Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 4619 ggr
Ylva-Li
0

Ylva-Li's viktminskning

Kan ju inte ha artiklar för varje vecka, så när de första stapplande veckorna är över så kör jag en egen tråd och uppdaterar istället.

Idag blev dock inget.. det är verkligen jättekallt här, så bilen vägrade starta. Motorvärmaren hjälpte föga..
Känns lite retligt, men jaja.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

Usch just nu är jag superdålig på mat igen.. Mår psykiskt sämre så då äter jag mindre och sämre också. Mår illa på mornarna så jag inget kan äta. Troligtvis då jag håller på att ändra mediciner. Blä blä blä.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

SaJo123
0

Kämpigt med medicinerna, men du tar ju antagligen dem för att må bra på sikt också…

Du får ta hand om dig själv lite extra när det är jobbigt. Kanske en hårinpackning och en liten lugn stund för dig själv!

Ylva-Li
0

#2 Jo, det ska ju bli bra. Men nog är det jobbigt när det svänger såhär. Ska försöka "tvinga" i mig mat imorgon. Nu har vi iaf handlat och har mat i skåpen igen. Skulle ha handlat igår.. men ja, bilen ville ju inte starta.
Och jag som redan hennat mitt hår. :D

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

Tjohopp! Hemma från VV-mötet igen dårå. Var så säker på ökning. Har verkligen inte mått bra den här veckan.. mått illa som sjutton, av vad jag tror iaf är medicinen. (Ska prata med läkare om det imorgon.) Så mat har varit lite sisådär..
Men!
-0.7kg.

Totalt: 2.3kg nu.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

SaJo123
0

Härligt Ylva-Li!

[SarahOhrn]
0

Grattis till viktminskningen trots problem! :) Då blir man allt lite lycklig ändå :D

Ylva-Li
0

Men precis! :D Var så säker på att jag gått upp allt nu. Har ju käkat pizza, druckit läsk osv. Iofs allt inom mina points.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

inisklo
0

Glad…Bra kämpat…..jobbat!

Jag märker själv,att om min psykiska hälsa är palanserat..då är det lättare,att gå ner i vikten också.

Det är också värdefullt,att lära kroppens singnaler…lysna sin egen inreröst,att lyckas….hålla det som man värkligen vill…var det än handlar om..o här just vikt..eller hur????

voranna
0

Grattis,då har du kommit in i rätta tänket iaf!Glädjen över att vågen visar minus,trots allt,visar ju att du är på rätt väg.Mediciners biverkningar är aldrig kul,och illamående..usch!Då har du verkligen fått kämpa i motvind,jätteduktigt!

Ylva-Li
0

Tack. :)
Förhoppningsvis blir medicinfrågan löst snart iaf.

Säkert lite psykiskt men igår tyckte jag faktiskt att det kändes att jag gått ner lite.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

voranna
0

Visst har du gått ner!Tänk dej 2,3 kg smör..då får du en bild hur mycket det egentligen är.Inte så lite va?

inisklo
0

Glad,,,#11 rätt..om man alltid skulle ha nåt sånt i tankar..det skulle säker underlättar när man är lite "nere"o tycker,att det inte händer nåt. 2,3kg smör jaa-a inte illa eller 2,3kg potatis.

Det skulle vara nåt..när nån sa,att man skulle ta o bära det som man har tappat bort..alltså ..som Ylva-Li nu..ta 2,3kg nåt o bär det ront..då tycker du säker att neeeeeeeeeeej det utan kan jag varaFlörtnåntig sånt lite dåligt jämförelse..men…

Ylva-Li
0

Hehe förstår precis vad ni menar! Önskar jag hade som någon föreslog, små kulor eller nåt, att lägga i en burk, så man hela tiden kan se och känna hur mycket man gått ner.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

SaJo123
0

Köp nåt billigt. Ris på en thai-butik eller nåt och fyll en kasse!

Ylva-Li
0

Hm, tål att funderas på! :D

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

Ännu en vecka har gått. Gick tidigare idag, var ändå inne i "stan". Tur att de har 3 gånger på måndagar! :D

Veckans resultat: -0,6

Totalt: 2,9kg
0,1kg till första stjärnan!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Chestnut
0

#16 Härligt! Skrattande Bra kämpat tjejen!

Med vänliga hälsningar
Chess

mejeri
0

vad innebr en stjärna? slpper man betala?

SaJo123
0

Kul! Första delmålet inom räckhåll!!

SaJo123
0

Kul! Första delmålet inom räckhåll!!

Ylva-Li
0

En stjärna betyder egentligen ingenting särskilt. Mest ett sätt att uppmärksamma att man nåt ett minimål. :D Vid 5% minskning får man en nyckelring tror jag. Och när man nått sitt slutmål, ja då är det gratis medlemskap sålänge man håller vikten eller iaf inte går upp.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

inisklo
0

GladStjärna till stjärna…kul!

Det går fram mot…bra jobbat.

Ylva-Li
0

Skrattande Jajamen! Känns SÅ bra! Känns ju inte än förstås. Men så har jag ju rätt skapligt att gå ner också.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

voranna
0

Grattis,nu är du på G!Tycker du är värd en stjärna nu med tanke på att du fått kämpa dubbelt för ditt illamående skull.!!Duktigt gjort,kram

Ylva-Li
0

Tjoho! -1.1kg idag. Så nu är det totalt -4.2kg. Första stjärnan!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

[SarahOhrn]
0

#25 Oj, oj, grattis!!!! =) Hoppas få någon mer viktminskning på onsdag också..

voranna
0

Grattis,vad roligt för dej!Fortsatt lycka till Skrattande

jobi55
0

JAg brukar göra så då min motivation tryter att jag tar antalet mjöl eller sockerpåsar som likanar den kilovikt jag dragits med o gått ner o läggar det  i två kassar och o går en vända i affären och sen ställer jag tillbaks det på hyllan o känner mig så nöjd:)

Ylva-Li
0

Tack! :D
Känns så roligt att det faktiskt fungerar!

Lite roligt dock att min wii fit säger lite annorlunda. Jag började på samma vikt på VV som på min wii fit. Dvs 129.9kg. Förra veckan så var jag på vv-möte tidigt på dagen och hade inte ätit innan. Hamnade då på 126.4kg eller nåt sånt. Dagen efter vägde jag mig på wii'n, ungefär samma tid, före mat, och var då nere på 125kg.
Igår vägde jag 125.3kg på VV-mötet. (var där vid 16.) Idag vägde jag mig på wii'n vid 13 och vägde 124.5kg.
Tycker det är lite underligt. När tiden inte skiljer så mycket, och jag inte har ätit nåt innan båda vägningarna osv. så det är mer eller mindre samma förutsättningar.
Nåja, officiellt går jag på VV's vikt förstås.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

[SarahOhrn]
0

#29 Man bör väga sig på samma våg dock, dom kan visa +/- 1 kg :)

Ylva-Li
0

#30 Sant. Men blev så fundersam när startvikten var nästan exakt samma på båda vågarna. Samma dag.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

[SarahOhrn]
0

#31 Ah, jo. Det är klart… Men det är mycket som spelar in från dag till dag också även om det är samma tid o ätit lika mycket :) Men följ VV tycker jag..

Ylva-Li
0

Japp, det gör jag. :D

Mätte mig precis också. Nåt händer!

1 mars 16 mars

Arm: 42cm                      41cm                       = -1cm

Höft: 134cm                   129cm                      = -5cm

Byst: 136cm                    136cm                     = +-0

Midja: 122cm                    119cm                    = - 3cm

Lår: 68cm                       64cm                     = -4cm

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

Men åh dum! Nåja, första måtten är 1 mars, andra är 16 mars. lite mer än 2 veckor alltså.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Chestnut
0

#33 GRATTIS! :D Är ju massor av centimetrar som har försvunnit! Skrattande Vad glad jag blir för din skull!

Med vänliga hälsningar
Chess

SaJo123
0

Grattis! Gu'va bra du har varit!!! Roligt att det gått bra! Och du - strunta i det där med att jämföra vågar med varandra… Och som sagt - det bästa är att väga sig bara en gång i veckan!

Ylva-Li
0

Tack! Känner mig stolt. :D
Nah, går på VV's våg. Men är intressant att se kurvan hemma på wii'n också. Men officiellt går jag på VV's vikt.
Snart har jag ju dessutom nått mina 5%!! 123kg ligger den på. Det kändes långt borta för bara några veckor sen.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

SaJo123
0

Åh! Det är bra att ha lite distans och inse att det kan ta tid ibland, men i det stora hela går det åt rätt håll. Det är bra att vi kan peppa varandra till att vara uthålliga och inte ge upp!

Du har varit duktig! Det måste kännas bra!

Helajna
0

Åhh vad kul! Grattis!:D .. sa ju det ;)

jobi55
0

grattis …har oxå märkt att det skiljer på min wii och mi våg dessutom så brukar jag ju när jag ställer mig på wii ätit åtminstone frukost o när jag ställer mig på vågen är det ju morronvikt före intag :)

inisklo
0

Glad…Grattis…Ylva-Li

Det har tagit för mig lång tid,att inte väga mig mer än 1 gång per veckan o då på morgon samma tid o samma plats..min stor kläd kammareTungan ute/där har jag vågen..vill inte se den helatiden heller.Lite svårt hade varit,att inte kolla vikten hur som helst o när som hälst.

Har nåt min delmål nästan… igen…varje 5kg som jag minskar köper jag nåt till mig..i går blev det svarta byxor ett par trosorFlörtÄrligt sakt jag tog lite förskot…passade på när jag var på stan…o köpte lite ett o annat..Tröst..Skrattande

Ylva-Li
0

Första plusset idag. +0.2kg. Så inte så fasligt mycket.
Har blivit lite mycket påskmust förra veckan. Skäms

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

SaJo123
0

heja Ylva-Li du har kämpat så bra. Det kanske är skönt att kroppen tar det lugnt ett tag. Du är ju på rätt väg!

Ylva-Li
0

Ja jag har ingen jättepanik. Det har varit minus alla andra veckor, och det går ju upp och ner. :) Och någon jätteökning var det ju inte heller! Men, nu är det ny vecka, nya tag!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

inisklo
0

Glad…jätte bra Ylva-Li,att du tänker så,att ingen panik.Det är bätre tänka så en,att tappa helt åt hållet allt…för det är så oftast,att man gå ner o sen upp..o ner Flörto i bland hur man än gör stå allt bara stilla…

Tålamod för vi byggde inte våran kroppar bara så där under ett par veckor,man kan inte vänta,att allt som är övervikt är borta heller bara så där efter ett par veckor.ObestämdTyvärr…Tungan uteVi kämpar vidare.

Tummen upp pepp-pepp

Ylva-Li
0

Bättre den här veckan! -1.2kg.
Så totalt nu -5.2kg.

1.3kg kvar till mitt första mål på 5%.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

jobi55
0

Grattis  peppkramar från mig

voranna
0

Grattis Ylva-Li!Den här veckan var det jag som åkte på ett plus hihi,0,5kg bara men iaf..har en förmåga att binda vätska ibland i kroppen.Hoppas att det är veck nästa vecka för mej oxå.Tänk att du snart har nått 5%,måste kännas underbart.Duktigt jobbat!

Ylva-Li
0

Men precis. Det går upp och ner. Och som vår coach sa idag, så är det ju flera som faktiskt går upp i vikt när de har mens.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||