VV- Propoints, enkalre eller svårare?
Hej.
Jag tänkte skriva in mig på viktväktarna nu på torsdag, jag var med i viktväktarna för många år sen och har det gamla systemet inpräntat i mitt huvud. Hur är det med det nya systemet, man får visst mer points nu…är det lätt att följa eller svårare?
Tacksam för svar
/Malin
Jag skrev in mig i slutet av januari, så jag har bara kört efter pp. Men jag tycker det känns väldigt enkelt, inte alls omständigt. Man har "mer" poäng att röra sig med, saker "kostar" väl mer istället. Men däremot är all frukt och grönt (förutom ärtor, majs och kanske nåt mer?) 0pp.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

Jag har kört både efter det nya och det gamla systemet och i början tyckte jag att det nya verkade väldigt omständigt och krångligt, men nu tycker jag att det är jättebra, mycket bättre än det gamla.
Den absolut största fördelen med det nya är veckobonusen som du får tillgodoräkna dig, antingen om du väljer att sprida ut det över veckan, eller om du gör som jag och har en fridag.
Vill man inte röra sin veckobonus så behöver man inte, men man ska absolut inte vara rädd att använda den, då man går ner ändå då det är inräknat.
Sen är ju all(?) frukt 0 pp nu, också en stor fördel!
För mig är det veckobonusen som gör att jag håller i, tidigare har jag alltid tappat motivationen efter några veckor, men nu unnar jag mig lite godis och god mat på min fridag och behöver inte snåla med mina points som jag gjort förut.
Detta är första gången som jag verkligen känner att jag kommer klara det!
~Quila Roze~

jag tycker detta är bättre o mer humant än nåt av vv,s tidigare program varit …har gått ner 10,8 kg

Jag har kört en vecka nu och jag måste säga att jag tycker att det är mkt bättre än tidigare.
Känns nästan för bra, hoppas verkligen att det funkar. -1,9 första veckan. 
..jag blir så nyfiken av denna nya systemet jag kör med det gamla sätt att räkna pp…måste prata med min väninna som går där hos VV…
Grattis till Er alla…vist är det roligt,när man gå ner i vikt för det är väll det som man vill…men hur..är lite svårare att, veta..
innan man hittar sin livs melodin 
Först och främst, TACK för alla svar! Och sen vill jag gratulera alla till hur otroligt duktiga ni är, bra kämpat och fortsätt så :)
På torsdag skriver jag in mig och startar min resa till att bli 12 kg lättare…sen är det jag som är strandpinglan för 2010 här i Halmstad :)
/Malin