Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 1299 ggr
TjockaBerta
0

Hur fungerar invägning varje vecka?

Jag är lite fundersam över hur ni kan veta så exakt vad ni väger. Själv vägde jag 68,3 en dag förra veckan. Dagen därpå vägde jag 68.9. Nästa dag 69,3 och idag 69,2.

På det hela taget vet jag att j ag är på väg neråt för maxvikten minskar stadigt vecka från vecka.

Om någon frågar mig svarar jag att jag väger 69. Varför krångla med decimaler hit och dit som ändrar sig från timme till timme?

Med detta i tankarna undrar jag hur man kan väga in sig hos VV.Det räcker ju med ett par långkalsonger för att man ska väga 4 hg mera.

Om man ser på mina siffror skulle man kunna säga att jag gått upp ett kg men jag vet ju själv att jag månad för månad går ner. (Från 72 till 69)

Ska man inte se viktnedgång i ett längre perspektiv?

>>>Malum domesticum<<<

[YlvaP]
0

Om du går regelbundet varje vecka så skall du använda liknande kläder så att det inte diffar så mycket.

TjockaBerta
0

Två dagar med 69,0 sedan en dag med 67,6 för att idag stanna på 68,1.

Snart kommer jag att räkna det som att jag har gått ner ett kilo till och då kommer min vikt att vara 68 punkt och slut.

Jag hade blivit jätteledsen om jag vägt in mig och fått höra att jag gått upp i vikt någon gång under de här dagarna.

och hade jag vägt in mig vid 67,6 är ju det en glädjekalkyl för då skulle jag ju ha gått upp ett halvt kilo till idag.

Nej jag väger mig inte varje dag. Det här var bara en liten koll över hur min vikt slår från dag till dag. Därav frågan överst.

Det är lite som när barnen var små och en del föräldrar sa att deras barn var 4 år och två månader eller 3 år och 8 månader. Mina har bara fyllt hela år. Förutom det första året. Jo förresten, man kan vara två och ett halvt också.

Nog med filosoferande angående decimaler. Jag är så glad att det går neråt och i mitt tycke i ett ganska bra tempo också.

Nu får jag ställa in siktet mot nästa mål. Jag återkommer när jag närmar mig.

>>>Malum domesticum<<<