Träna bort bilringen?!
Snart är det sommar och jag har nu satt mitt nya mål; att träna magen ytterligere. Nu vill jag minska min "bilring" runt magen och undrar om någon av er vet någon bra övning att träna dessa muskler i kombination med motion och god kost?
:)
Nu är jag inte helt säker men för mig så låter anti-bilrings träning som "core" träning, alltså armhävningar, situps, jack-knife, plankan osv för att just träna mage och bål.
för mig tar det nu lite tid innan jag orkar göra typ armh.
# 1 japp-japp situps är jätte bra/annat också som du skriver.
Lycka till Helena
Tummen upp pepp-pepp
Armhävningar är inte kul med om dom görs rätt så kan dom vara väldigt effektiva.
Just nu så använder jag mig av ett träningsprogram som heter 100 pushups in 30 days och det ska bli kul att se om jag klarar det eller inte.
#3 det är inte alla saker i livet som är kul
men om jag fattar rätt måste man orka lyfta upp överdelen av kroppen från typ golv
Ps…jag skulle gärna kolla var du hän visar..men "lådan" inte gillar det.Jag har försökt o det blir bara"pannkaka"o det ska jag unvika nu
men till Helen kan det vara bra inspiration..
#3 : vilket bra tips! Jag körde igång nu på direkten! Jag tvivlar ju visserligen på att jag någonsin kommer att klara 100 push ups, men fler än i dag borde det ju bli! ;-) Vilken vecka/dag är du på? Märker du någon skillnad i antal som du klarar av?
Vecka 2, dag 2 så jag har inte kommit så långt, men jag märker att jag orkar fler.
Jag har köpt en pilatesboll som jag älskar! Den är kul att "arbeta/leka" med och man får många skratt när man rullar av!
Skratten stärker ju magmusklerna också! 
Det verkar alltså som att jag ska fortsätta med det jag gör :)
Det där push ups programmet har min sambo använt sig av förut. Kasnke ska ge det ett försök jag med :)
Tack för all pepp :D
En övning som jag gillar är att hänga med händerna i en "dörrstång" (en sån man gör chin-ups med) och lyfta knäna upp mot bröstet.
Jag behöver inte göra många för att få effekt och det gillar jag. Jag hatar nämligen att träna magen. haha. :-P
Om det är för svårt så kan någon vänlig själ stå och hålla dig vågrät genom en hand i ländryggen. Då kallas det "Sjömansstolen".
Annars funkar Plankan super! (Googla) Om du tar fram en fot i taget till händerna så tränar du de sneda magmusklerna oxå.
Hittade en bra videoserie med tips på övningar! :-)
http://www.youtube.com/view_play_list?p=44091B49525B841D&playnext=1&playnext_from=PL&v=Jl9iIRqzElg
#9 Den övningen verkar bra!
Hur får man tag på en sån stång? :p
Plankan går bättre och bättre för mig, men får fort ont i ryggen… så i takt med att den blir mer vältränad med så går det bättre :)
I övrigt så älskar jag att träna magen ;)
Skönt att känna resultat och hur det bränner ;)
Jag har den här dörrtrapetsen, eftersom jag inte får göra hål i dörrkarmen. :-)
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/dorrtrapets-multi
Åhh den såg ju riktigt spännande ut! hur fäster man den?
kan du visa en bild hur den blir att se ut då den sitter uppe?:)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Finns på youtube. :-) Kallas "Iron Gym".
oj en sån bra grej!
den måste man ju ha :D
TAck för tipset!
Olika pilatesövningar som stärker bålen är väldigt effektiva, kan tipsa om den här: http://www.youtube.com/watch?v=sAU-Nvm9Gco som heter "hundred". Den är inte särskilt svår och kan varieras genom att höja och sänka benen och på så sätt anpassas till den nivå man är på. Den gjorde min mage betydligt fastare och jag såg resultat snabbt! (Nu lät det där som en typisk TV-shopreplik, men jag försöker inte sälja något
)
ååh denna är så jobbig! men är nog effektiv! Sist jag körde den var då jag var överviktig… ska nog ge den en ny chans :) tack :)