VV + McDonalds = SANT!
Det lät ju sunt
omg! detta kommer inte gå vägen :S…
Hahaha!! Det låter jäkligt amerikanskt, trodde de va amerika först men Nya Zeeland alltså! Hm, nä, tror inte det kommer gå vägen direkt =P Så länge det inte kommer till Sverige är jag nöjd! Helt galet ju…. Men för typ amerikanare (och kanske nyzeeländare?) kanske mcnuggets är ett hälsosamt val ;) Haha!
Ta det för vad det är - två framgångsrika företag som vill tjäna mera pengar. 
#4 Möjligt! Dock hör knappast VV och WW ihop i olika länder så, så dom kan ju försöka där! =) Men vilket företag behöver inte pengar för att gå runt? Tycker inte det är konstigt att VV behöver pengar med tanke på personal dom har på möten varje dag, allt material dom ger ut osv. Det funkar ju dessutom bra så varför inte.. Alla (som jag t ex) klarar inte att gå ner i vikt själv..
Jo, det är ju så att det enbart är marknadsföring. men det känns ju som att de tar sig lite vatten över huvudet och går ihop med just McD?:P
Sedan finns det ju helt klart nyttigare alternativ där än just nuggets :p
#5 VV och WW hör lika bra ihop som McDonalds USA eller McDonalds Sverige, det är två franchiseföretag med underavdelningar i världen
#6 En Big-Mac eller? :P hehe…
Haha! Ja jösses..
Vi åt faktiskt på Mcdonalds igår. (var på kattutställning med vår devon.) Men vi tog en Mc Feast fullkorn. Och jag valde morötter till istället för pommes. 13 pp för hamburgaren, och så 4 pp för colan då. (fixar inte lightcola.. så det fick bli normal.) En vanlig hamburgare gick på 16-17 pp, så jag tyckte det kändes rätt ok. Sen åt vi inte särskilt mycket mer den dagen, förutom några smörgåsar från hemma, så det gick ihop sig.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
#7 Okej… Men i vilket fall så måste väl alla företag tjäna pengar! Sen är väl detta kanske en idiotisk kombination, vilket jag skrev från början! ;)
Ehm, det finns ju sallader? Hon syftade nog inte på Big Mac
#9 tror du Helajna menade sallader 

Big Mac är väl ett bra alternativ. Man får två kött. Jag brukar ta en sån och peta bort översta brödet om jag inte är jättehungrig. Och till det tar jag vatten. Perfekt lunch.
>>>Malum domesticum<<<
#10 Ehm, varför skulle hon inte kunna mena det som nyttigare alternativ? :S
#11 Jaså, trodde inte köttet va så himla nyttigt o bra där heller… Men kanske du har rätt =)

100% nötkött
>>>Malum domesticum<<<
#13 Okok! :) Ja, då så. Kan man ta bort dressing o det så. Fast jag tycker inte det smakar som 100% nötkött, nåt måste de ju va utblandat med, mkt fett eller nånting..
Men åh andra sidan, förutom salladerna, så är nuggets nästan det bästa valet. 9 nuggets är mindre kalorier än någon av hamnurgarna..
Ne nu vet jag inte :P
Han anser nog inte mig som nyttig helt enkelt:S
men som sagt, Sallader, kyckling och fullkornsbröd…
Jag tycker att det är toppen att de har fullkornsbröd på burgarna. Förut brydde jag mig inte nämnvärt och tyckte det var rätt onödigt. Men som bevis igår så var det ju faktiskt gott! Och vi höll oss mätta mycket längre än annars.
Dressingen var nån slags majonäs, troligen bättre, mindre fet än andra dressingar de har på burgarna.
Men tja, naturligtvis finns det nyttigare alternativ än Mc Donalds överhuvudtaget. ;) Äta hemma bland annat. Men ibland vill man lyxa till det, utan att behöva använda hela sin dagsranson till en liten middag.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

#17 Ja, McFeast fullkorn är supergod, godare än den vanliga om jag får säga det själv, mättande och den har ett av dom lägre kcal av alla burgarna i alla fall.

# 14
Varför tror du att det är utblandat? 100% nötkött ÄR 100% nötkött. Det kan inte vara något annat.
>>>Malum domesticum<<<
#20 Ok ok =)
#20 man skall inte alltid tro på allt som man läser om vad det innhåller,mycket fusk med det där…
#22 Har svårt att tro att McDonalds skulle våga fuska med nötköttet, men du har helt rätt man ska inte tro på allt man läser… 
http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=83488
detta är nog närmare sanningen
#24 Intressant där! Jag som lunchade på Burger King idag 
#24 Där bekräftades det jag menade längre upp! :) Att det inte kan vara BARA nötkött utan andra tillsatser. 100% nötkött är väl i så fall att det som är kött bara är nötkött, sen en del tillsatser. Omöjligt att McD har rent nötkött i burgarna! =) Tack för den
För jag tror INTE på allt jag läser :P
Men det konstiga är att på Max står det att dom deklarerar vad hamburgaren innehåller (potatis m.m.) men på reklam o sånt säger dom 100% nötkött… Hmm! :P Men McDonalds däremot hävdar ju ändå att de är 100% men jag tror inte på det…
Fast när jag tänker efter säger nog inte Max 100% nötkött, dom säger 100% SVENSKA nötkött och det verkar ju vara fallet =)
för att kött skall hålla, så måste något tillsättas för att det inte skall bli dåligt fort,så det är väl inte så konstigt att hamburgarna innehåller massa bös egentligen
#29 Men burger king då t ex som inte har tillsatser?
McDonalds hade förhöjd salthalt, men det var så man lagrade livsmedel förr,,, i salt.