Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 2527 ggr
Helajna
0

Helenas "kontrollerade" veckor!

Ja, nu är det måndag och dags för mig att åter igen få lite koll på portioner och det jag äter ett par veckor.
Sitter just nu och äter en fantastisk lunch med tacos från igår med massor av grönsaker och små mini tacotubs, totalt 8,5 propoints. Otroligt gott och mätt blir jag :)
Så det känns än så länge toppen!

I morse fick jag dessutom en trevlig överraskning. Tog på mig t-shirten och kände att den satt ovanligt löst.. "hmm" tänkte jag och tog fram måttbandet, minus 2 cm runt midjan sedan sist!:O och har ingen aning om hur detta gick till. Men kan säkert vara tillfälligt.  Skönt i alla fall att det inte är åt andra  hållet.
Ikväll ska vi äta min egna spenatsoppa med ett kokt ägg i. Mums! Kan skriva hur jag tillagar den senare ikväll.

Nu har jag en del plugg att stå i med innan min syster med familj kommer på ett litet kvällsbesök, hon ska få sina PartyLite produkter hon betällt från mig.

Ha en fortsatt underbar dag och ta hand om er!

Calmare
0

Det är inte så att du "stretchat" tröjan under veckan?… skojar bara ;) :P

Helajna
0

#1 jo, det eftersom den var nytvättad.. sedan klippte jag bort en del cm på måttbandet och tejpade fast med.

Ylva-Li
0

#2 Jaja! Det är SÅ man ska göra! Flört *lägger på minnet inför nästa mätning som är imorgon*

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Helajna
0

#3 Japp! ovanligt bra resultat faktiskt ;)

SaJo123
0

Många små tips att ta till sig! :)

[YlvaP]
0

Låter som en bra start på denna vecka.

Calmare
0

hehe…

Helajna
0

Godmorgon!
Sitter nu här och..hmm..det är tisdag va?:P
Japp, ska i alla fall göra lite frukost… ett kokt ägg blir det i alla fall sen får vi se resten, gröt borde jag göra.. kanske nåt knäckebröd med leverpastej och smörgåsgurka :) mums!:)
I övrigt idag så ska jag plugga (ovanligt?:P), ficka lite annat, städa och tvätta samt gå en snabbis på stan och leta efter någonting grönt att ha på "After School imorgon" - Klädkod "Grön Lycka" så det lär man väl leta efter då :)

Vad ska ni göra idag?

Ylva-Li
0

HUa.. har sovit hela dagen idag. Från 12-17:30.. Migrän från helvetet idag. *suck*

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Helajna
0

#9 Neej!
din stackare :(
Migrän är det värsta som finns :(
Har också problem med det från och till inte kul..
Hoppas du mår bättre nu och i fortsättningen! :)

Ylva-Li
0

#10 Tack. :) Efter 2 treo och 4 alvedon och alla de där timmarnas sömn så mår jag iaf hyffsat. Blä för migrän! Vilket gjorde att jag inte ätit nåt förrän vid 18. Har ofta migrän. Ska till läkaren den 29:e iaf. Får se om jag kan få nån hjälp där. Måste väl kanske konstatera att det är migrän först dock. Skulle tro det iaf. Gör förbannat ont, jättekänslig för ljus och ljud, samt alvedon enbart funkar inte alls.. måste vara typ treo plus alvedon. Funkar någotlunda iaf. =/

När skulle du vara med i VV-pappret föresten? Veckans viktiga kanske det var?

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Helajna
0

Nej, det är oerhört jobbigt :(
Jag är likadan då jag får det. Vill ha mörkt, svalt på pannan, tyst osv.
Har du testat att äta Ezee? Det fungerar JÄTTE bra för mig då jag har migrän! Det tar bara 5 timmar att få bort det då:p hehe ibland fortare men förr kunde det ta ett dygn :S

Jadu.. det borde vara denna vecka elelr nästa :)
SKa gå o väga mig på torsdag eller fredag och se om min konsult hört något om när, men de sa i slutet av Mars början av April någon gång :)
Spåännande:D

Ylva-Li
0

#12 Jo,  hade eeze ett tag. Fungerar inte helt dock. Var tvungen att ta koffein tillsammans med det. Treo har ju lite koffein.

Jag har gett mig den på att vara med sen också! För jag ska nå min målvikt, sådetså! bara 50kg att gå ner dock. ;)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Helajna
0

Aha okej! Lite lustigt hur man reagerar olika på olika lägemedel. Jag måste dock varier från och till…annars blir min kropp van vid det på något vis :S

Bra där! Rätt inställning! :)
Klar du ska nå den, 50 kg är snart 47, sedan 40, 39, 35, 30…osv sen står du där och har nått ditt mål! :) Heja!:D