Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 2307 ggr
shintaida
0

Shintaidas race

Ja, många dieter har jag provat!

Varje gång har det i alla fall slutat med att jag har vrålätit och ätit på natten.

Sen har jag struntat i DEN dieten. Det sista jag provade, var pulverdiet.

Efter en vecka höll jag på att dö av hunger! OCH jag var i kylen om nätterna.

Då beställde vi en colaburk, som man kan spela in ett meddelande på. Och så aktiveras den när kylen öppnas. Det blev först och främst min räddning!

Sen fick jag faktiskt sätta mig ner och fundera på VARFÖR jag inte blev mätt och nöjd och inte hade kylen i huvet om nätterna. Och HUR jag skulle bli mätt.

Rannsakning, helt enkelt.

Det tog sina dagar att komma fram till HUR jag skulle äta för att bli mätt och stoppa suget om natten.

Ja, tänkte jag, då får jag prova nåt som MÄTTAR. Inte grönsaker, för det hade jag provat med.

Nej, något mer radikalt fick det bli.

Köpte hem vispgrädde, creme fraiche och keso.

Hela tiden sa jag mig att det INTE är LCHF! Utan något annat. "Mitt eget race", kanske…

Det var nog i förrgår som jag började på allvar.

Morgonen, ca 6,45: keso blandat med creme fraiche och lite vispgrädde. I det har jag kanel och äkta vaniljpulver.

(Är inte så noga med hur mycket, bara jag ser att jag blir mätt på det.)

Idag blev det dock med ägg, istället för vispgrädde, kanel och vanilj.

Lunch ca 13,00: Samma som morgonen. GOTT!

Middag ca 17,30: Stekt kassler (2 bitar) eller stekt, rökt skinka. Och till efterrätt, samma som morgonen, fast med lite mer grädde.

Det har jag stått mig på finfint hela kvällarna och nätterna. Och jag har t o m tackat NEJ till 70%-ig choklad med mint!!!

Innan lunchen, tar jag en stavpromenad. Äter inom 1 timma efter det.

Mitt första delmål är nått; under 80 kg.

Nu är mitt nästa delmål 75 kg.

Jag färgar ju håret rött (är lättröd från början), men det är SILVERGRÅTT när det växer ut.

Nu har jag bestämt mig för att inte färga håret förrän 75 kg är uppnått. Ska bli kul att se hur länge DET tar!

Nästa delmål är 70 kg. Då ska jag permanenta mig på salong. Brukar göra det hemma annars. Men det har inte blivit så bra.

Nästa delmål är 65 kg. Än har jag inte bestämt mig för vad jag ska belönas med. Men jag tror att det blir nya MC-kläder.

Nästa är MÅLET; 60 kg! Då jäklar, ska jag äta en liten bit princesstårta!

Allt detta hade jag TÄNKT skulle ske innan nästa höst. Men jag VILL att det ska ske innan juli. Aldrig blir man nöjd!

Nu väntar jag på att min sambo ska komma hem (16,00), för då har en en ny våg med sig, som jag beställde i förrgår.

Den mäter vikten (givetvis) skelett, fett, vatten, muskler och den visar hur mycket kalorier man bör få i sig den dagen.

Ska visa Er den, när den kommit.

På min andra våg, måste man hoppa upp och ner på tre gånger, för att få fram rätt vikt. Den diffar på mellan 0,3 - 1,5 kg UPPÅT!

Den nya KAN diffa på 1 hg upp eller ner och 0,1% på de andra mätningarna.

Uppdateringar om hur det går, skriver jag här. Både med- och motgångar.

Tjingeling!

Sandidra
0

LCHF så är det en del som inte går ner i vikt av mejeriprodukter. De undviker eller äter minimalt av grädde.  Man äter T.ex cocosfett, animaliskt fett och en extra smörklick samt fet  fisk och advokado Så du är nog inne på ditt eget raceSkrattande. Får uppfattningen av ditt brev att du helst vill undvika LCHF?

Lycka till!!

SaJo123
0

Heja! Vad duktigt du är! Fast det "suger" att jag är förkyld, godissugen och inte kommit ut och rört på mig…

Jag kanske ska köra keso-varianten också! :)

LinaN
0

heja heja!

du får recensera vågen sen också! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Helajna
0

Grattis!
Det är jätte bra att du hittar din egen väg, för det är trottsallt det som är viktigast, att du mår bra och att din viktminskning ger det resultat du förtjärnar!

keso blandat med creme fraiche, vispgrädde, kanel och vaniljpulver vet jag dock inte om jag tyckte lät så gott:p Men alla är vi olika och tur är väl det :)

Rimliga och bra mål har du  med, jätte bra att du har en idé om hur du vill att det ska gå för dig. var uppen för ändringar bara, så att du inte ser det som ett för stort nederlag om du inte skulle nå dina mål på den tid du satt ut, :)

Stort Lycka till och bra jobbat!

shintaida
0

Nu har jag startat ett NYTT viktrace!

Gick med ViktVäktarna Online förra söndagen.

Äter mycket och blir mätt.

Men det var svårt de första dagarna innan man hajade hur man skulle lägga upp måltiderna, så att det inte översteg ProPointsen.

Men nu kan jag det, tycker jag.

Dricker MYCKET vatten, äter mycket frukt, bär och grönsaker.

Nattätandet har slutat, förutom att jag kan gå upp vid 12-1-tiden på natten och ta 1-2 små bananer. Sen är det bra!

Gick upp ca 2 kg första veckan, men hade is i magen. I dag har jag gått ner till min startvikt.

Så på söndag, när det är min vägdag, har jag nog gått ner lite.

Min sambo tror faktiskt mer på detta än jag gör. Så när HAN tror på något, brukar det vara rätt.

Och jag mår inte dåligt av det alls!

Får ju äta allt! INGET är förbjudet, som i andra dieter. Men jag ser inte detta som en diet, utan som en livsstil.

Så nu är jag back on track! Skrattande

Come on life, here I am!

inisklo
0

Glad…..Kul,att du har hittat sättet som hjälper dig.Det är bra,att du redan i början tar det som ditt nu livstil.

Min väninna har gåt ner i vikten hos VV över 50 kg ungefär..ett års tid..hon har hållit den vikten över halv år lite upp o ner går det..men Herre min skapare bara 3-4kg som det penlar…

Jag är så snål o vill inte betala till nån nåt,att jag skulle lyckas,att tappa viktFlört

Din glädje smittar genom skärmen Glad "Lycklig resa"

shintaida
0

Tack, inisklo!

Det värmde gott!

Jo, jag är väl också snål, men det var min sambo som tryckte på. Så jag hoppade på VV-tåget.

Det ångrar jag inte!

Kram på Dig, vännen! Skrattande

Helajna
0

Jag var också snål. jag hade en inkomst på 0 kr/månaden:S
så vi levde på min sambos lön vilket var oerhört jobbigt psykiskt för mig., Men seadn kom vi överens om att ge det en chans.
Och de är de pengar jag har fått ut mest av i hela mitt liv! En stor invistering och idag går jag ju gratis som guldmedlem och får endå jälp att hålla vikten..så värt. :)

shintaida
0

#8 Helajna

Hur blir man guldmedlem? Obestämd

inisklo
0

#8 Jag har läst mycke av det som du har skrivit o jag tycker mycke om det som jag har läst.Så klog var jag inte i "din ålden"Flörtinte nu heller…men vi går vidare…

Jag har varit med i VV så där hunda år sen o gått upp i vikt minst 5 gången det som jag gick nere…men…men det var då o nu är nu….o det glädjer mig,att du är guldmedlem.Det är stor.!!!!!!GladGRATTIS!

Håller tummana,att det går bra med dig o att du hålle is i hattenSkrattandeFlörteller magenFörvånad

#9 Du får vänta lite tillTungan ute

[SarahOhrn]
0

#9 Man blir guldmedlem när man nått sin målvikt! :) Och går då gratis för att hålla vikten..

shintaida
0

OJ! Då har jag en låååång väg dit! Men dit kommer jag allt! Skrattande

inisklo
0

Glad…DET GÖR DU…

[SarahOhrn]
0

#12 Klart du gör! :) So am I, börjar imorgon med mitt första möte.

shintaida
0

Tjohoo!

Idag ligger jag 0,5 kg UNDER startvikten från förra söndagen!

*dansar runt* Skrattande

SaJo123
0

Härligt!!!! Skrattande Vad jag blir glad för din skull!

Nu blir jag ännu mer peppad på VV!

inisklo
0

Glad   Men va kul…jag ska ta också några dans rundor  Skrattande

Man bli så peppad själv här, när man får läsa nåt

som gör en glad…som nu,att du är glad shintaida

shintaida
0

Idag vägde jag mig, som alla andra dagar. Och hade gått ner 0,9 kg sen igår! Förvånad

Jaaa, jag ångrar INTE att jag gick med i VV Online!

Inget stress med kcal, kolhydrater, fett eller protein. Man känner sig LUGN när det "bara" finns points. En HÄRLIG känsla! Skrattande

Jo, som jag skrev i #0, så ska jag inte färga håret förrän jag väger 75 kg. Nu börjar det bli grått!! Och jag har 6 kg kvar till 75 kg!!

Tjolahopp, vad kul det ska bli att se HUR mycket grått som hinner komma fram!

[SarahOhrn]
0

Grattis!! =) Viktväktarna är underbart, jag har min första vägdag idag sen jag började förra veckan och är lagom nervös! Vill inte väga mig hemma heller utan på den vågen jag vägt mig där… Får vänta till kl 17! =P

Så skönt att inte behöva räkna en massa ja, visst måste man räkna points men det är ganska enkelt då de mesta finns inlagt bara att söka och se… =)

Lycka till!!

shintaida
0

Lycka till med invägningen, Sarah!

Det är spännande varje gång!

Synd att Du har hunnit äta då. Det är ju roligare att väga sig på tom mage! Glad Men det kanske inte spelar någon roll, då Du kanske ska väga Dig på kvällen varje gång. Då blir det ju samma, eller? Obestämd

[SarahOhrn]
0

#20 ja, jag väger mig ju bara där på VV nu och det är kl 17 så då har jag ju tyvärr ätit frukost och lunch :P väger mig aldrig hemma längre. innan vägde jag mig på morgnarna :)

shintaida
0

#21 Sarah

Gick det bra på invägningen idag?

[SarahOhrn]
0

#22 Nja, -0,2 kg! Hade hoppats på mer men skönt med nedgång i alla fall :) Hade dumt nog ätit lunch PRECIS innan så jag kände mig som en klump :P

shintaida
0

#23 Sarah

Då var det säkert mer som Du gått ner, ska du se! Det visar nog nästa veckas vägning.

Men GRATTIS till dom 2 hg! Neråt var det i alla fall! Glad

[SarahOhrn]
0

#24 Ja, jag är glad så länge det går neråt! :D Nästa vecka ska det bli mer och ingen middag innan :)

shintaida
0

Jaha…vägde mig återigen idag. Vågen ställde sig på -0,5 kg sen i går! Nu är jag under 81 kg! Skrattande

SaJo123
0

Härligt Shintaida! Verkar som du kommit in bra i vv!

inisklo
0

Glad…Trevligt…En dag är jag där också under 81kgFlörtObestämd

Min drömm…önskan…min strevan efterTungan ute