Vad kan man äta?
Kolhydrater är inge bra. Kött är det för mycket fett i. Grönsaker innehåller kolhydrater och frukt blir man tydligen tjock av. Nötter innehåller för mycket fett och godis är inte att tänka på.
Så vad sjutton är det man kan äta och ändå gå ner i vikt?
Detta kan du äta! 
Kött är bra! det är protein, och fett ska du inte vara rädd för.
Kolhydrater i liten mängd är ok - typ det som finns i grönsaker, då får du vitaminer i mängd också. Nötter funkar ok. 
Nej! till godis och frukt - för mycket socker.
Godis - ibland.
Frukt - några om dagen.
Kött - för proteinets skull och mättnaden.
Grönsaker/potatis - för vitaminer och mättnad.
Kolhydrater - för att hålla Dig "igång".
Ja, som Du ser, så finns det olika syn på saken.
Du måste själv hitta Din egen väg, som Du mår BRA av. Inte för att andra säger att Du ska göra si eller så.
Det kan ta sin tid, men Du kommer att hitta DIN väg!
Lycka till!
Buppie, för egen del vill jag undvika högt och för kroppen giftigt blodsocker genom att undvika ett större kolhydratsintag. På detta sätt gick jag ner ca 17 kg på tre månader. Det är gratis och enkelt (du betalar endast för vad du äter)
Jag tror att Shintaida tillhör Viktväktarna dvs, där man väger och mäter maten med sk poäng. Man räknar poäng för all mat och du får äta ett visst max antal poäng beroende på hur mycket du väger. Kostar pengar - rätta mig om jag har fel ang. VV? 
Det kostar 150:-/månad OCH man får EXPERTHJÄLP. Det kostar inte mer i pengar än LCHF-mat, t ex/månad. För LCHF-mat är DYRT!!
Det handlar inte alltid om pengar, för bövelen! 
Ja, jag är ViktVäktare. Men för den skull, förkastar jag INTE andra metoder som kan hjälpa ANDRA!
Låt Buppie avgöra SJÄLV!
Jag förkastar dom som JAG provat och inte fungerat på MIG!
MEN…vi alla kan ge henne TIPS, däremot och INTE pådyvla henne VÅRA saker!
Det är upp till var och en…..
…som #2 skriver…du ska hitta din egen väg…
Våga prova vilket som passar till dig bäst.
Jag har kört det mesta period vis.Nu har jag provat VV o lite LCHF men inte samtidigt.Lite pulver o piller när jag var yngre o har räknar kalorier(1000)
Jag ha inte hittat riktigt det som passar helt perfekt till mig,men jag bytte fruk till grönsaker som typ mellanmål o det har varit toppen bra sak.Mår mycke bätre.Jag har gort lite olika ändringar till min mat vanor o tagit lite av olika "god bitar"av allt…men jag tycker att det är mest som VV efter som jag räknar pp
LYCKA TILL till sökandet
#1 Kan man inte ibland få äta t ex en banan?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#6 Om du vill äta banan, så varsågod!
(jag äter inte banan…)
Jag är öppen för vad alla testar men för min del funkar Viktväktarna super! Ja, det kostar pengar, det får mna höra ofta, åh andra sidan kan man gå med, få/kpa material och sen gå ur och fortsätta själv. Men det funkar jättebra för mig! Långsam, bra viktminskning och jag äter ALLT, med fett, kolhydrater, bara i lagom mängd. Man behöver inte heller väga allt, jag väger sällan något det står oftast hur mkt en skiva av just det brödet är t ex, osv. Tycker det är väldigt enkelt, smidigt och VÄRT pengarna! =)
Dessutom kan man äta billig, nyttig och god mat. I alla dieter måste man hålla koll på vad det nu är, kalorier eller points, så att man inte äter för mycket, det är ju det det handlar om och pointsen är ett annat sätt att räkna dom kalorier man ska få i sig helt enkelt. Man kan äta allt men håller koll att man inte äter för mycket bara och det är ju A och O. Jag får äta mycket, är alltid mätt och har kommit ur sötsug o allt liknande, ibland faller man tillbaka lite men det går jättebra!
Gick ner 0,5 kg första veckan, 1,4 kg andra veckan. Då har jag bara tränat en gång… =P
Men man ska välja det som passar sig och detta passar mig perfekt! =)
#7…
…snällt av dig…
#8 Jag läste någonstans att någon använde vv:s prylar utan att vara medlem, att infot redan fanns online och tillgängligt?
#9 åh, tack!

Hej Buppie, det är svårt det där… Jag tycker det som har varit bra med vv är att man skriver ner vad man äter och när. Det gör att man börjar se mönster. Tex att jag äter godis,mackor när jag är stressad och orolig + vid mens… :-)
sedan ser man också hur motion, mat mm hänger ihop.
Människan är ju rätt så anpassningsbar. Det finns folk som nästan aldrig äter grönsaker (eskiåer) och såna som nästan bara lever på grönsaker (veganer)…
Och det verkar ju som de överlever båda två…
Men vi bor ju i det samhälle vi har. Jag tror på att försöka äta naturlig mat - så lite halv- och helfabrikat som möjligt. Bättre med kött än korv osv. Hellre en omelett än en låda från affären med nåt som ser ut som mat med god vilja!
#11 Sajo har bra tankar där! 
#10 Det tror jag inte. deras gamla system fanns på t.ex wikipedia, dvs formeln hur man räknade ut points. Gäller väl att man ska vara lite duktig på matte då iofs. ;)
VV kostar 350kr/månaden, om man som jag är månadsmedlem. Annars kan man betala per vecka också. Osäker på vad det kostade igen.
Buppie: Som de andra säger så gäller et att hitta sin egen väg. Den som passar en själv bäst. För mig t.ex så fixar inte min kropp LCHF. Medans andra mår jättebra av den dieten. Det är så individuellt. Tyvärr tror jag att det bara är att läsa och testa sig fram, tills man hittar det som man själv gillar. För det gäller att man trivs med det man gör, annars funkar inte viktnedgången och det blir bara träligt och jobbigt.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
#10 Möjligt att det gamla systemet finns ute nånstans ja… Dock är det inte lika exakt uträknat och bra som det som används nu men det är ju bra om det finns gratis =) Typ som Ylva-Li skrev, formeln, jag sjläv skulle dock inte orka med det då betalar jag hellre o har det klart haha =D
Jag har själv svårt för stora förändringar, äta en speciell diet. VV kan man äta allt, vare sig det är fett eller kolhydrater, mer eller mindre. Och man kan göra små förändringar, lätta att leva efter och när man blir bjuden på mat m.m.

Jag håller med många av de andra här Buppie och säger att du måste lära känna just din kropp, hur du fungerar och vad du mår bra eller dåligt av.
Det tror jag är en sak som många glömt bort i vårt hetsiga samhälle, vi vill gärna att någon talar om för oss hur vi ska göra/äta/leva för att må bra. Men det fungerar inte riktigt så, för vi är olika.
Våra kroppar fungerar olika och vi mår bra/dåligt av helt olika saker.
Så pröva dig fram och känn efter hur min mage och kropp mår av olika saker du äter. Men tänkt på att tarmen är ganska långsam i sina reaktioner så det kan dröja två dygn innan tarmen reagerar på det du ätit… därför bör man prova under lite fler dagar och noggrant känna efter hur man mår.
Sedan tror även jag på den "rena" vägen, alltså plocka bort alla tillsatser och onödiga processer för maten. Rena råvaror så mår många bra.
Och Lycka till!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Tack för era tips.
Vad är det bästa mellanmålet?
Finns det något man kan småäta utan att gå upp i vikt? Förut knaprade jag på falurågrut bitar men det innehåller ju kalorier och kolhydrater.

Det bästa är nog att äta bra måltider. Ät falurågrut, men lägg till grönsaker, skinka, ost, morot el dyl. Dvs försök att äta blandat - inte bara en sak - det är ofta bra att fylla på lite grönsker. Lite blomkålsbuketter, en morot och en macka är nog bättre än 3 mackor!
#17 Är allergisk mot morötter.
men om man är lite småhungirg mellan måltiderna och vill ha något att äta, vad kan man ta då? Gurka innehåller ju nästan bara vatten så det är bra men finns det något annat?
Är det okej att äta smörgåsrån, med Lätt o Lagom och hushållsost på?
Enda ost jag riktigt kan med är Hushålls ost och Billinge osten, är inte ngn ost älskare.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Ät osten utan mackan! Det är kanongott!

#19 Ät aldrig Lätt och Lagom… ta bort allt margarin, det är (troligen) väldigt inflammatoriskt!
Om du tänker äta bröd så är nog ett grövre knäckebröd, utan vetemjöl att föredra framför smörgåsrån som väl mest är som en sockerkick egentligen.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Säger som många andra. Se vad kroppen behöver, just nu är det mode att äta kh fattig kost, testade det själv o gick upp 10 kg dessa har jag nu gått ner med vv online
kostar mig 150 kr/ månad men det är det värt. Nu ska resterande 25 bort på samma vis