Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 7720 ggr
KadjaNina
2010-03-23 19:30
5

Orbitrek

Ger det resultat att träna 15min på orbitreken varje dag eller behövs det mer?

Calmare
2010-03-23 19:56
0

Vad för resultat?

KadjaNina
2010-03-23 20:36
0

Vill komma i form och bli lite mer vältränad. Brukar promenera ca 30-60 min per dag också.

shintaida
2010-03-23 21:08
0

JAG skulle tro, att Du behöver köra orbitreken MINST 30 minuter i ett hårt pass åt gången.

SVETTAS OCH FÅ UPP PULSEN! Skrattande

Men kanske istället varannan dag om Du inte orkar varje dag med det.

Eller så kan Du ta varannan dag med orbitreken och varannan dag med promenader. Så blir det inte enformigt.

Calmare
2010-03-23 21:26
0

Shintaida, tror sig veta… hypotes och vetenskap… hmm viss skillnad va? Flört

Testa att Googla på orbitrek, kanske tillverkarens hemsida, jag vet faktiskt inte vad det är för maskin. Men handlar det om träning - här är en länk till Jonas Coltings hemsida. Jonas har tagit bland annat vm-silver och vm-brons i triathlon. Läs på hans hemsida hur han tränar. (jodå, han äter lågkolhydratskost) Glad

shintaida
2010-03-23 21:31
0

TRO, var fel ord. Jag VET, för jag har gjort det! Innan artriten (reumatismen) slog till för hårt.

Det var KUL och man gav järnet.

Belöningen?

Fastare ben, en del på magen, inget "gäddhäng" under armarna och så den UNDERBARA duschen efteråt!

Sen var man NÖJD! Skrattande

[vaargen]
2010-03-23 21:33
0

15 minuter är otroligt mycket mer än 0 minuter, så bättre att du börjar på en nivå du klarar av och sen öka än tex säga att du ska göra det 50 minuter varje dag och sen tröttna på det efter bara en vecka.

Calmare
2010-03-23 21:36
0

#5 Shintaida har du artrit!? Ledproblem då tipsar jag dig om dettadetta och detta! Finns massor av tips om man googlar, det hjälpte mig! Glad

inisklo
2010-03-23 21:53
0

Tungan ute…#4…Varför ska man alltid kolla nån länk eller liknande när det finns människor här i sajten som har mycke bra saker att komma med som har provat olika o vill dela det med oss alla osv.

Det är väl inte så att nån vill bli professor av olika sak som handlar om,att gå ner i vikt eller träning.Obestämd

Det blir lite jobbit om man hela tiden blir visat,att kolla där o här osv…Du det är bara som jag tycker o inte illa menatOskyldig

Jag passar på här också skriva fast det hör inte hit,men allafall…

shintaida…Du är den artigast av alla som skriver här..det tycker jag..Du skriver alltid allafall det som jag har läst Du,Dig osv med stora bokstever o det är fint..då vet man att det är typ personlig…du ger mycke av dig själv.du är toppen kämppe.Kram på dig…Dig

Calmare
2010-03-23 22:00
0

#4 Det är för att jag har lärt mig att man ska ge källhänvisningar när man kommer med information. För att läsarna inte ska bli lurade och att dom på ett enkelt sätt ska kunna kontrollera informationen.

Inisklo - jag tar inte illa upp, jag ser det som en service till dom som läser mina inlägg, här är min källor osv. Glad

Efter nästan fem års universitetsstudier så har det blivit naturligt för mig att visa var jag fått informationen ifrån, det fungerar så här i den akademiska/vetenskapliga världen och det är svårt att låta bli att vara seriös… Glad

shintaida
2010-03-23 22:08
0

#7 Calmare

Ja, jag har artrit och tar ofta morfin för det. Jag går på reumatologen, så jag tycker inte att jag behöver "förvirras" av mer information. Jag tror inte på allt som man googlar på. Sorry.

Och naturläkemedel tror jag INTE på mer!

Kostar bara en massa pengar. Flört

#8 Inisklo

Jag bugar och tackar från djupet av mitt hjärta!

NU gjorde Du mig både glad OCH generad Skäms!

Är absolut inte van vid att någon ger mig beröm, eller hur jag ska uttrycka det!

Jag har lärt mig från början att skriva med stor bokstav.

Jo… Du, Dig och Ni, anser jag att man visar att man respekterar den man "pratar" med när man skriver med stor bokstav.

Jag säger t ex alltid "Ni" till äldre personer. Kan inte för mitt liv säga "Du" till äldre när jag pratar med dom. Det är bara om dom säger att det GÅR BRA att säga "Du" till dom.

Kram till Dig med, Vännen!! *kramar hårt* Skrattande

inisklo
2010-03-23 22:20
0

Glad…#9 Jag förstå dig.Jag är bara för lat till allt letandet o inte blir jag glad heller alltid när jag blir serverar mer fakta osv…jag är otacksam,men inte elakTungan utebara vanlig skor nötare med 8 år i skolanSkrattande

Det är bra med människor som har "kött"i näsan o humor men till mig kommer du "alltid"vara en liten spilivink…trots alltTungan ute…tummen upp pepp-pepp kör hårt….Flört

Calmare
2010-03-23 23:11
0

#10 Helt rätt man ska inte tro på allt man googlar fram det ska källkritiskt granskas. Glad

#11 Spellevink… jo, jag tackar… bockar och bugar, så ung är jag faktiskt inte Flört

inisklo
2010-03-24 00:42
0

#12 inte Spellevink…utan spilivink..det var innan jag viste…jaa..jaa det säger jag inte mer..Tungan utetill mig kommer du"alltid"vara..oooo neeeeeeeeej  plää-plää-plää jaa-jaa men som sakt det var innan jag viste…

Bara för chocken som jag fick i kväll då äter jag ett par morötterFlörtom jag klarar av mig från detta då äter jag ett par tillSkrattande