Illamående..
Blir så trött. Sen mer än en månad tillbaka har jag mått illa, varje dag, non stop. Det påverkar ju min aptit om något. Som idag.. Vaknade förvisso alldeles för sent, men ändå. Här sitter jag, kan absolut inte äta nåt. Bara tanken får mig att kvälja lite..
Trodde det var medicinomställningen, nu vet jag inte längre. Har gått tillbaka till den förra dosen som funkade. Psykiskt mår jag bättre igen, men illamåendet kvarstår..
*Gnäll gnäll*
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Är du stressad i din vardag? Om man stressar mycket kan man få obalans i sköldkörteln med illamående som följd.
Testa i så fall att börja dagen med en Berocca brustablett. Den innehåller de ämnen en stressad person ofta har brist på och kan avhjälpa illamåendet. (Det finns ett annat märke oxå som oxå har en grön förpackning som funkar bättre. Minns bara inte vad den heter.)
Låter som om jag försöker göra reklam men de här var ett tips som gick runt på kontoret när det var stressigt. Många tjejer blev illamående då.
Haha, ingen fara. ;) Alla tips mottages väldigt tacksamt!
Tycker inte att jag är stressad. Snarare har jag mått bättre en tid.. underligt är det. =/ Och jobbigt.. Fick i mig mat iaf, middag. Nu är det något bättre. Det blir värre när jag är hungrig, helt klart.. Men hu så svårt det är att tvinga i sig mat när allt låter så äckligt för att man mår illa!
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

Att ändra dos på medicin kan ju ge olika effekt om man höjer eller sänker. Det är inte alltid kroppen fattar mer än att det är nåt som är annorlunda. Hur lång tid har det varit så?
Känner igen det där med illamående. Jag är ofta illamående och har yrsel, men då avhjälps det med att äta något och lägga mig och vila en stund så huvudet får snurra färdigt.
När jag är illamående så kan jag inte äta stabbigt, utan kan bara äta lätta saker, typ fruskt. Sen när det gått över kan jag äta något mer matigt.
Känner igen detta… Jag har mått illa ständigt i flera år! Fast inte så jag inte kan äta direkt men nästan varje morgon när jag vaknar o sånt och ett molande illamående.. Tror dock det beror på att jag är så pass stressad psykiskt och må r dåligt psykiskt! Blivit bättre då jag mår helt bra… har i och för sig inga tips! =/
Det började rätt precis när jag höjde dosen på en medicin och sänkte en annan. Ändrade tillbaka för lite över en vecka sen, men mår fortfarande lika illa! Tycker ju att kroppen ska ha ställt tillbaka sig vid det här laget..
Såhär på kvällen/natten är det bättre. Allra värst mornar. Låter som man är gravid, men det tror jag inte alls.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Fast kroppen tar tid att återställa sig, jag slutade med en medicin förra våren som gav hemska biverkningar, de höll i sig i flera veckor efter jag avslutat medicineringen.
Har du förresten testat om du är gravid? För att säkert veta tänkte jag..
Om du kan få ner en vanlig liten pepparkaka,behöver inte äta hela heller, men eftersom den innehåller ingefära brukar det lugna ner illamåendet.Hoppas verkligen det ger med sej snart för dej!
Om inte kanske du bör göra ett gravid.test iaf..

Fil och ingefära kanske?

Fil och peppakakor kanske? Det är ju ingefära i peppparkakor. Jag brukar krydda med kanel och ingefära ibland!
)