Finns Viktväktarna på nätet?
Finns det Viktväktarna på nätet, så man slipper springa på möten?
Har en bit att resa till stan. Och mörkerkörning bör absolut INTE JAG köra!
Japp! Man kan köra VV online. :) Då får du allt material osv via nätet. Kika på deras hemsida. http://www.viktvaktarna.se/
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

Jag kör oxå vv via onlinemedlemskap…smidigt och jag har gått ner 7,2 kilo
#2 jobi eller någon annan Viktväktare!
FÅR man äta 34%-ig creme fraiche och 12%-ig gräddfil?
Eller ska man hålla sig till lätt/lightprodukter?
BLIR man mätt?
Hur många ggr om dagen ska man äta?
Finns det diagram att fylla i vad man ätit?
Många frågor men hoppas att Du/Ni kan svara på dom.

#3 Jag går på VV så jag kan nog svara på någon an frågorna :)
Ja självklart, på VV får du äta vad du vill, men eftersom ProPointsen springer iväg ganska bra med ex 34%-ig creme fraiche så skulle jag välja ett annat alternativ.
ViktVäktarna har en egen creme fraiche som funkar alldeles utmärkt exempelvis.
Angående om man blir mätt eller ej..
Det finns livsmedel märkt med grön balja som är mer mättande, så försöker man få in många sådana i sin kost så blir man garanterat mätt.
Sen finns det ju DouVal som innebär att du kan äta exempelvis pasta enligt ProPointsen eller så kan du välja en valfri portion för 7 ProPoints.
Jag äter (slarvar visserligen lite) frukost, något lätt till lunch, litet mellanmål (ex smoothie o en skorpa eller riskaka), middag och ibland kvällsmat beroende på hur många ProPoints jag har kvar.
Annars blir det typ en knäckemacka i stället för att hålla PP nere.
På nätet kan du fylla i exakt vad du ätit och även söka på massa recept och följa din viktminskning med en kurva.
Dock måste du vara månadsmedlem för att komma åt dessa funktioner.
Hoppas det var till någon hjälp, är det något jag missat så får ni andra gärna fylla i :)
~Quila Roze~
Men blir Du VERKLIGEN mätt på det lilla?! Det LÅTER så himla lite, så jag nästan får panik!
Jag vill ju vara mätt när jag LÄGGER mig och vara mätt hela natten. Hur sjutton ska/skulle jag klara det med VV??

#5 Det beror ju helt på hur du prioriterar :)
Vill du äta lite större kvällsmål så kan du ju göra det, jag har valt att försöka fördela mina ganska jämt, men det drar ju alltid iväg en hel del vid middagen.
Så ja, man kan absolut bli mätt.
Igår var jag mätt så jag nästan trodde jag skulle spy.
Sen har du ju en veckobonus att fritt utnyttja under veckan, så vill du lägga 5 extra ProPoints på din kvällsmat så kan du göra det, men ändå gå ner :)
Min veckobonus är på 49 ProPoints.
Så på lördagar har jag min "fridag" där vi äter lite godis och annat gott för mina 49 PP.
Annars kan man strö ut dom över veckan hur man vill.
~Quila Roze~
Hur länge har Du varit med i VV?
Har det gått som Du förväntat Dig?
Jag har ju lagt ut dyra pengar på Gi-Viktkoll och på det andra(minns inte vad det heter nu, men det är från någon kvällstidning). Men HELT utan resultat.
Nu sitter jag här och ångrar mig djupt, för det handlar om mycket pengar, tycker jag, som jag slängt i sjön.
För att inte tala om alla MIRAKELPILLER som jag köpt!
FY BUBBLAN vad DET har varit dyrt - utan resultat! Tvärtom på alla!
Så Du kanske förstår att jag inte vill betala för något som inte funkar?
Undrar varför dom inte har en "prova-på-månad"? Det hade nog gett fler kunder.

Jag har varit med i ViktVäktarna flera gånger… Har tappat motivatonen ett tag och fallit tillbaka i gamla (o)vanor och därmed slutat.
Jag har provat Viktklubb tidigare, men jag personligen tycker att Viktväktarna är både bättre och enklare, och för mig som lätt tappar motivationen är det jätteskönt att känna den "pressen" att gå o väga sig varje vecka.
Första gången jag var med gick jag ner 7-8 kilo, denna gången är jag jättesporrad till att fortsätta och att nå målet, och har på dessa 3 veckor gått ner 3,6 kilo.
Ja, det blir onekeligen dyrt med alla olika kurer och piller, och det är det jag tycker är så bra med VV, det är lätt att få in i en vardag, att det blir som en livsstil till slut.
Och sen att man får äta precis vad man vill, vill ju äta chips för dina points så får du det, även om det kanske inte är att rekommendera
Det enda dom har är gratis första möte + invägning, om man vill gå på möten.
Kör man online tror jag inte att man får något sånt erbjudande, men ibland är det lite billigare att bli månadsmedlem.
I vanliga fall kostar det 350:- i månaden att vara månadsmedlem, nyss hade dom en kampanj som jag nappade på där jag bara betalade 175:-, som hittat!
Jag kan verkligen rekommendera VV, absolut!
På deras sida finns även trådar och forum där man kan prata med andra "VV-are" och utbyta recept och tips mm.
Sen är ju inte VV någon mirakelmetod där du tappar 15 kilo på en månad, utan det är mer en sund och hälsosam viktminskning, så vill man gå ner jättefort så är nog inte VV bästa alternativet.
~Quila Roze~
Nu har dom en drive med 600:- för 3 månader och sen 150:- per månad så länge man behöver på internet.
Är det en bra "deal"? 

#9 Jag har lite dålig koll på vad det brukar kosta om man är onlinemedlem eftersom jag går på mötena varje vecka.
Är det samma sorts medlemskap jag har så är det definitivt billigt, då det i vanliga fall kostar 350:- i månaden.
Men jag antar att det kostar lite mindre över nätet.
Finns det ingen annan ViktVäktare här inne som kör enbart online och har lite bättre koll på vad det brukar kosta?
Jobi55 borde veta 
~Quila Roze~
Man blir mätt! Jag är stor i maten och jag är mätt hela tiden. Pointsen du får äta per dag, är uträknat efter din vikt, längd, ålder samt kön. Jag väger mycket, och får äta 45 points per dag. Det är mycket kan jag lova! En normal människa ska väl äta runt 26-30points om jag förstått det rätt. Men man går sakta ner i points, för att vänja kroppen vid nya dieter etc.
Man får massa med information om hur man kan hålla sig mätt längre. Välj mat som mättar länge. Fullkornspasta/ris/bröd etc är bra att hålla hungern i schack. Äta många gånger per dag, men lite, för att hålla blodsockret i en jämn nivå etc.
Går du online så får du tillgång till deras sida där du loggar in, skriver in vad du äter, den räknar ut points åt dig, hur många du har kvar osv. Du kan också söka på produkter för att se hur många points det är. eller recept etc. Sen får du säkert mer också, som vi får på våra möten istället.
Jag tycker 600kr för 3 månader låter mycket bra. 1 månad gå på möten kostar 350kr. Min första kostar 175kr, då de hade en drive om jag gick med på ett möte i januari.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Om man går på möten, får man ett sånt paket med häften för motion, recept, resturangguide, livsmedelsguide o det då eller måste man ändå köpa det för 900 kr?? Vad är annars skillnaden mellan att gå på möten o online, är det bara att man får gå på dom föreläsningarna o väga in sig där som är skillnaden? Kollar man upp livsmedel o allt på nätet?
Häften om motion osv får man hos dem på mötena. Vi har uppdelat varje vecka, först var det mat, sen mättnad, sen motion och sen motivation.
Recept finns endel online, och man får några i veckans viktiga-häftet, som man får varje vecka.
Receptboken måste du köpa själv. Likaså resturangguiden, butiksguiden. Det mesta går att kolla upp online förstås. Det jag tyckte var smidigt, var att jag har med mig butiksguiden överallt, så jag kan alltid kolla upp, på affären, hemma hos folk osv.
Vi köpte startpaketet för 200kr, butiksguiden, resturangguiden tror jag det samt nåt mer. Då fick man köpa receptboken "vardagsmat" för 100kr (normalt 140kr) och kalkylatorn för 100kr (också typ 140kr) Kalkylatorn är jättesmidigt att ha med sig. Där kan man lätt räkna ut hur mycket points saker är. Som i affären. Vi handlar mycket på lidl och den finns inte med i butiksguiden tyvärr, så där använder vi kalkylatorn mycket. Men man kan visst också använda den om man inte är hemma och inte har tillgång till internet, att räkna sina dagliga points på. Lägga in det man ätit och på så vis hålla reda på dem.
Så totalt betalde vi 400kr. Men jag tycker det var värt det, även om det såklart är dyrt. Jag använder dem dagligen faktiskt. Så till nytta kommer de ju!
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Ja, det är ju värt! På nätet kostar ju det paketet 900 kr… Men så betalar man ju mindre i avgift också! Kanske ka börja på möten men tycker det är fruktansvärt jobbigt att gå dit… Jag äter ju Alli nu men kännr att nu efter 1,5 månad kur som snart är slut så vill jag köra på något annat o VV är ju t o m billigare så kanske ska testa det o fortsätta med! :) Då får man ju iaf äta allt mer än med Alli när man måste vara extramt fettsnål..

Jag har båda kalkylatorn och butiksguiden, men kalkylatorn är ju klart smidigast att ha med sig, samt att man slipper räkna om måtten som står i butiksguiden.
Dock är det ju inte alla varor där det står ex vad en skiva bröd väger, så då måste man först väga brödet för att kunna få in det rätt i kalkylatorn, alternativt dela hela påsens vikt med antal skivor för att få ut en snittvärde.
Annars går det ju att bara använda kalkylatorn som finns på VVs hemsida, men för mig känns det lite omständigare.
Efter ett tag lär man sig dock hur många PP det är i vissa livsmedel, exempelvis om man äter samma bröd ofta osv.
~Quila Roze~

Jag kör bara online och jag har hitintills sen mitten av dec gått ner 7,2 kg men jag gjorde ett uppehåll över julhelgen….
Jag äter mig mätt och jag äter inga lightvarianter vill jag ha 34 % cf då tar jag det jag använder inte margariner utan kör med bregott..jag använder hellre fullfeta produkter och tar lite mindre mängd av dom istället ..jag äter mig mätt varje dag och jag åt igår en semla i och med att jag blev bjuden och det ryms inom mina pp.
jag har 29/49 alltså 29 dagliga som jag ska äta upp och 49 i veckobonus som är frivilliga dessutom wiiar jag med Biggest loser och det ger mig ap aktivitetspoints som jag kan använda om jag vill men det brukar jag sällan behöva…
Jag har köpt calculatorn och butiks o restaurangguiden i möteslokalen däremot går jag aldrig på dom då jag kan få samma på nätet…..för 150 kr per månad
För mig är det viktigt att gå på mötena. Jag behöver kicken att få träffa andra som mig, och det ger mig otrolig motivation att veta att nästa måndag ska jag väga mig igen. Man vill ju att det ska visa nåt. Hade jag bara gått hemma så hade man lätt kunnat bortförklara mycket.. Jag har inte den självdiciplinen som krävs tyvärr. Men kan man så verkar ju online vara billigare. :)
Är jag hemma så använder jag mig av onlinekalkylatorn dock.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

Är jag bara motiverad att gå ner i vikt så funkar det att bara ha online medlemskap….visst en gnutta självdisiplin måste man ha men med detta nya sätt att räkna på känner jag inte ens att jag är sugn på nåt….bästa som hänt är nog vb och att frukt o grönt är gratis :)
Har calculatorn men har ännu inte fattat hur man ka räkn ai affärerna för när ja trycker på nån knapp får jag upp per portion o då kan jag få andra resultat än det jag skriver i på nätet….men nu börjar de senast inköpta jeansen att bli aningen stora o jag får dra in bältet…..några extrahål :)
#18 jobi
GRATTIS TILL VIKTNEDGÅNGEN!!
Tycker Du att det är lättare med Calcountern bredvid, eller räcker det med den på nätet?
Kommer Du att använda Calcountern när Du slutat med VV?
För då kommer Du väl inte åt den på nätet?
Vad kostar den?
Många frågor igen! 

Om du vill ha fram per 100gram i stället för per portion så trycker du på CE när kalkylatorn frågar per portion, då ändras det till 100 gram i stället 
~Quila Roze~

ok tack…det gjorde det…..har funderat på varför jag köpte den men kanske ska utöka väskan med den + butiksguiden nu då …gamla pointsräknaren låg alltid i väskan 

#21 vad kostade kalkylatorn? och kan man gå in på ett möte och köpa den fast man bara är online-medlem?
#22 Kalkylatorn kosta 198 kr eller nåt tror jag, rätta mig om jag har fel. Köper man startpaketet med butiksguiden får man köpa den för 100 kr tror jag… Man kan gå och handla på mötena som onlinemedlem! :)

#23 tack för snabbt svar! Då ska jag definitivt gå dit och köpa en sådan sen!
#24 Är inte HELT hundra att den kostar 200 kr men jag tror det… Men du kan i ala fall gå dit o handla, de vet ja :)
Ringer Du till dom Online, får Du köpa kalkylatorn för 195:-. Har ringt och hört.

#26 aha okej =)

Så sade de till mig oxå i ett mail och när jag ringde så fick jag till svar att tyvärr de hade sagt fel…man fick endast köpa dom på ett möte men det var ok att gå dit o göra det så det gjorde jag
Och oavsett om man är med i vv online eller ej så kan man handla där på ett möte…de är bara glada att få sälja :)