37 Du behöver ju då inte kläcka ur dig att smalt är fult för det. Jag trodde att många eftersträvade att bli smala här inne? Eller normalviktiga..

Besök gärna min blogg.

siennasmams
0

ska börja köra två gym-pass i veckan - onsdag och lördag.
idag har jag MEGAträningsvärk i rygg och axlar efter gårdagens pass - roddmaskinen var INTE att leka med!
*garvar*
mina sorgligt inaktiva magmuskler fick sig också en omgång med "magcrunchen" (ska försöka hitta den korrekta benämningen för detta tortyrredskap), så idag känner jag att jag lever!

[SarahOhrn]
0

Wohoo, idag har vi fått ihop sambons hemmagym! Så nu blir det förutom promenaderna med hunden styrketräning ca 5 dagar/veckan! =) Supernice.

Ska faktiskt ta mig ett pass nu och sen lägga mig o sova.

Godnatt! =)

Ylva-Li
0

#50 Nu menade jag absolut inte så.
Jag tycker inte att ditt inlägg var direkt övertramp. Jag förstår mycket väl din oro för andra. Jag reagerar ofta likadant när normalviktiga pratar om att de behöver gå ner i vikt.

Det är dock ett svårt ämne, som upprör många. Det är otroligt svårt att prata om ämnet utan att trampa någon på tårna.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

flikkan77
0

Kom äntligen iväg till gymmet idag!

Märkte på deras crosstrainer att jag fått lite bättre kondition av att använda min egen här hemma. Deras är så mycket skönare att använda men min verkar göra lite nytta ändå.

Stod på deras crosstrainer i 15 minuter sen blev det 10 minuter i roddmaskinen, 40 minuters styrketräning och åter 15 minuter i crossen.

mollycrimson
0

Meningen var inte alls att trampa någon på tårna. Men varför ska inte jag få säga vad jag tycker är fint och inte? Det betyder inte att jag själv ser ut så eller hur? Jag själv behöver gå ner i vikt, det är därför jag är här!

Tycker bara det är elakt mot smala att man får kritisera de hur mycket som helst men ALDRIG överviktiga. Tänkt på det? Tycker bara det är orättvist mot de. Mest det jag syftade på. Sen har alla olika uppfattningar om vad smal/tjock är.

Ville bara säga det, så lämnar vi det ämnet.

shintaida
0

I går och i dag tog jag en stavpromenad på vardera 9,2 km.

I går tog det 02:01:01 timmar.

Och i dag tog samma runda 02:12:43 timmar.

Det var motigt i dag, för jag har ont i knäna än.

Fick cortisonsprutor i båda knäna, höger axel och vänster pekfinger i fredags.

Läkaren sa att jag kunde börja motionera på söndagen (igår).

Men jag fortsätter i morgon, men kanske med en mindre runda.

Jag går ju ner i vikt!!!!! Skrattande

SaJo123
0

Jag läste just att man ska backa lite ibland. Så om man man vill öka så ska man ta ett steg bakåt ibland. Det är dessutom säkert så att dina muskler redan var rätt så slut av den promenaden du tog igår…. Så den rundan du gjorde idag var liksom grädde på moset! Tror du inte…

Och som du ska - konditionen går ändå åt rätt håll och vikten och humöret!

Denna gången satsar vi långsiktigt - och ger inte upp för att det är motigt en dag… :-)

shintaida
0

#59 SaJo

Jo, nu får jag allt backa! Skäms

Stavpromenad i 7,1 km i morse.

Till vilket pris? Obestämd

Jo, blåsor på de tre sista tårna på vänster fot. Skrikandes

Jag går ju på utsidan av mina fötter, kallas hallux valgus också. Så de tre små har blivit klämda de tre sista dagarna! *stackare*

Så nu är dom ompysslade med compeed-plåster. Och jag lär vila resten av veckan.

Känner av ryggen också. Och det är en varning om att ett ryggskott KAN komma om jag inte passar mig. Och dom är inte nådiga!

Men jag dricker mina Naturdieter och buljong och hoppas på det bästa.

Och jag som har ruset inne och är peppad! ÄR det inte typiskt, så säg? *suck*

flikkan77
0

Gick en runda på 30 minuter i morse med en tjurig Saluki på släp. Hon förstod inte alls vitsen med att kliva upp och gå en promenad långt före klockan 9 på morgon. Oskyldig

SaJo123
0

Det blev en kvällspromad till slut. Mannen kom hem, tog hand om barnen, gav dem kvällsmat mm och jag gick ut med stavarna i 40 minuter. Nu känns det bättre igen! Dax för kvällsmat, dusch och sedan i säng. Imorgon är en ny dag!

[SarahOhrn]
0

I förrgår blev det en timmes promenad med vovven + rastningar då.. Igår blev det bara en 15 min promenad och likaså ikväll. Dock blev det en 15 min snabb promenad ikväll, och efter 7 min fick jag såååå ont i nedre delen av ryggen så varje steg jag tog med höger ben bara brände det i ryggen. Hade ont där förra veckan en morgon när jag vaknade också i 2 dagar… Förstår inte vad det är! Överbelastning antar jag…

Så nu hoppas jag det fortätter gå bra så jag går ner i vikt, orkar röra mer på mig och för hundens skull orkar gå längre promenader utan att få så ont i ryggen! Medans jag går, det är så svårt att gå samtidigt som det gör ont… =/

flikkan77
0

#63 Vill också ha en hund som vill vara ute i en timme! En viss Saluki Fröken vill ha sommar.

[SarahOhrn]
0

#64 Hehe! Ja, han skulle nog kunna gå 2-3 timmar om det är så dock är han valp och växer fortfarande o golden vilket ju kan innebära höftproblem så han bör inte gå mer än 30-60 min promenader nu + rastning. Dock vill jag komma igång själv nu så jag orkar 60 min promenader utan att få ont när han behöver gå 1-2 timmar om dagen snart… =) Men skönt att han vill vara ute dock, året om dygnet runt om han får bestämma =P

flikkan77
0

#65 Har en labbevalp på 12 veckor. Det är full rulle men det blir ju liksom inga promenader… och de små promenader som blir är ju ganska långsamma. Tror inte de gör så mycket motionsmässigt för mig, men glädjemässigt gör de massor!

Hon är dessutom gärna ute i snön och leker. Fast efter så där en kvart så fryser hon.

[SarahOhrn]
0

#66 Hehe ja, det är ju mes ut och kissa o leka i den åldern! :D Men dom blir desto mer krävande… =P Och det är ju bra men ännu bättre lär det bli när jag gått ner o orkar gå längre! =)

Det är inte lätt, dom är väl lite tunnare i pälsen va? Jobbigt med vinter då =) Som vi icke-håriga människor.

wanna-be-thin
0

gymmade i förrgår i ca 2h

igår gick jag runt 4km

cyklade också typ 1h i söndes o massa innan dess

kommer inte ihåg allt jag rört mig ^^

men väger iaf 63kg nu :D ska ner till 61 o sen 60 o sen ska min gräns vara att inte gå upp till 60 eller mer utan hålla mig under den nolllan ^^

flikkan77
0

1 timme och 20 minuter på crosstrainren!

wanna-be-thin
0

1h (18km) på träningscykeln, 4km promenad och sedan avrdagsmotionen och strosande på stan :) (y)

siennasmams
0

90 minuter på gymmet igår kväll - ska förmodligen dit imorgon och på lördag också!

flikkan77
0

Var på gymmet och stod 30 minuter på deras crosstrainer vilken är betydligt jobbigare än min egen. Sen styrketräning i 30 minuter och avslutade det hela med 15 minuters rodd.

Helajna
0

Crosstrainer 40 minuter
gym 30 minuter
Fristående magövningar 10 minuter.

Var det jag hann med på mitt hål  :)

SaJo123
0

Nu är jag pigg igen! Var ute och gick i nästan en timme (5 km) och sedan satte jag mig på motionscykeln och cyklade 5 km! Skönt och svettigt! En kopp te på detta och sedan tidigt i säng! Skönt med fredag imorgon!

Få se hur mensen har påverkat viktnedgången… Ska bli spännande på lördag…

wanna-be-thin
0

gymmade imorse i ca 1h, trots att jag egentligen hade sovmorgon! cred ;).. cyklade dit och hem vilket är 5km (y)

erikaroos
0

Nästan 2h på gymmet idag! LOVE IT :D

[SarahOhrn]
0

Jag tog en 30 min promenad. Ska gå til affären och handla sen också, o bära påsar hem! ;) Det tar nog en 10-15 min dit o samma hem.

SaJo123
0

Motionscykel i morse - 10 km… Har varit seg idag…

wanna-be-thin
0

motionscyklade 1 timme igårkväll o cyklade 4km vanligt :)

SaJo123
0

1 h 20 min stavgång ute i snö och is. Ca 7 km. Känns härligt att börja dagen så bra!

siennasmams
0

gymbesök igår: 2 timmar (30 minuter kondition och resten styrka).

wanna-be-thin
0

cyklat 4km idag o strosat på stan :)

flikkan77
0

Var på gymmet i 1½ timme.

wanna-be-thin
0

jag har gymmat 1h 15min idag :) styketräning 1h o sen sprang jag på löpband 15min :) och så har jag cyklat 3km o gått 2km iaf

SaJo123
0

Cyklat 5 km på motionscykeln. Ska försöka få upp tempot lite denna veckan. Men idag hade jag träningsvärk efter långpromenaden i söndags - så det blev lite lugn cykling bara.

wanna-be-thin
0

#85 bra jobbat ^^! det är starkt att jobba på trots träningvärk :D

Zaphix
0

Jag har bbestämt mig för att träna mig svettig varje dag, spelar ingen roll hur eller hur länge, bara jag tränar så jag forsar av svett. :)

Dagens träning var intervallträning, gå en halv minut, jogga en och en halv, gå en halv, jogga en och en halv o.s.v. Gjorde väl så i runt en havtimma, var femhundra meter hem, inser att jag trots allt har lite energi kvar. Då gjorde jag dagens dummaste sak, klättrade över ett stängsel till en såg som inte används nu, var djupsnö där så tänkte gå i djupsnö en bit av vägen hem.

Snön var en aning djupare än jag trodde, första 50 metrarna var till höfterna, resterande 200 var "bara" till mitten av låret.. När jag kom ut ur djupsnön var jag sjukt trött i benen, såg ut som en snögubbe och var genomblöt av svett och snö..

Vägen över sågen var en omväg, så hade 500 meter kvar, fick skynda mig så ingen såg hur förjävlig jag såg ut. :)

Väl hemma hade jag fått energi bigen, så blev lite styrkeövningar, armhävningar, situps, knäböj och sånt.

Men jag hade sjukt kul i alla fall. När jag gick där i snön insåg jag hur dum jag är ibland.. Men sjukt bra träning. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

wanna-be-thin
0

#87 Hahahah XD det var INTE dåligt, du är en kämpe - en snögubbskämpe ;)

jag har cyklat 5km fort som sören (; heh så jag fick dra av 2points sedan har jag gått lite också men blev inte mycket idag

willowpysen
0

Oj då, vad jag hade glömt bort denna tråden….. Har haft ätmani på den senaste tiden så byxorna är svåra att knäppa. Men nu blir det nya tag, ska minska på portionerna och plussa på med mer grönsaker och vatten och kvällsmålet framför tv:n blir iINTE tonvis med kardemummaskorpor med bregott utan det får bli utbytt till en allévoshake :S Ska köra lite wii-fit, hundpromenad och snöskottning idag….. Beach 2010 närmar sig Cool

Zaphix
0

Var ute och intervalljoggade igår och styrketränade en halvtimma efteråt. Alltså styrketränade med armhävningar5, situps och sånt. Vikter är inte min grej. :)

Igår var jag lite snörvlig, men ignorerade det. Idag är det dock värre, förkyld nu.. Så det blir bara ridning och väldigt korta hundpromenader hunden har hjärtproblem så får knappt vara ute när det är såhär kallt, -25. :\

Min och Dackes blogg

wanna-be-thin
0

idag gymmade jag i 1,5h och så gick jag en typ 4km promenad :P känns bra ^^

SaJo123
0

Söndag blev det långpromenad. Idag vilodag och imorgon ska jag ut och i snögloppet igen!

willowpysen
0

Kört ett grymt pass med snöskottning idag, helt slut i kroppen nu. senare blir det hundpromenad, igår var jag och lekte med barnen i pulkabacken, bra träning det oxå ;)

Zaphix
0

Var ute och joggade igår och gkorde styrkeövningar när jag kom tillbaka.. Träningsvärk idag.. :\

Idag har jag ridit, tänkte ta en powerwalk promenad under kvällen.

Min och Dackes blogg

shintaida
0

Idag:

Snöslungning i 59 minuter.

Stavgång i 104 minuter och 7,3 km.

DET GÖR ONT I TÅRNA IGEN!! Skrikandes

Ska söka vårdcentralen i morgon. Har nu provat att gå i FYRA olika par skor, men det hjälper inte.

Det är något fel på två tånaglar på vänster fot. Har ju psoriasis, så det kan vara det, eller svamp, som trycker in naglarna i köttet.

Går också fel med fötterna. Jag använder utsidan och inte hela bladet. Försöker jag använda hela bladet, blir jag kobent! Skäms

Jaja…får se vad dom kan göra på VC.

JAG vill ju operera bort naglarna, så de får växa ut igen - förhoppningsvis!

[linda-pinda]
0

Tränat är kanske inte rätt ord, men jag har idag skottat snö i nästan tre timmar och det borde ju ge rätt bra motion! ;-) Nu är jag i alla fall helt mör i armarna och fingrarna lyder mig knappt när jag skall skriva detta… Men oj vad nöjd jag känner mig! :-)

(och lite frusen nu i eferhand: blir nog ett varmt bad i kväll! )

wanna-be-thin
0

skottade snö i en timme :) o cyklat 5km

Isatis
0

Går med stavar en halvmil varje dag. Styrketränar hemma med gummiband, vikter och pilatesboll måndag, onsdag och fredag. Min sambo fungerar som min personlig tränare. Han uppmuntrar och peppar mig och är även kunnig vad gäller olika kostprogram och tillskott. Jag går ner i vikt, långsamt men stadigt, ca 0,5 - 0,8 hg i veckan.

Zaphix
0

Var nyss ute och sprang i djupsnön en halvtimma, eller sprang.. Rörde mig så snabbt det går i snö till midjan. :)
Sjukt jobbigt var det i alla fall, är helt mör nu. Måste sett ganska konstigt ut för grannarna.. Men bra motion så. :)

Min och Dackes blogg

Zaphix
0

Varit ute och joggat.. Var en mindre bra idé. Det börjar ta ut sin rätt på knäna nu, har joggat i alla fall varannan dag, inte alls bra när man är tung. Vet ju om det, men det är ju så skönt att springa!
Blir powerwalk tills jag gått ned tio kilo till i alla fall.

Min och Dackes blogg

shintaida
0

Kört snöslunga onsdag, torsdag och fredag. Vardera på ca 1 timma. Men ack så jobbigt!

SaJo123
0

Snöslunga låter lite kul! Har aldrig testat. Själv har jag gått/joggat min 3,6 km-runda på 30 minuter!!! Jippiii! Nu är jag nere på 8,10 minuter per kilometer. Ska ner till 6 min/km för att klara mitt mål: 30 minuter/5 km…

Ska strecha lite och duscha och sedan i säng! Skönt! imorgon ska vi ut och åka skidor med familjen…

Zaphix
0

Gårdagens träning blev powerwalk i 45 minuter, massa uppförsbackar så det tog bra på benen. :)

Red också igår och höll tempot uppe, så blev lite anfådd i alla fall.

Är riktigt sugen på att ta en långpromenad nu, behover gå bort oron jag har i kroppen.

Min och Dackes blogg

Zaphix
0

Idag gick jag till stallet istället för att åka bil och mockade dessutom tre boxar istället för bara en, bra motion det med. :)

Ikväll hade jag tänkt tagit en långpromenad, men är ordentligt trött och tror jag har feber, så blir inget av med det.

Min och Dackes blogg

shintaida
0

4 km stavpromenad, storstädning, tvättning och handling. Ja och så städade jag till marsvinen förstås.

Liiniz
0

Jag joggar en 5-10 min runda nästa varje morgon i veckan (ska öka på tiden när jag klarar av att jogga längre xD) oftast tar jag även ett danspass på kvällen med Zumba eller Afrodans =D Kan även bli yoga vissa dagar =P Har två hundar som kräver en del motion så ute med dem är man ju också en hel del =)

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

wanna-be-thin
0

gått typ 5km iaf, alltid nåt :)

Zaphix
0

Powerwalkat en timma.

Har drejat idag också, jobbigare än man tror, bra armträning. :)

Min och Dackes blogg

SaJo123
0

Förkyld. Motionerar genom att gå och hämta näsdukar! Obestämd

Nitro
0

Ska nog börja skriva här jag med! :)

Idag har jag joggat 5 kilometer. Huja så jobbigt när man får håll. Det gör så ont!

Zaphix
0

Powerwalkade 30 minuter imorse innan fruskost. Sjukt stolt över det, jag brukar vara helt död på morgonen, speciellt innan fruskost.

Har nyss ridit en timma, jobbade ordentligt så det var faktiskt jobbigt.

Ikväll blir det en promenad på en timma.

Min och Dackes blogg

wanna-be-thin
0

tisdag: afrikansk dans 1h

onsdag: gym

torsdag: skiddag

Zaphix
0

Red 45 minuter i morse, blev svettig och trött i benen, kämpigt med ny häst. :)

Var nyss ute på en powerwalk-runda på en timma.

Min och Dackes blogg

shintaida
0

Har shoppat i ca 40 minuter. Skäms

Slöat resten av dagen. För kallt för att gå ut och för tråkigt att cykla. Nä, en latdag blev det allt!

SaJo123
0

Förkyld och feber i flera dagar. Har gjort som shintaida - Shoppat idag! Men nu är det sportlov i en vecka. Ska bli skönt att vara ledig med barnen.

SaJo123
0

Förkyld och feber i flera dagar. Har gjort som shintaida - Shoppat idag! Men nu är det sportlov i en vecka. Ska bli skönt att vara ledig med barnen.

Zaphix
0

Träning från marken i djupsnö med hästen i 30, mycket effektiv träning, man tänker inte på hur jobbigt det är förrän efteråt. :)
Sedan ridning 30 minuter, tog ordentligt på magmusklerna idag känner jag.

Har gjort lite styrkeövningar i 30 minuter ikväll också.

Har inte haft nån energi till att ta min dagliga långpromenad idag.. Får sån ångest, jag borde verkligen, men orkar inte. Latheten vann idag.

Min och Dackes blogg

wanna-be-thin
0

cyklade ner till gymmet, men det öppnade 16 när jag var där 14, så jag cyklade hem igen, det blev 5km. sedan tränade jag hemma:

Bron (bål) - 2*45sek m 30sek vila

Sidolyft (bål) - 2*15sek m 15sek vila

Cykling händer i svank - 1min

Sit-ups, vanliga och sneda (mage) - 2*25st

Rygglyft (rygg) - 15+15+20st

Utfallssteg (rumpa/lår) - 2*25st

Hunden (rumpa/lår) - 4*25st

Armhävningar på knä (armar/axlar) - 6*10st

Tåhävningar (vader) - 2*50st

willowpysen
0

Wow, vad duktiga ni är allihop därute!!! Jag tror jag börjar bli beroende av min wii-fit plus…. Perfekt när man inte har barnvakt ;)

Har kört ett träningsprogram med styrka och yoga + rockring till uppvärmning och fick ihop 52 min träning…. Nu känns det som jag är oövervinnlig ;) Ska gå en timme med hunden innan jag börjar jobba sen…. SKÖNT!!!!!

wanna-be-thin
0

igår. afrikansk dans 1h, cyklade 5 km :)
#119 du är också duktig! :D

shintaida
0

Idag:

60 minuter motionscykel

55 minuter stavgång

65 minuter snöslunga.

NU är jag mör i hela kroppen! Tungan ute

Calmare
0

Noterade ni Björn Ferry, senaste os-guldmedaljören när han tackade nej till kanelbullarna i tv och bad om grädde istället! Glad

Zaphix
0

Idag har jag varit duktig.

Gjort de styrkeövningar jag kan göra med stykad fot.

Sit ups 2x25

Sidositups 2x40

Armhävningar på knäna med armarna utåt 2x25

Armhävningar på knäna med armarna efter kroppen och på knogarna 2x5 (är sjukt svag där)

Massa olika rumpövningar liggandes på golvet. Det var dumt dock för jag insåg sedan att jag inte har nåt bra sätt att stretcha rumpan på utan att foten misstycker..

Min och Dackes blogg

Quiila
0

Kom precis hem från gymmet… Körde 45-50 minuter och är helt slut nu, spännande att se hur mycke träningsvärk jag har i morgon Flört

~Quila Roze~

wanna-be-thin
0

igår gymmade jag :)

kastanjen
0

kört 35 min wii fit

Quiila
0

Haha, jag kan knappt röra mig idag…
Har sjuk träningsvärk i axlar, armar, mage, rumpa, och ben och bara att ta sig ur sängen och ut med vovven förut var en pärs.
Känns onekligen att man är otränad Flört

~Quila Roze~

jobi55
0

idag har jag motionerat på wii i 33 minuter Biggest loser spelet

shintaida
0

Jag har motionscyklat i snabb takt i 60 minuter och sen 10 minuter powerplate.

wanna-be-thin
0

gym 1,5h cyklat 5km

Zaphix
0

Lång ridtur med flera kilometer trav idag, helt slut efteråt.

Tränade 30 minuter styrkeövningar hemma på dagen, tur det, för skulle inte orkat nu.

Min och Dackes blogg

SaJo123
0

Första promenaden på länge! Idag gick jag min 3-km-runda i slask och halka och frusna vallar… Riktigt jobbigt väglag!

shintaida
0

Hård snöslungning i går. Har baboon-armar idag!

wanna-be-thin
0

1h afrikansk dans idag o 2,5km cykling :D

Zaphix
0

Har äntligen blivit så bra i foten att jag kan ha hand om hunden igen. Så har blivit många promenader och massa hundträning idag. Bra motion.

Har också hoppat med hästen, svettig efteråt så måste ju ha ansträngt mig lite i alla fall.

Min och Dackes blogg

wanna-be-thin
0

#134 jag menade 5 km cykling! :P

Quiila
0

Var på aquabike igår, riktigt härligt och hela kroppen fick arbeta Skrattande

~Quila Roze~

shintaida
0

Orkade bara gå 2 km stavgång + husstädning i dag. Är sjuk med feber.

wanna-be-thin
0

idag ungefär 4km cykling och inte mycket mer :)

ons: gym o cykling

tors: cykling, strosande på stan

jobi55
0

Känns svårt att gå in här o skriva då jag ser flikkan 77 s närvaro

Igår efter hennes begravning satt jag och gosade med hunden på hennes bild….gamla Prillan…det gör ont i mig att hon inte orkade stå emot längre….

Men nu var det min motion denna dag och det är 30 min på gåbandet..i ganska högt tempo 4,2 km/tim

jobi55
0

idag var det högre tempo ca 180 förbrända kalorier och som mest hastighet 5,8 o jag är redigt svett efter 30 minuters gående framför tv,n wow…..

Zaphix
0

Dagens motion blev ett styrkepass på 30 minuter på förmiddagen och kom nyss hem efter att ha konditionstränat hästen. Trav läääänge utan avbrott. Tar på ben, mage, rygg och kondition.. På mig då.. :)

Min och Dackes blogg

wanna-be-thin
0

tränade Bräda på F&S idag 1h, puh! svettig till tusen!

cyklat 5km

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.