Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 2324 ggr
shintaida
0

VV-gå-ner utan motion?

Nu har jag kommit i ett stadium av paralys.

Jag orkar INTE cykla, gå eller nåt annat. Det är ren och skär TUR att jag kommer ur sängen!

Men dit kravlar jag mig flera gånger om dagen för att vila. Eller…ja…stirra i taket och inte orka något.

Jag äter som jag ska efter mina PP och mina mellanmål. Men jag får inte i mig allt VATTEN som sig bör. Har gått över till mineralvatten, men det hjälpte inte så mycket.

KAN man gå ner i vikt med VV, även om man inte har ORKEN att göra något men håller sig till sina PP?

Känner mig psykiskt stressad över det! Ja…att jag kanske inte går ner något. Gråter

Och så är det väg- och mätdag i morgon!! Skrikandes

[SarahOhrn]
0

Ja visst kan du det. Jag gick ner första veckan utan att träna alls, andra veckan genom ETT 45 min-pass på gymmet =P -1,4 kg ändå. Så det kan du verkligen göra!

jobi55
0

Ja det kan du men drick vatten  o ät dina pp

shintaida
0

Oh, tack för de positiva svaren! Skrattande

Jo, dessa här gula "plupparna" man ska fylla i för t ex vatten. HUR MYCKET vatten symboliserar en sån "plupp"?

Det finns ju åtta, vad jag kunnat se, men jag klarar bara 5-6 st á 2 dl vatten om dagen. Sen dricker jag ju 4-6 muggar kaffe och har vatten i maten, eller så finns det vatten i maten.

Hur bör jag räkna vattenmängden, tycker ni? Obestämd

Så det är vattenfrågan som gör mig så bekymrad också.

Och ..ja…jobi55…jag äter mina PP om dagen! *fniss*

Tack för omtanken, det värmer så gott, så gott!

[SarahOhrn]
0

#3 Thé räknas ju så antar att kaffe räknas också =) Jag tar ett glas för varje plupp =P Men fyller inte alltid i dem.

Helajna
0

Absolut kan du gå ned utan motion bara du håller dig till pp!
Det är mågna Viktväktare som går ned bara genom att ändra kosten, det är där det ligger. Motion är en bonus men inte det grundläggande :)
Ta du en vila från träningen, utan att det är kul, givande och motiverande gör den ingen nytta :)

När jag fyllde i vatten intaget så tog jag en plupp för 2 dl (ett glas) men sedan fyllde jag sällan alla. Jag använde dessa som en riktline för att ha kåll på hur mycket jag drack och åt av de olika. Då kunde jag senare se hur hungrig jag var den dagen jag drack mindre,eller mätt osv. :)

Ylva-Li
0

Uhm alltså. Jag tränade kanske en vecka. Sen dess har det inte blivit av. Skäms Och ja, du har ju läst vad jag har gått ner. Så visst går det! Visst kan jag tänka mig att man kan komma till en platå där man måste lägga in motion för att fortsätta gå ner i vikt. Men i början tror jag det är väldigt möjligt med bara koständring.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

shintaida
0

Tack!

skönt att man KAN gå ner i vikt utan att behöva känna motionsstress. Satt och kollade efter roddmaskiner som tok i går kväll! Kände att jag MÅSTE göra något, fast jag inte orkar!

Men nu sparar jag dom pengarna och sänker blodtrycket (upprördheten), vilket visade sig som tröstätande igår kväll. *suck*

Ja, då "pluppar" jag i när det behövs.

Tack mina kära VV-vänner. Ni är GULD värda!

jobi55
0

jag har hört att det inte räknas att man dricker kaffe o the för det är vätskedrivande utan det är vatten det ska vara med eller utan bubbel

[linda-pinda]
0

Ja, alltså, som jag har lärt mig så skall kaffe räknas som "minus" i vattenintaget, så när man har druckit en kopp kaffe skall man dricka två koppar vatten för att kompensera den vätskedrivande effekten. Själv dricker jag varken kaffe eller te, så det bekymrar mig inte, men det är kanske värt att tänka på.