Naturgodis
Jag har upptäckt en sak.
Skulle någon ställa fram en stor påse lösgodis framför mig skulle jag inte nöja mig med mindre en ett par hekto.
Men nu har jag upptäckt naturgodis i form av jordgubbar i youghurt och kokos i choklad.
Jag vet att det inte är nyttigare. Men till skillnad mot lösgodis nöjer jag mig med 4-5 bitar, sen är jag mätt och nöjd. Så på så sätt blir det "nyttigare" för mig.
Idag är jag lite deppig och deppighet betyder oftast tröstätning eller ren hetsätning för mig. Skulle till affären för att köpa lite kattmat och stannade till vid godishyllan. Lösgodiset var ovanligt billigt, funderade på om jag inte skulle köpa med mig lite hem… Men gick bort till naturgodis hyllan, köpte 230 g jordgubbar i youghurt och jag har 3/4 av påsen kvar fortfarande. Känner mig helt proppmätt och är inte sugen på smörgås, bulle (som finns i frysen) eller liknande. :D
Så för mig funkar det att byta ut lösgodiset :) Fast målet är givetvis att inte välja något av det!
Med vänliga hälsningar
Chess
…hmyyy så var det för mig också..nån tid sen o lite ny också mellan varvena,men jag har märkt för mig tog det inte lång tid..när jag kunde äta upp allt om det nu var 250g eller 100g.
Det blev oftare o oftare till slut var det bara för mycke.Vilken tur att jag bor i "skogen"
nu köper jag mäst VV salmiak om jag vill ha nåt,men för mig är det helt klart bäst,att inte köpa hem nåt godis alls,när jag åker o handlar..eller
just nåt som är gott,men inte så gott att flups..borta
Jordgubbar i yoghurt är något av det godaste jag vet! I alla fall de riktigt torkade jordgubbarna, inte de frystorkade. Och i mörk choklad finns de också! Gud vad gott! <3
Plus att det är ju som du säger att det inte är nyttigare. Men det är ju hälsosammare, plus det du sa om att det är mer mättande. Och det är ju alltid så himla dyrt så jag brukar bara köpa några bitar, det är ju inget man kan äta i stora mängder utan att betala en förmögenhet :P
Fast nyttigare skulle jag vilja påstå att det är, inte kalorimässigt, men det är väl inte en massa färgämnen, E-ämnen och sånt i va? I alla fall inte i samma mängd.
Känns ju som att det är bättre att äta naturgodis än vanligt godis av den orsaken, för mig i alla fall.
#2 Har bara frystorkade här 
#3 Absolut priset gör ju att man inte köper så himla mycket, är lixom 2,5 ggr så dyrt som lösgodis.
#4 Det är ju ett sätt att se på det. Tror också att det är mindre E-nummer i naturgodis än vanligt lösgodis.
Med vänliga hälsningar
Chess
För mig är det tvärtom. Vanligt lösgodis smakar ju illa men naturgodis är så gott så det äter jag upp en hel påse av minst 2 hg