Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1484 ggr
Chestnut
0

Motivationen är tillbaka

Idag har motivationen och orken hittat tillbaka! Blev ingen lång paus där inte ;) Men mår lite bättre av att ha tagit det lugnt ett par dagar, låtit psyke och kropp repa sig lite. Sen är inte mina vanor typ sömn det bästa fortfarande men jag jobbar på det! :)

Känner mig grymt peppad att ta tag i min vikt igen efter att ha konstaterat att om ca 10 veckor får jag börja rida igen i bästa fall! Och ska hästen orka måste jag under 75 kg.

Så idag har måttbandet rotats fram, har tagit en massa olika mått. Glad Vågen visade på 84,5 kg. Så måste ner 10 kg. Slutmålet är ca 70 kg sedan.

Ska jobba vidare med fettreducerad, fiberbaserad kost då det verkar passa mig bra.

I slutet av månaden ska gymkort införskaffas, för en månad till att börja med. Stod mellan att lägga pengarna på gymkort eller alli men gymkort kändes bättre med tanke på att jag behöver styrketräna mer än de 2 ggr/vecka jag tränar på sjukgymnastiken.

Ser till att komma ut och gå lite varje dag med, om det så bara är till affären 400 m bort. Allting räknas! Tungan ute

Kram
Amanda

Med vänliga hälsningar
Chess

Chestnut
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bifogar en bild på min viktkurva. Vill så gärna ner i det gråa fältet till att börja med!

Vågen visade för övrigt på 82,8 kg idag.

Med vänliga hälsningar
Chess

SaJo123
0

Chestnut - vi verkar ligga i fas både med vikt och motivation! Pepp, pepp. Jag ska också ut och promenera i det vackra vädret i dag.

Vad har du för delmål? Jag skrev in mig på VV-online och fyllde i ett delmål på 5% = 79,? kg.  Det är under 80-strecket! Hade varit roligt om man uppnådde det under mars…

Du har ju bara 2,8 kg dit!

Chestnut
0

#2 Pepp till dig med! Skrattande Det här fixar vi!

Mitt första delmål är under 80 kg strecket, gärna under mars. Sen är det under 75 kg till mitten av maj-juni. Efter det så 70 kg innan skolstarten i augusti!

Får se hur det går nu, tillbringat ett par timmar på jourcentralen med min arm. :( ska börja käka en medicin som kan ge viktuppgång (Celebra) - dock bara under en kort period. Träffade en jättetrevlig läkare dock som tyckte att jag var jätteduktig som tappat 10,5 kg!! Så var ett motiverande besök så sett. Skrattande Sen är det aldrig kul att gå och ha ont och behöva äta mediciner, men den läkaren fick mig till och med att börja skratta! :D

Med vänliga hälsningar
Chess

SaJo123
0

Åh, va'bra att hitta en sån läkare. Har själv läkarskräck. Tur jag slipper träffa dem så ofta. Håller mig gärna borta från sjukhus mm.

Har varit ute och promenerat, städat som en galning hemma, badat barnen och skivit in mig på VV idag. Har 3,5 PP kvar. Ska ta lite frukt och fil och sedan ta kväll!

Små steg blir det, men i det långa loppet så hoppas jag det ger rätt resultat.

Chestnut
0

#4 I min sits skulle det inte funka med läkarskräck ;) Kroppen är för trasig för att jag ska ha ork att vara rädd för läkarna med :P Har iofs stött på ett par mindre intelligenta läkare så har ofta taggarna utåt när det är ny läkare. Första intrycket gör mycket! Denna läkare var pigg på att prata igenom HELA min situation, inte som sjukhusläkarna som tenderar att se röntgenbilder + labbsvar + en kroppsdel. De missar lixom mig. Obestämd

Många bäckar små sägs det! Glad

Kram

Med vänliga hälsningar
Chess

Helajna
0

Vad skönt att du redan hittat tillbaka till motivationen!
Ibland är det bara ett litet breake som behövs! :)
Go fot it! Det här klarar du :D

[YlvaP]
0

Du kommer att klara det galant. :D

Chestnut
0

# 6 & 7 Tack för peppningen! :D

Kunde inte låta bli vågen imorse, den stannade på 82,2 kg. Kontrollvägde 3 gånger! :P Kan iofs vara bara vätska men kändes skönt :)

Med vänliga hälsningar
Chess

inisklo
0

Glad…Chestnut…Va kul va glad blev jag också för dins skull.Jag har blivit så peppat här av av allt o lite tillSkrattandeatt allt gott o bra har smittat sig till o med till mig…ooooooooooo var glad är jag att hinner vara med nån tid innan jag vinkar hej hej,men det är inte än o nu ska vi kämpa tillsammans eller hur..jag får väl vara med?Flört

Tummen upp pepp-pepp

Ps…tillsammans är man starkareObestämd…hmyy passar väl här ocksåFlört

Chestnut
0

#9 Kan bara hålla med, tillsammans är man starkare! Skrattande Fanns inte VIF skulle jag nog gett upp för länge sedan..

Med vänliga hälsningar
Chess

SaJo123
0

Håller med Chestnut! Utan VIF skulle jag nog gett upp! Blir både glad och irriterad! Åh, vad duktigt du varit Chestnut! 82.2! Fast det betyder ju att om du kan så kan jag också - eller hur! Tungan ute

Det var kanske bra för kroppen med en liten paus helt enkelt! Den var redo för nästa "våg". Pepp, Pepp!

Chestnut
0

#11 Absolut, kan jag kan du! Skrattande

Med vänliga hälsningar
Chess

SaJo123
0

Tror min "paus" behövdes för att jag skulle "hinna ifatt" viktminskningen.

Satt och tittade på foton - oj, vad det har hänt saker. Fattade nog inte det förrän nu!

Chestnut
0

Efter helgens lilla "breakdown" tar jag nya tag. Det SKA gå!

Med vänliga hälsningar
Chess

Helajna
0

Härligt!:D
Det här klarar du! Bra jobbat :)