Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 2928 ggr
shintaida
0

Storhandlat idag!

Ja, idag gjorde jag det! Skrattande

Var på Rusta och köpte in vikter, 0,5 kg, (skulle nog inte orka 1 kg på varje led) som man fäster på handleder och fotleder. Ska gympa med dom.

Magträning!

Och så köpte jag mig ett sånt däringa gummiband med handtag som man kan göra olika övningar med. Intressant!

Så blev det en pilatesboll också. som tur är, så var det övningar med. Annars hade jag väl rullat av f*nskapet! *fniss*

Jo, jag köpte ett par joggingskor för 50 spänn också. Med dämpare i hälen.

Så, så här ser mitt upplägg ut:

Dag 1: motionscykel 60-90 minuter, låg- till högintensivt.

Dag 2: Stavpromenad 2-4 km

Dag 3: Gymnastik med mina nya "leksaker".

Och så börjar det om igen med dag 1.

Helgerna ledig - tror jag….Obestämd Beroende på hur jag känner mig.

Vad tror Ni om det?

Önskar/behöver en MASSA pepp för att orka i början. Det vet jag, för slö kan jag vara! Och så är det morfinet som sänker mig. Men får jag pepp, kanske jag klarar mig, trots morfinet.

[Norrbysa]
0

Kul! Har alltid funderat på att skaffa ankel- och handledsvikter.

Om man har dem på vid promenader så bränner man ju ännu mer. :-)

Och pilatesboll är toppen att bara sitta på istället för stol! Då aktiverar man hela bålen och bygger stabilitet. jag lyckas bara inte hitta någon bill som är tillräckligt stor.. jag har så långa ben..

Calmare
0

Kul, det är skönt att få röra på sig, det trixiga är att man blir hungrig av motion…Flört

shintaida
0

#1 Norrbysa!

Fundera inte längre! Gör det! Dom ska visst ha både stora och små pilatesbollar på Rusta. Men jag hittade bara den lille. Jag har så korta ben. Tror att den stora gått åt.

#2 Calmare!

Det finns vatten att mätta sig med till att börja med. Sen finns det grönsaker! Flört Är ju VV:are…Skrattande

[Norrbysa]
0

haha.. du har rätt..

Det är bara det att det tar några timmar för mig att åka fram och tillbaka dit.. :-P

Jag äger ingen bil så jag cyklar dit. Det är jätteskönt när det är fint väder. :-)

shintaida
0

#4 Norrbysa!

JÖSSES, vad Du kommer att få motion! Skrattande Ta matsäck med Dig, nu när det börjar bli fint väder!

Och sen när Du cyklar hem, kan Du ha tyngderna på Dig, så slipper Du en kasse! Cool

[Norrbysa]
0

Ja just de! Haha..  :-D

Ja jag kan kan verkligen rekomendera att vara bil-lös när det gäller motion. :-)

Jag tvingas cykla dit jag ska i alla väder. (Är för snål för att åka buss för över 20 kr enkelresa varje gång.)

shintaida
0

#6 Norrbysa

Hur långt har Du att cykla, egentligen? Det låter himla långt, i alla fall! *pust*

Jag och sambon brukar cykla på sommaren och då blir det allt mellan 1-2,5 mil.

Jag, med tungan hängande utanför munnen! Sambon, gladeligen cyklande som om det var vardagsmat för honom!

ÄNDÅ är det JAG som tränar mest på vintern!

Så jag har ALLTID bananer och mycket vatten med mig!

Ja, jag är rökare, så det är väl DÄR det faller på. Men slutar jag NU, så går jag upp i vikt. Ska sluta när jag nått mitt mål. *suck*.

Känns som om det inte går ibland. Men nu när jag har gjort ett schema, kanske det funkar? Obestämd

Är peppad som tusan! Skrattande

[Norrbysa]
0

De e ungefär 2 mil till Rusta.. Om jag har runt 1,5 mil till jobbet så cyklar jag alltid. det är inte så farligt som det låter när man blivit van.

"Inte bilen under milen." Tänk på miljön oxå! :-)

Ajdå.. rökning.. ursch ursch ursch.. sorry men jag är en sån där jobbig en som verklgien avskyr cigaretter.. mår illa av doften och fattar inte varför man utsätter sig för något sånt vidrigt… Obestämd *host host host* Inget personligt.. men ta tag i det där! Rökning lika illa om inte värre än övervikt! Det är klart värt viktuppgången för att få må bättre efteråt. :-)

Allt det där har du redan hört… FÖRLÅT! men blääääää.. *svimmar* Flört

[Norrbysa]
0

haha.. scheman är bra om man håller dem.. :-) Dra gärna med nån kompis i det hela så blir det svårare att dra sig ur.

Lyckat till!

shintaida
0

Jag har faktiskt ingen kompis alls här. Det är sant! Jag är ju sjukpensionär, så det sociala finns inte i mitt liv. Jag har en väninna 4 mil härifrån. Som jag träffar ca var tredje månad.

Så jag är helt ensam alla dagar, utan kontakt med yttervärlden, förutom när jag handlar.

Den enda "ytterkontakten" blir genom min sambo.

Så…..jag har ingen att "vara med", som det heter.

Ja, förutom våra två marsvin. Men dom piper bara när dom vill ha något gott. Dom är söta och goa att kela med, men mer blir det inte.

*STOR SUCK*

SaJo123
0

Shintaida! Du har ju oss! Vi får hjälpa till att peppa dig. Har haft ont i halsen så jag har dragit mig för att träna, men själv går du på morfin! Jag tycker du är en riktig KÄMPE! Pepp, pepp!

[Norrbysa]
0

Jobbigt läge.. Vänner är nyttigt att ha..

Du har ingen hobby du kan börja med? Någon kvällskurs du kan gå? Fotografi, virkning, promenader, dans osv osv.. finns massor…

shintaida
0

#11 SaJo!

Tack, vännen! Det värmer så gott!

#12 Norrbysa!

Jag är ofta inskränkt i min "rörelseapparat" pga värk. Häromkring, där jag bor, finns inte mycket jag KAN vara med på eller göra.

Det var därför som jag gick med i just VV Online. För att kunna komma på "mina egna möten", när jag kan. Skrattande

SaJo123
0

Skrattande