En hypotetisk fråga
Kan en kvinna på 30+ få anorexia och/eller bulimi?
Det måste väl vara möjligt, det har nog inte med ålder att göra.. Men sen är det nog mindre vanligt att det "bryter ut" så sent..
Jag har ju hört att det bara är unga som drabbas.
Det är fullt möjligt även om det inte är vanligt. Ofta då så kan ångestproblematik (framförallt runt mat men även i övriga sammanhang) spåras tillbaka sedan en längre tid.
Med vänliga hälsningar
Chess

Har kompisar som var oroliga eftersom jag kört pulver i ett par veckor. Är själv 40+. Men jag tror nog att man i så fall har haft anlag för det redan tidigare.
Okej tack för svaren.
Ja, det är ju säkerligen inte vanligt men jag antar att det finns där nånstans, det är ju nåt psyksikt och tänkandet kanske funnits där innan men inte fullt ut…

Varför inte? Det borde väl som med andra psykiska sjukdomar kunna debutera i olika åldrar.
Givetvis kan dom det
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Det är vanligare än man kan tro..när jag var väldigt sjuk trivdes jag inte med personer i min egen ålder, jag blev satt i en "stödgrupp" med anorektiker,kvinnor i just den åldern 30+
Givetvis kan man det!
Åldern spelar ingen roll, även som de andra sagt att det inte är lika vanligt som att drabbass i unga år.