Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettätstörning-utan-närmare-specifikation-uns
Läst 2245 ggr
[YlvaP]
0

En hypotetisk fråga

Kan en kvinna på 30+ få anorexia och/eller bulimi?

[SarahOhrn]
0

Det måste väl vara möjligt, det har nog inte med ålder att göra.. Men sen är det nog mindre vanligt att det "bryter ut" så sent..

[YlvaP]
0

Jag har ju hört att det bara är unga som drabbas.

Chestnut
0

Det är fullt möjligt även om det inte är vanligt. Ofta då så kan ångestproblematik (framförallt runt mat men även i övriga sammanhang) spåras tillbaka sedan en längre tid.

Med vänliga hälsningar
Chess

SaJo123
0

Har kompisar som var oroliga eftersom jag kört pulver i ett par veckor. Är själv 40+. Men jag tror nog att man i så fall har haft anlag för det redan tidigare.

[YlvaP]
0

Okej tack för svaren.

[SarahOhrn]
0

Ja, det är ju säkerligen inte vanligt men jag antar att det finns där nånstans, det är ju nåt psyksikt och tänkandet kanske funnits där innan men inte fullt ut…

HannaM
0

Varför inte? Det borde väl som med andra psykiska sjukdomar kunna debutera i olika åldrar.

Allamej
0

Givetvis kan dom det

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

candycandye
0

Det är vanligare än man kan tro..när jag var väldigt sjuk trivdes jag inte med personer i min egen ålder, jag blev satt i en "stödgrupp" med anorektiker,kvinnor i just den åldern 30+

Helajna
0

Givetvis kan man det!
Åldern spelar ingen roll, även som de andra sagt att det  inte är lika vanligt som att drabbass i unga år.