Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 2907 ggr
Chestnut
0

Vågen står still

De senaste 9 veckorna har vågen stått still mellan 81,9 och 84,6 kg. Jätteirriterande!

Spelar inte någon roll vad jag äter eller hur många kcal - går bara inte ner.

Är nästan så att jag börjar fundera på att köra en pulverkur under påsklovet för att få fart på det igen. Eller är det korkat? Andra tips? Obestämd

/Amanda

Med vänliga hälsningar
Chess

SaJo123
0

Chestnut - min våg har gått upp nu! +2,1 kg så nu väger jag 84,4!

Suck… Jag ligger alltså +1 kg från att jag började med vv online…

Vad är det som händer? Men jag har börjat jogga! Så det kanske sätter fart på kroppen i längden!? Hoppas jag i alla fall… Flört

shintaida
0

#1 SaJo!

Exakt samma här! Det kanske är en fas vi ska igenom? Obestämd

[Norrbysa]
0

Mäter ni er oxå? Att vågen står still behöver ju inte betyda att ni inte går ner i fett. :-)

Viktplatåer är helt normalt.

Kör hårt! *pepp pepp*

Chestnut
0

#3 Mätte mig för ett par veckor sedan.. Tror att jag ska mäta mig imorgon igen och kolla om det har minskat! :)

<känns så frustrerande bara att det jag har fastnat helt…

Med vänliga hälsningar
Chess

[Norrbysa]
0

Tänk snarare:

WOW! Detta måste ju innebära att jag bygger muskler just nu, samtidigt som jag fortfarande bränner massor med fett! Skrattande

Muskler väger mer än fett så…. För att stå stilla på vägen måste det ju se ut ungefär såhär i din kropp:

+ 1 enhet i muskler

- 3 enhet i fett

(Tror att musklers densitet är 3 ggr större än fett.. googla ;) )

Sen så kommer du fettförbränning öka med tiden eftersom muskler förbränner mer än fett.

Det är då du kommer tippa av "platån" och börja se siffrorna minska igen. :-)

Helajna
0

Precis som  Norrbysa säger!
Kroppen ställer om sig totalt nu, från något den tidigare var van vid till något helt nytt. Det kan leda till många olika förändirngar, den bästa för korppen är faktiskt att gå upp lite först och sedan nedåt. Ge inte upp, håll igång med träningen och ät som vanligt så kommer platån att rasa sen . det är jag övertygad om :)

Chestnut
0

Försöker att hålla igång träningen men är inte lätt nä'r man är manad till att hålla sig i stillhet ;) Hade lite för roligt i måndags när jag dansade…

Men men, får väl försöka intala mig att det är muskler som "spökar". Åtminstone tills imorgon när jag ska mäta mig.

Med vänliga hälsningar
Chess