Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 2524 ggr
runas
2010-03-04 17:53
0

viktproblem

Jag är helt ny på denna sida och känner mig lite som en fuskande främling då jag efter ett helt liv av kämpande med vikten gett upp o tagit beslut om en operation, läkaren var helt enig med mig. Jag har sjuklig fetma, provat allt från GI, Atkinson, viktväktarna etc, etc och bara gått ner ca 5-10 kg och sen upp allt + mer. Jag är aktiv hund- och hästmänniska som är ute i stall o skog med hundar o hästar men trots det… inget!

Nu sen 1 år tillbaka står jag i kö för en gastric bypass och vet att det är förenat med risker och att det kommer bli tufft men vad göra, har redan förlitningsskador i knäna med konstant värk, vill inte få diabetes eller nåt annat. Jag beundrar alla som "bantar", ändrar liv o kämpar o får det att fungera, tyvärr så fungerade det inte för mig. Har iaf sen nästan 1 år tillbaka slutat helt med coca cola…en bedrift i sig känns det som och som alla som är beroende vet nåt om.

Undrar bara lite försynt…är jag välkommen här eller…?

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Helajna
2010-03-04 18:30
0

Givetvis är du välkommen här!
Oavsätt vilka metoder man väljer, vilka vägar man tar och vilka med-och motgångar så har vi ett gemensamt, viktproblem! Här inne finns alla varianter och vi är till för att stötta och ge råd i den mån vi kan.

För mig fungerade Viktväktarna, kan bara tänka mig vad jobbigt om det inte skulle fungera… glad att du endå tagit det här beslutet och att du får hjälp!

Finns fler här inne som ska och har gjort en gastric bypass, så här kan du få stöd och svar på eventuella frågor.

[YlvaP]
2010-03-04 18:50
0

Jo visst är du välkommen hit. Skrattande

Ylva-Li
2010-03-04 19:17
0

Självklart är du välkommen här! Skrattande
Som Helajna säger så har vi ju trots allt en sak gemensamt här inne, vår vikt.
Vi är alla också olika, för endel fungerar en viss metod, som inte alls fungerar för en annan.

Har du någon aning om hur du står till i kön?

Välkommen än en gång. :)
//Ylva-Li -sajtvärd

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Helajna
2010-03-04 19:20
0

#3 Precis och det är faktiskt så att det är en STOR del av forumets funktion, att lära sig att vi är olika att utifrån varandras erfarehneter hjälpas åt att hitta allas egna sätt och förstå varför det inte går eller varför det ena går… det är så vi  lär oss om våra kroppar och vikthållning som sedan hjälper oss att leva sunt resten av livet :)

SaJo123
2010-03-04 20:15
0

Välkommen! Vi har alla våra olika saker vi jobbar med. Men vi kan ändå peppa och hjälpas åt!

inisklo
2010-03-04 20:16
0

Glad…runas… kul att du också hittat hit.Känn värmen av alla här inne säger jag som är "besökare"som tycker,att det är toppen bra ställeSkrattandeDom tar så väl hand om oss som "jobbar"här..

Ps… Du såg väl,att ställen har blivit MÅNADENS SAJTTungan ute

Helajna
2010-03-04 23:22
0

#6 Roligt att höra att du trivs här inne :)

runas
2010-03-05 00:05
0

#6 Ja det var så jag hittade hit

TACK alla, det värmer!

I dagsläget har jag ett BMI på "fina" 43, vet inte hur jag står i kön då jag en gång redan blivit förbisedd pga ett fel på sjukhuset, grrr och nu tycks jag inte få tag på någon som kan ge mig ett besked…

Längtar till att komma ner under 80kg och orka jobba med mina djur som jag skulle vilja. Vill inte bli smal bara "normal" för min kropp…och slippa värken/smärtan i knäna.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

[SarahOhrn]
2010-03-05 00:47
0

Välkommen hit! :)

Det är självklart att du är välkommen, alla har vi ju problem med just vikten och för vissa fungerar det inte, jag förstår helt och hållet att du vill genomgå en GBP då. Eftersom du testat allt, så är det ju ett steg mot bättre hälsa, trots riskerna. Förhoppningsvis går det jättebra när det är dags! :) Sen kan du ju behöva stödet och inspirationen här efteråt också, när du visserligen får äta väldigt lite men kan behöva tips och råd på nyttig god mat, berätta dina erfarenheter om just GBP osv.

Lycka till! :D

#8 Vad konstigt att du blivit förbisedd och sen inte händer något, jättetråkigt ju!! Hoppas det löser sig snart.

runas
2010-03-29 17:38
0

Idag efter mängder med strul med Karolinska fick jag äntligen besked från Nyköping om att jag får min op 15/4Skrattande!!!

Är så glad, nervös, lättad, orolig, ledsen ja allt på samma gång, äntligen ska jag få hjälp med vikten o få chansen till ett vettigt liv i rörelse!

Ylva-Li
2010-03-29 18:12
0

Oj härligt! Det är ju jättesnart!! Skrattande

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

inisklo
2010-03-29 23:52
0

Obestämd…snart..oi--oi--oi--

konstigt jag känner som du..fast det är inte min op,men jag var också på väg till op,men …det blev inte op..

Jag passar på o säga till,att jag tänker på dig extra på den dagen.Jag kommer inte vara här efter onsdag…för datalivet för min del tar paussen åtminstonen…nån tid framöver…

runas jag vill krama dig o krama igen…oooo va stort..

Blir du op i Nyköping???

runas
2010-03-30 00:30
0

# 12 Yepp, i Nyköping, samma kirurg som jobbar på Karolinska.

Känner mig så omtumlad just nu, allt bara snurrar i skallen. I morgon ska jag in för provtagning, den 6:e är det inskrivning o den 15:e smäller detFlört! Tack så mkt!

[YlvaP]
2010-03-30 10:51
0

Oj det var en snar tid du fick. Skrattande Håller tummarna för dig.