Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 2298 ggr
Moonstrike
0

Tv-spel som motion?

Vad tycker ni om tv-spel som motion? Nån som har provat/brukar använda det?

Jag menar då dansmatta, wii fit, eyetoy osv.

Moonstrike
0

Jag kör dansmatta ibland, och boxning på wii sport. Både rolihgt och ansträngande ;)

Tv-spel som motion tycker jag är bra när det t.ex är dåligt väder, dåhar man ingen ursäkt för att inte röra på sig :)

[vaargen]
0

Jag har kört med Wii fit och EA Sports för att få lite extra motion, inget fel med det :D

shintaida
0

ALL form av rörelse är av godo, tycker jag.

Sen kvittar det om det är en promenad eller om det är spel/lek.

Ju roligare det är, desto längre orkar man hålla på med det.

Har länge funderat på att skaffa Wii. Men just nu har vi Playstation 3. Inte så mycket att röra sig till där, inte!

Möjligen att röra kroppen lite när man sjunger. *suck*

Ylva-Li
0

Jag tycker att det är en jäkligt smart ide de har kommit på, att få barn/tonåringar och även vuxna att motionera vid teven. ;)
Wii fit är superkul och det är helt ok motion. Step-ups, boxning, joga etc. Jag tycker om. ;)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ritva
0

#3 Du kan ju köpa Eye-toy till Playstationen. Den fungerar liknade Wii men utan kontrollerna som du håller i. Finns lite olika med bla musik (har en där man ska spela trumma som är jättekul), sport osv.

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

shintaida
0

Aaaah, DET låter kul!

Ska kolla runt på nätet.

Tack för tipset!

shintaida
0

#5 Ritva

Vi har playstation 3, så jag hittade inte så mycket till det. Jag såg trummorna, men det är inget för mig. Min sambo är musiker. Skrattande

Men jag såg något annat kul, som kanske får en att få bort tankarna på mat. Annars fann jag inga spel alls!

Jag länkar till det:

Eyepet  

Ritva
0

#7 Vilken gullig figur.

Men det jag menar är att man köper ett spel som heter Eye-toy som egentligen är som ett vanligt spel fast med en slags Webbcamera till och så finns det lite olika spel. Det finns flera olika till PS2 som borde passa på PS3:an också.

På den här länken till CDON finns det flera spel som är med eyetoy. Det finns säkert fler på andra ställen som Ginza, GAME osv.

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

shintaida
0

Visst är den gullig! *love him*

Vi köpte ett spel till PS2 för att prova på 3:an, men det hängde sig hela tiden.

Har tittat på CDON, det var det första jag gjorde. Och såg den lilla apan där.

Man vet ju inte alls om ps2-spel funkar till ps3. Blir så joxigt att skicka tillbaka.

Får väl åka till någon affär i närheten, så man kan få garanti på att det funkar eller att få lämna tillbaka det.

Men jag är väldigt sugen på Eyepet! Är ju så barnslig av mig! Skäms

Och så slipper man gå ut med honom!

Moonstrike
0

#7 nämen gu vad gullig! :)

niare
0

spelet där man ska trumma ect är mer ett barnspel lite dåligt gjort ect för min smak och gillar därför wii och när vi sprang och boxades så trött blir jag inte efter en promenad ute *S*

Killen
0

Tror det fungerar, inte för att jag hinner spela, men när jag gör det, som är ganska sällan, så får jag träningsvärk i armarna (wii boxning).

kissmekate.blogg.se

stallostby
0

Ni som provat Wii mm….Är det roligt och motiverande? Är det tävlingsmoment i det så att man kämpar för att anstränga sig mera?

Jag funderar på att köpa wii fit plus men jag blev skeptisk på den lilla brädan man ska stå på? liten yta att röra sig på….

Tar tacksamt emot tips på annat om det finns dansmatta eller DVD som är bra med rivig musik..

Zaphix
0

Wii Fit tyckte jag var roligt ett tag, sedan lessnade jag. Roligast var boxningen, men tröttnade rätt snabbt på det mer.

När vi skaffade den där brädan så blev det roligt igen, fast jag gillade med slalomen, och det var ju inte så motionskrävande.. :)

Då är DDR (Dansmatta alltså) betydligt roligare, har aldrig haft en, men har spelat en massa hos kompisar. Kan man köpa och plugga in till datorn också, billigare så. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg